autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Test μεταχειρισμένου: Skoda Octavia 2012-2019
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Test μεταχειρισμένου: Skoda Octavia 2012-2019

Test μεταχειρισμένου: Skoda Octavia 2012-2019

21/12/2025

Κατανάλωση λαδιού στους TSI κινητήρες, οι diesel είναι απροβλημάτιστοι.
Η πιο συνηθισμένη φθορά είναι στην ανάρτηση της Skoda Octavia.
Σε καλή κατάσταση το εσωτερικό, τα μοντέλα από το 2017 και μετά είναι αναβαθμισμένα.
Χωράνε με άνεση 5 ενήλικες επιβάτες και έχει πορτ-μπαγκάζ 568 λίτρων.

autoagora Team

Κατανάλωση λαδιού στους TSI κινητήρες, οι diesel είναι απροβλημάτιστοι

Η Skoda Octavia είναι ένα ιδιαίτερα δημοφιλές αυτοκίνητο στην κατηγορία των οικογενειακών, ειδικά στις προηγούμενες γενιές της. Η τρέχουσα Ocavia βρίσκεται σε παραγωγή από το 2020 και ανανεώθηκε το 2024, ενώ η προηγούμενη γενιά λανσαρίστηκε το 2012 και κατασκευάστηκε μέχρι το 2019.

Πόσο καλή είναι η εν λόγω Octavia για αγορά ως μεταχειρισμένο αυτοκίνητο χρονολογίας γύρω στη δεκαετία; Για να το ανακαλύψουμε, δοκιμάζουμε μια Skoda Octavia diesel του 2018 που έχει διανύσει 200.000 χιλιόμετρα και την αναλύουμε.

Ο πετρελαιοκινητήρας που δίνει ώθηση στο αυτοκίνητο είναι της οικογένειας TDI, με χωρητικότητα 1,6 λίτρα και απόδοση 105 ίππους και 250 Nm ροπής. Το μοτέρ συνεργάζεται με το DQ200 αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων.
Ο κινητήρας λειτουργεί σωστά και ομαλά, επιταχύνοντας σθεναρά την Octavia που έχουμε στη διάθεσή μας. Οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται λίγο απότομα μετά την κρύα εκκίνηση, αλλά μόλις τα μηχανικά μέρη φτάσουν στη φυσιολογική θερμοκρασία λειτουργίας τους, οι αλλαγές γίνονται ομαλά. Αυτό το φαινόμενο έχει συνήθως ως αιτία την κακή συντήρηση, αφού η Skoda έχει δώσει οδηγία πως το λιπαντικό και το φίλτρο του DSG κιβωτίου πρέπει να αλλάζονται κάθε 60.000 χιλιόμετρα.

Η υπόλοιπη γκάμα πετρελαιοκινητήρων για τη Skoda Octavia περιλαμβάνει μοτέρ 1,6 λίτρων με ισχύ μεταξύ 90 και 110 ίππους, καθώς και δίλιτρους κινητήρες απόδοσης από 143 έως 184 άλογα.
Τη χρυσή τομή μεταξύ καλών επιδόσεων και οικονομίας καυσίμου αποτελεί ο TDI 2 λίτρων με 150 ίππους, ο οποίος απευθύνεται σε όσους θέλουν να κάνουν συχνά ταξίδια με το αυτοκίνητο αρκετά φορτωμένο.

Περνώντας στις βενζινοκίνητες εκδόσεις της Skoda Octavia 2012-2019, αυτές εφοδιάζονται με τα TSI μοτέρ 1, 1.2, 1.4, 1.5, 1.8 και 2 λίτρων με απόδοση από 86 έως 245 άλογα (στις εκδόσεις RS), καθώς και με τα ατμοσφαιρικά μοτέρ MPI 1,6 λίτρων με 110 άλογα. Παράλληλα, υπάρχει διαθέσιμη και εκδοχή με φυσικό αέριο, με τον G-TEC κινητήρα 1,4 λίτρων που έχει ισχύ 110 άλογα.

Οι αναφορές βλαβών εστιάζουν στους TSI βενζινοκινητήρες, που μπορεί να εμφανίσουν αυξημένη κατανάλωση λαδιού.

