Μικρά SUV | Μικρά | Οικογενειακά SUV | Premium | Electric
Πώς θα αποφύγεις τις παγίδες στα μεταχειρισμένα
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Πώς θα αποφύγεις τις παγίδες στα μεταχειρισμένα

Διαβάστηκε από 2268 αναγνώστες - 17/11/2021

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στο αμάξωμα του αυτοκινήτου, όχι μόνο για λόγους εμφάνισης, αλλά και ασφάλειας, αφού ορισμένα σημάδια θα μας δείξουν ότι το αυτοκίνητο έχει εμπλακεί σε ατύχημα.

Έλεγξε για ξαναβαμμένα σημεία, και το πλαίσιο μήπως είναι κομμένο και ραμμένο ξανά


Κάτι που δεν πρέπει ποτέ να παραλείπουμε, είναι να επισκεφθούμε ένα συνεργείο και να σηκώσουμε το αυτοκίνητο στο αναβατόριο, για να ελέγξουμε ενδελεχώς τα μηχανικά του μέρη

Κάτι που δεν πρέπει ποτέ να παραλείπουμε, είναι να επισκεφθούμε ένα συνεργείο και να σηκώσουμε το αυτοκίνητο στο αναβατόριο, για να ελέγξουμε ενδελεχώς τα μηχανικά του μέρη

Κοινοποίησέ το »

Ακόμα και αν το αμάξωμα φαίνεται αψεγάδιαστο και γυαλιστερό, πρέπει να κάνουμε έναν έλεγχο για να βεβαιωθούμε τόσο για τη πραγματική του κατάσταση, όσο και για το αν έχει προηγηθεί κάποιο τρακάρισμα. Συνήθεις ενδείξεις του τελευταίου είναι ξαναβαμμένα σημεία του αμαξώματος, ή αλλαγμένα φανάρια και εξαρτήματα τα οποία μπορεί να είναι aftermarket, χωρίς την «στάμπα» του κατασκευαστή. Με ένα ειδικό εργαλείο μπορούμε να μετρήσουμε το πάχος του χρώματος και του βερνικιού, για να διαπιστώσουμε εάν υπάρχουν διαφορές σε ξεχωριστά μέρη του αμαξώματος (πχ πόρτα με φτερό).
Με ένα γρήγορο ψάξιμο με το μάτι, εντοπίζουμε σημεία που θα έπρεπε να είναι άβαφα ή μαύρα (όπως π.χ. τα λάστιχα περιμετρικά των παραθύρων, οι τσιμούχες στα χερούλια κλπ) και έχουν σημάδια από χρώμα. Αυτό δείχνει πως το γύρω σημείο έχει βαφεί, και μάλιστα πρόχειρα, αφού δεν μονώθηκε σωστά η γύρω περιοχή.

Μία συμβουλή είναι να μην επιθεωρήσουμε το χρώμα όταν βρέχει, ή όταν είναι νύχτα. Ο λόγος απλός: Οι ατέλειες κρύβονται, αφού το νερό κάνει τη βαφή να δείχνει γυαλιστερή.
«Φεύγοντας» από το χρώμα, ελέγχουμε τους αρμούς και τα κενά στο αμάξωμα (πχ μεταξύ των θυρών, το κενό φτερών-καπό κλπ) καθώς αυτά θα πρέπει να είναι ισομοιρασμένα. Μεγάλες διαφορές είναι σημάδι πως για κάποιο λόγο κάτι έχει επανατοποθετηθεί.

Παραμένοντας στο αμάξωμα, πρέπει να παρατηρήσουμε τις βίδες που συγκρατούν τις πόρτες, το πορτ-μπαγκάζ και τα φτερά (αν φαίνονται). Αν έχει φύγει το χρώμα, ή είναι «φαγωμένες» οι βίδες, τότε το εν λόγω εξάρτημα έχει αφαιρεθεί. Κάτω από το καπό, εκεί που ενώνονται διαφορετικές επιφάνειες, υπάρχουν αρμόκολλες από το εργοστάσιο. Αν αυτές έχουν οπτική διαφορά μεταξύ τους, σημαίνει πως έχει τοποθετηθεί εκ των υστέρων η εν λόγω κόλλα, επομένως το συγκεκριμένο σημείο είναι κομμένο και ξαναραμμένο.
 

Σήκωσε το αυτοκίνητο σε αναβατόριο και κάνε έλεγχο από κάτω

Κάτι που δεν πρέπει ποτέ να παραλείπουμε, είναι να επισκεφθούμε ένα συνεργείο και να σηκώσουμε το αυτοκίνητο στο αναβατόριο. Ελέγχοντας το όχημα από κάτω, ο τεχνικός μπορεί να δει την κατάσταση του συστήματος διεύθυνσης, της ανάρτησης, της εξάτμισης, καθώς και τυχόν σκουριασμένα μέρη του πλαισίου. Επίσης, φαίνονται τυχόν διαρροές από λιπαντικά και υγρά μετάδοσης. Αν χρειάζονται αλλαγές σε πολλά εξαρτήματα, αυτό θα κοστίσει χρήματα που ουσιαστικά θα ανεβάσουν κατά πολύ την πραγματική τιμή αγοράς, αφού αρκετά «μαζέματα» μπορεί να φτάσουν τα 2.000 ευρώ!
Εκτός αυτού, θα μπορούμε να δούμε καλύτερα τυχόν ύποπτα «κόψε-ράψε» που έχουν γίνει στο αμάξωμα.

