Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Με το facelift του 2009 το Seat Leon δέχθηκε μια μικρή αναβάθμιση που ανανέωσε την εμφάνιση του χωρίς ωστόσο το αυτοκίνητο να χάνει τίποτα από τον έντονο δυναμισμό που το διακρίνει.

Το Leon επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9.4 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα είναι τα 197 χλμ./ώρα. Οι εκπομπές ρύπων CO2 για το μοντέλο είναι τα 148 γρ./χλμ. ενώ η μέση κατανάλωση είναι τα 6.2 λτ./100 χλμ.

Το αφρώδες υλικό που συναντάται σε ένα τμήμα του ταμπλό έχει διαφορετική υφή, όχι όμως και τα υπόλοιπα σκληρά πλαστικά, τα οποία κερδίζουν κυρίως τις εντυπώσεις με τη στιβαρή τους συναρμολόγηση.

Το Astra που εξετάζουμε δεν έχει καμία σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, διακρίνεται για το σφηνοειδές του σχήμα, το πίσω τμήμα της οροφής, που θυμίζει κουπέ αυτοκίνητο, αλλά και για τις αισθητά μεγαλύτερες διαστάσεις του αμαξώματός του.

Το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.4 λτ. αποδίδει 140 ίππους και κινεί το Astra σβέλτα, αλλά όχι όσο θα περίμενε κανείς από τις προδιαγραφές του. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9.7 δλ. και η μέση κατανάλωση ανέρχεται σε 5.9 λτ./100 χλμ.

Θετικές εντυπώσεις αφήνουν ο κομψός και πλήρης σε ενδείξεις πίνακας οργάνων, η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας και φυσικά η προσοχή στην ποιότητα, με ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό να καλύπτεται από ένα λεπτό σε πάχος μαλακό υλικό.

Στο Megane της (τότε) τελευταίας γενιάς οι σχεδιαστές της γαλλικής φίρμας προτίμησαν να δημιουργήσουν ένα αποδεκτό και ισορροπημένο σχήμα, χωρίς ωστόσο να είναι συμβατικό και συντηρητικό.

Με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.4 λτ. το Megane αποδίδει 130 ίππους. Οι επιδόσεις κρίνονται κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 9.6 δλ.. Η μέση κατανάλωση ανέρχεται σε 6.5 λτ./100 χλμ.

Από πλευράς κατασκευής, το εσωτερικό του νέου Megane δείχνει και είναι συμπαγές, χάρη στην περισσότερη προσοχή που έχει δοθεί στη συναρμολόγηση και στο φινίρισμα.

Τρία τούρμπο μικρομεσαία για κάθε γούστο

Διαβάστηκε από 6674 αναγνώστες - 22/8/2017

Ένα δυναμικό, ένα άνετο και ένα τεχνολογικά προηγμένο. Δείτε τα Opel Astra, Renault Megane και Seat Leon να κοντράρονται και πείτε μας ποιο θα προτιμήσετε εσείς.

Tο Seat Leon έχει σπορτίφ χαρακτήρα και πολύ στιβαρή συναρμογή.

Στην έκδοση μετά το facelift του 2009 το Seat Leon δέχθηκε μια μικρή αναβάθμιση που ανανέωσε την εμφάνιση του χωρίς ωστόσο το αυτοκίνητο να χάνει τίποτα από τον έντονο δυναμισμό που το διακρίνει. Παράλληλα, οι εξωτερικές του διαστάσεις παρέμειναν ως είχαν (ΜxΠxY: 4.315x1.768x1.455 χλστ. και μεταξόνιο 2.578 χλστ.).

To υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο των 1,4 λτ. απόδοσης 125 ονομαστικών ίππων (133 στο δυναμόμετρο), αποτελεί ένα από τα δυνατά χαρτιά του αυτοκινήτου. Ο οδηγός θα εκτιμήσει το τράβηγμα και την ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, λόγω της πολύ καλής ροπής των 219 Nm μόλις στις 2.180 στρ./λεπτό. Ακόμα, παρ` όλη την ύπαρξη turbo, η ισχύς αποδίδεται γραμμικά δίχως ξεσπάσματα και κενά. Επιπλέον ο κινητήρας επιταχύνει σε σβέλτους ρυθμούς το αμάξωμα των 1.318 κιλών, ανεξαρτήτως της επιλεγμένης ταχύτητας. Στο δρόμο είναι ευέλικτο και ξεκούραστο. Εκτός πόλης είναι σε θέση να κινηθεί με περίσσια ασφάλεια, αφού σε κάθε περίπτωση είναι σταθερό και ομοιογενές ως σύνολο. Από πλευράς επιδόσεων το Leon επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9.4 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα είναι τα 197 χλμ./ώρα. Οι εκπομπές ρύπων CO2 για το μοντέλο είναι τα 148 γρ./χλμ. ενώ η μέση κατανάλωση είναι τα 6.2 λτ./100 χλμ.

Αρκετά νέα στοιχεία φέρει και το εκσυγχρονισμένο εσωτερικό του, όπως είναι το καινούργιο τιμόνι και ο επιλογέας των ταχυτήτων, τα αλλαγμένα χειριστήρια του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού, οι νέες ταπετσαρίες και τα ασημί διακοσμητικά τμήματα στον πίνακα οργάνων και στις πόρτες. Ακόμα το αφρώδες υλικό που συναντάται σε ένα τμήμα του ταμπλό έχει διαφορετική υφή, όχι όμως και τα υπόλοιπα σκληρά πλαστικά, τα οποία κερδίζουν κυρίως τις εντυπώσεις με τη στιβαρή τους συναρμολόγηση. Όσον αφορά στους χώρους η καμπίνα φιλοξενεί με άνεση 4 επιβάτες ενώ το εκμεταλλεύσιμο αλλά με ψηλό κατώφλι πορτ-παγκάζ έχει χωρητικότητα 341 λτ.
 
 


Tο Opel Astra έχει όμορφη σχεδίαση, ποιοτικό εσωτερικό και πολλή τεχνολογία.

Το νέο Astra, που δεν έχει καμία σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, διακρίνεται για το σφηνοειδές του σχήμα, το πίσω τμήμα της οροφής, που θυμίζει κουπέ αυτοκίνητο, αλλά και για τις αισθητά μεγαλύτερες διαστάσεις του αμαξώματός του.

Περνώντας στο εσωτερικό του, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η αισθητική της καμπίνας με εμφανείς επιρροές από το Insignia. Θετικές εντυπώσεις αφήνουν ο κομψός και πλήρης σε ενδείξεις πίνακας οργάνων, η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας και φυσικά η προσοχή στην ποιότητα, με ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό να καλύπτεται από ένα λεπτό σε πάχος μαλακό υλικό. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, γεγονός που ενισχύεται και από τις πολλαπλές ρυθμίσεις του τιμονιού και του καθίσματος, με ενισχυμένη πλευρική στήριξη και πιστοποίηση ομάδας ορθοπεδικών. Οι διαστάσεις του μπορεί να αυξήθηκαν συνολικά (κατά 170x10x50 χιλ. για ΜxΠxΥ) όμως οι χώροι του παρέμειναν στα ίδια σχεδόν επίπεδα. Ωστόσο, 4 άτομα θα μετακινηθούν χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις, ενώ η χωρητικότητα του χώρου των αποσκευών είναι τα 370 λτ.