Η πιο συνηθισμένη φθορά είναι στην ανάρτηση της Skoda Octavia

Η μεταχειρισμένη Skoda Octavia που δοκιμάσαμε δεν είχε αισθητά σημάδια «κόπωσης» στα μηχανικά της μέρη, στην ανάρτηση και στα φρένα. Σύμφωνα με αναφορές συνεργείων, οι πιο συνηθισμένες φθορές στις μεταχειρισμένες Octavia βρίσκονται στα αμορτισέρ και στα ελατήρια της ανάρτησης, κάτι που εντοπίζεται στα οχήματα που έχουν διανύσει πολλά χιλιόμετρα. Πέραν τούτου, δεν υπάρχουν άλλα εξαρτήματα που θα προβληματίσουν με ενδεχόμενη αλλαγή.

Σε καλή κατάσταση το εσωτερικό, τα μοντέλα από το 2017 και μετά είναι αναβαθμισμένα

Η καμπίνα της Skoda Octavia που δοκιμάζουμε ως μεταχειρισμένη βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση και κρύβει τα 200.000 χιλιόμετρα χρήσης που έχει. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι από το επάνω ράφι και αντιστέκονται καλά στο πέρασμα των ετών, μιας και δεν εμφανίζουν σημάδια από τη χρήση.

Παρομοίως, οι ταπετσαρίες των καθισμάτων δεν έχουν φθορές, με το αφρώδες υλικό να παραμένει υποστηρικτικό. Οι διακόπτες διατηρούν σωστά το χρώμα τους, και το στεφάνι του τιμονιού δεν έχει γυαλίσει από την επαφή με τα χέρια του τιμονιού.
Το 2017 η Skoda ανανέωσε την Octavia τρίτης γενιάς, βελτιώνοντας το σύστημα infotainment, που πλέον είναι πιο γρήγορο.

Αν το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με ηλιοροφή, καλό θα είναι να γίνεται μια τακτική συντήρηση λίπανσης και καθαρισμού στο μηχανισμό και στις υδρορροές, ούτως ώστε αφενός να εξασφαλιστεί η μακροχρόνια καλή λειτουργία, και αφετέρου να μην υπάρχει πρόβλημα με την εισροή νερού στο εσωτερικό.

Χωράνε με άνεση 5 ενήλικες επιβάτες και έχει πορτ-μπαγκάζ 568 λίτρων

Η Skoda Octavia είναι από τα αυτοκίνητα που έχουν γίνει συνώνυμα του όρου «οικογενειακό», κάτι που ισχύει και για την τρίτη γενιά του μοντέλου. Οι χώροι θα καλύψουν τις ανάγκες 5 ενηλίκων επιβατών, με τον «αέρα» για τα κεφάλια και τα γόνατα των πίσω να είναι αρκετός ακόμα και για άτομα ψηλότερα από τον μέσο όρο.

Ο χώρος αποσκευών έχει ωφέλιμο όγκο 568 λίτρα αν το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με εφεδρικό τροχό ανάγκης. Στην περίπτωση που χρησιμοποιείται κιτ επισκευής, η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ αυξάνεται στα 590 λίτρα.


Δεν βγάζει πολλές ζημιές η Skoda Octavia 2012-2019

Η Skoda Octavia τρίτης γενιάς, που κατασκευάστηκε από το 2012 μέχρι το 2019, είναι αξιόπιστη, ειδικά αν εφοδιάζεται με κινητήρα πετρελαίου. Οι μεγάλοι χώροι, οι λίγες φθορές και τα σύγχρονα συστήματα άνεσης και ασφαλείας την καθιστούν μια καλή επιλογή για κάποιον που θέλει να αγοράσει μεταχειρισμένο οικογενειακό αυτοκίνητο σύγχρονης τεχνολογίας.

Οι τιμές των μεταχειρισμένων Skoda Octavia 2012-2019 διαμορφώνονται ως εξής, με τον μέσο όρο για κάθε χρονιά να εξαρτάται από τα διαθέσιμα οχήματα και τις εκδόσεις κινητήρα και εξοπλισμού αλλά και των διανυθέντων χιλιομέτρων του εκάστοτε μοντέλου.
 
Χρονολογία αυτοκινήτου Μέσος όρος τιμής μεταχειρισμένου
Skoda Octavia 2012 6.800 ευρώ
Skoda Octavia 2013 8.600 ευρώ
Skoda Octavia 2014 11.000 ευρώ
Skoda Octavia 2015 11.000 ευρώ
Skoda Octavia 2016 12.000 ευρώ
Skoda Octavia 2017 13.500 ευρώ
Skoda Octavia 2018 15.000 ευρώ
Skoda Octavia 2019 15.000 ευρώ

STOCKCENTER