 

Έχουν γίνει απάτες με προκαταβολές

Ένα Βρετανικό ρητό αναφέρει πως «ποτέ μην πας για ψώνια την ώρα που πεινάς». Έτσι και εδώ, αν έχουμε ξεμείνει από αυτοκίνητο και βιαζόμαστε να αγοράσουμε, καραδοκεί ο κίνδυνος εσφαλμένης επιλογής.  
Αν θέλουμε να κάνουμε μία έξυπνη αγορά, πρέπει πριν συμφωνήσουμε να αγοράσουμε το αυτοκίνητο να έχουμε κάνει τη σωστή έρευνα. Καλό είναι να μην αγοράσουμε το πρώτο αυτοκίνητο που θα δούμε, ειδικά εάν υπάρχουν και άλλα μοντέλα αντίστοιχων προδιαγραφών διαθέσιμα. Όπως και με το σχολείο, έτσι και στην αγορά αυτοκινήτου, το διάβασμα αποδίδει: Ποια είναι τα συνήθη προβλήματα αυτού του μοντέλου; Ποια είναι η μέση τιμή πώλησής του; Ειδικά για το συγκεκριμένο όχημα που θέλουμε να αγοράσουμε: Ποιο είναι το ιστορικό του; Υπάρχει βιβλίο service που θα αποδεικνύει ότι η συντήρηση γινόταν τακτικά και στην ώρα της; Αν ο πωλητής δίνει διφορούμενες απαντήσεις «στο περίπου», τότε κάτι κρύβεται από πίσω…
Ακόμα και αν το αυτοκίνητο φαίνεται να είναι στην εντέλεια, είναι κακό να βάλουμε τον ενθουσιασμό μας πάνω από τη λογική. Κάποιο ταλαιπωρημένο, κακομεταχειρισμένο αυτοκίνητο με περισσότερα αξεσουάρ είναι χειρότερη επιλογή από ένα προσεγμένο με φτωχότερο εξοπλισμό.

Όσον αφορά τις συμφωνίες, αυτές πρέπει να είναι γραπτές και όσο το δυνατόν πιο λεπτομερείς γίνεται. Αν το αυτοκίνητο έχει συγκεκριμένα πρόσθετα αξεσουάρ (πχ ζάντες αλουμινίου), τα οποία βρίσκονται στο «πακέτο», αυτό πρέπει να αναφερθεί. Προφορικές συμφωνίες είναι εύκολο να «ξεχαστούν», και να βρεθούμε προ εκπλήξεως.

Κάτι που θα ωφελήσει την τσέπη μας, και δεν θίγει τον εγωισμό μας όσο πιστεύουμε, είναι να κάνουμε διαπραγμάτευση στην τιμή, κοινώς «παζάρι». Από τη στιγμή που ένας πωλητής έχει αφιερώσει χρόνο να δείξει το αυτοκίνητό του στον ενδιαφερόμενο, και η έκβαση της αγοραπωλησίας είναι θετική, υπάρχουν πολλές πιθανότητες να δεχθεί να μειωθεί λίγο η τιμή. Εξάλλου, δεν έχουμε και τίποτα να χάσουμε, στη χειρότερη περίπτωση θα αγοράσουμε το αυτοκίνητο στην αρχική τιμή.

Δυστυχώς, οι απατεώνες πάντα καραδοκούν , για αυτό το λόγο πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί εάν ένας ιδιώτης μας ζητήσει προκαταβολή. Έχουν υπάρξει περιπτώσεις με «μαϊμού» αγγελίες, στις οποίες οι «πωλητές» ζητούσαν προκαταβολή από τους υποψήφιους αγοραστές, και στη συνέχεια εξαφανίζονταν ως δια μαγείας, μαζί με το αυτοκίνητο. Αυτή η πιθανότητα βέβαια είναι πολύ μικρότερη, έως και μηδενική, στην περίπτωση που θέλουμε να αγοράσουμε όχημα από κάποιον επαγγελματία έμπορο.

Συνοψίζοντας, τα πιο σημαντικά:
Κάνε Test Drive, μαζί με τον πωλητή.
Πήγαινε το σε συνεργείο και σήκωσε το σε αναβατόριο για να δεις την κατάσταση των μηχανικών μερών.
Δεν δίνουμε προκαταβολές ειδικά σε ιδιώτες Δεν κλείνουμε ραντεβού νύχτα και βροχερές ημέρες.

Εσύ τι προσέχεις περισσότερο πριν αγοράσεις μεταχειρισμένο;
 

ή πηγαίνετε κατευθείαν στη σελίδα που σας ενδιαφέρει

Κοινοποίησέ το »