Το στιβαρότερο (σε σχέση με πριν) πλαίσιο, το μακρύτερο μεταξόνιο, τα φαρδύτερα μετατρόχια και η νέα πίσω ανάρτηση, με ημιάκαμπτο άξονα και σύνδεσμο Watts, χαρίζουν στο Astra πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά. Ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, το αμάξωμα δεν εμφανίζει περιττές κινήσεις, αποπνέοντας ασφάλεια και αναδίδοντας μια ιδιαίτερα συμπαγή αίσθηση. Στις στροφές, ακόμα και υπό πίεση, το Astra εμφανίζει υψηλή πρόσφυση με περιορισμένη υποστροφή και υψηλή ακρίβεια στο μπροστινό σύστημα. Παράλληλα, ακόμα και σε απότομες αλλαγές πορείας, το πίσω μέρος δείχνει καλά βιδωμένο στην άσφαλτο. Θετικά σχόλια ισχύουν και για το βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης, τόσο για την αίσθηση, όσο και για την αμεσότητα που προσφέρει. Από την άλλη βέβαια, ο επιλογέας ταχυτήτων δε δείχνει ιδιαίτερα πρόθυμος στις γρήγορες αλλαγές. Το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.4 λτ. αποδίδει 140 ίππους και κινεί το Astra σβέλτα, αλλά όχι όσο θα περίμενε κανείς από τις προδιαγραφές του. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9.7 δλ. και η μέση κατανάλωση ανέρχεται σε 5.9 λτ./100 χλμ.
 


 
Tο Renault Megane είναι ωραίο χωρίς να είναι συμβατικό, αλλά και άνετο στο δρόμο.

Στο Megane τελευταίας γενιάς οι σχεδιαστές της γαλλικής φίρμας προτίμησαν να δημιουργήσουν ένα αποδεκτό και ισορροπημένο σχήμα, χωρίς ωστόσο να είναι συμβατικό και συντηρητικό. Αντιθέτως, είναι σύγχρονο και έχει τη δική του προσωπικότητα, με τις χυτές φόρμες, τα διαδοχικά νεύρα και τις καμπύλες επιφάνειες να δημιουργούν ένα σύνολο, το οποίο δείχνει συμπαγές. Ο θάλαμος των επιβατών του μικρομεσαίου Renault παρουσιάζεται μοντέρνος σε σχεδίαση όσο αρκετά ποιοτικός. Αισθητικά κυριαρχούν οι συνεχόμενες απαλές διαδοχικές καμπύλες, οι οποίες δημιουργούν μια ευχάριστη ατμόσφαιρα.

Από πλευράς κατασκευής, το εσωτερικό του νέου Megane δείχνει και είναι συμπαγές, χάρη στην περισσότερη προσοχή που έχει δοθεί στη συναρμολόγηση και στο φινίρισμα. Όσον αφορά στην επιλογή των υλικών, έχει γίνει χρήση μαλακού πλαστικού στο ταμπλό και στο πάνω τμήμα των θυρών, πολύ καλής ποιότητας, όπως ισχύει και για τα σκληρά πλαστικά. Επιπλέον, την πρακτικότητα ενισχύουν οι πολλές θέσεις και θήκες για μικροαντικείμενα που υπάρχουν. Τέλος, ο οδηγός δε θα δυσκολευτεί ιδιαίτερα να βρει τη θέση που τον βολεύει, έχοντας στη διάθεσή του πολλαπλές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι.

Στο δρόμο ο οδηγός λαμβάνει πιο συμπαγή αίσθηση, ενώ κυρίως το τιμόνι έχει το κατάλληλο βάρος και παρέχει θετική πληροφόρηση και αμεσότητα όσο αυξάνεται η ταχύτητα. Επιπλέον, η ρύθμιση των αναρτήσεων είναι ελαφρώς σφιχτή, με αποτέλεσμα να είναι περιορισμένες οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και να ελέγχονται αποτελεσματικά οι αντιδράσεις του. Οι τροχοί παρουσιάζουν υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά, με αποτέλεσμα ο οδηγός να είναι σε θέση να εκμεταλλεύεται πλήρως την ισχύ του κινητήρα. Εξίσου ασφαλές και σταθερό είναι το Megane στις μεγάλες ευθείες, κινούμενο με υψηλές ταχύτητες, με την άνετη ανάρτηση, τα αναπαυτικά καθίσματα και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης να εξασφαλίζουν ξεκούραστα ταξίδια. Με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.4 λτ. το Megane αποδίδει 130 ίππους. Οι επιδόσεις κρίνονται κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 9.6 δλ.. Η μέση κατανάλωση ανέρχεται σε 6.5 λτ./100 χλμ.
 


Tο κάθε ένα από τα τρία έχει άλλον προσανατολισμό οπότε σίγουρα κάποιο θα σου ταιριάξει.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις