Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Renault Clio 1.3 TCe 130 PS

Διαβάστηκε από 89769 αναγνώστες - 3/9/2020

Ήρθε και τα πήρε όλα στο διάβα του! Με ακόμα πιο αιχμηρή εφάνιση, λίγο πριν κλείσει τα 30 χρόνια κυκλοφορίας κάνει all in και κερδίζει. Η κατηγορία των μικρών έχει νέο βασιλιά ο οποίος μιλάει γαλλικά και συγκεντρώνει την υψηλότερη βαθμολογία. Απολαύστε το νέο Renault Clio με τον 1.330άρη TCe των 130 ίππων.

Εμφάνιση-σχεδίαση: Ένα πιο μοντέρνο Clio
Η 5η γενιά του Renault Clio μπορεί να φέρνει τις περισσότερες αλλαγές στο τεχνολογικό και κινητήριο κομμάτι, όμως και η εμφάνιση δεν πέρασε στα ψιλά. Αρχικά εξετάζοντας τις διαστάσεις, το μήκος του μειώθηκε κατά 12 χλστ. (πλέον αγγίζει τα 4.050χλστ.), ελάφρυνε κατά 22 κιλά, ενώ έχει χαμηλώσει και σχεδόν 1 εκ. Ο πιο δυναμικός χαρακτήρας του είναι χτισμένος πάνω στη νέα CMF-B πλατφόρμα, ενώ μεγαλύτερη αλλαγή αποτελούν τα φώτα σε μοτίβο C-Shape που παραπέμπουν απευθείας στο Megane και υπογράφουν την 5η γενιά του μοντέλου.Οι απαλές νευρώσεις στο καπό αλλά και χαμηλά στο πλάι του αυτοκινήτου, όπως και τα μοντέρνα πίσω φωτιστικά σώματα, παραμένουν στοιχεία του σχεδιαστικού χαρακτήρα του, την ώρα που οι «κρυμμένες» πίσω χειρολαβές των θυρών συνεχίζουν την κουπέ αισθητική του. Και σε αυτή τη γενιά διατηρεί αλλά και αυξάνει τις χρωματικές επιλογές του, ώστε ο καθένας να μπορεί να δημιουργήσει το δικό του, προσωπικό Clio, ενώ είναι επίσημο πως θα διατίθεται και στην έκδοση RS-Line με σπορτίφ σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. 



Εσωτερικό: Ριζικά αλλαγμένο σχεδιαστικά και ποιοτικά
Εάν η εξωτερική εμφάνιση κράτησε αρκετά στοιχεία από την προηγούμενη γενιά του μοντέλου, η εικόνα του εσωτερικού είναι ριζικά αλλαγμένη. Η διάταξη στο ταμπλό πλέον υπηρετεί την φιλοσοφία «Smart Cockpit» και χτίζεται γύρω από την οθόνη αφής 7 ή 9.3 ιντσών του συστήματος infotainment, η οποία μαζί με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων μεγέθους 7 έως 10 ιντσών, πραγματικά εκτοξεύουν το τεχνολογικό προφίλ και τις δυνατότητες του νέου Renault Clio. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το γεγονός πως για πρώτη φορά ο οδηγός μπορεί να απολαμβάνει την απεικόνιση του συστήματος πλοήγησης στο καντράν. Οι αλλαγές συνεχίζονται και κάτω από την οθόνη, όπου μπουτόν τύπου πιάνο και περιστροφικοί διακόπτες αναλαμβάνουν κλιματισμό και λοιπές λειτουργίες, με αποκορύφωμα τον χώρο μπροστά από τον λεβιέ ταχυτήτων, που πλέον υποστηρίζει και ασύρματη φόρτιση κινητού. Ποιοτικά η χρήση περισσότερου αφρώδους υλικού στο χωρισμένο σε 3 επίπεδα ταμπλό, ανεβάζει κατά πολύ την γενικότερη εικόνα, ενώ η συναρμογή έχει βελτιωθεί στο σύνολο της.



Με τον κορυφαίο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του
Παρά την μερική μείωση του μεταξονίου, η καλύτερη αρχιτεκτονική και διαφορετική χρήση υλικών, κατάφερε να αυξήσει τόσο την ευρυχωρία των επιβατών όσο και την περιφερειακή ορατότητα που απολαμβάνει και επιζητεί ο οδηγός. Πιο συγκεκριμένα, όπως μας είπαν και οι υπεύθυνοι της εταιρίας, τοποθετήθηκαν νέα πιο ψηλά και λεπτά καθίσματα με καλύτερη στήριξη, ενώ ανασχεδιάστηκαν και επιμέρους τμήματα για εξοικονόμηση χώρου. Στην πράξη, το νέο Clio είναι όντως πιο ευρύχωρο, με τους επιβάτες να απολαμβάνουν περισσότερο χώρο για τα πόδια κυρίως, οι αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα φτάνουν συνολικά τα 26 λτ., ενώ  highlight αποτελεί το πορτ-μπαγκάζ διπλού πάτου των 391 λτ.. Τιμή κορυφαία για την κατηγορία του.



Κινητήρας- επιδόσεις: Δεν έχει αντίπαλο

Το Renault Clio τχρησιμοποιεί ένα από τα καλύτερα μοτέρ της αγοράς. Ο λόγος για το 4κύλινδρο, turbo, μηχανικό σύνολο των 1.333 κ.εκ., που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Mercedes και το οποίο ενσωματώνει προηγμένες τεχνολογίες για να αποδώσει 130 ίππους με 240 Nm ροπής από τις 1.600 σ.α.λ. Συνδυάζεται αποκλειστικά με σοφιστικέ ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και στην πράξη το Clio εμφανίζει πιπεράτες επιδόσεις. Τραβάει από χαμηλά, έχει δύναμη μέχρι ψηλά, ενώ το κιβώτιο πραγματοποιεί τάχιστες και απόλυτα ομαλές αλλαγές. Σίγουρα ο ήχος δεν είναι ο καλύτερος, ακόμα και στην επιλογή Sport, και υπάρχει μια τραχύτητα στη λειτουργία, αλλά σε τελική ανάλυση το Clio έχει τη ζητούμενη ένταση. Από την άλλη η κατανάλωση είναι τσιμπημένη με την μέση τιμή στα 7,7 λτ./100 χλμ., ωστόσο με συνεχή χρήση της Eco λειτουργίας και τη σχετική θυσία σε απόκριση μπορεί να πέσει και γύρω στα 6,5 λτ./100 χλμ..



Οδική συμπεριφορά: Κοντράρει τα μικρομεσαία
Στον δρόμο, η νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία βασίζεται το νέο Clio αναβαθμίζει αισθητά την οδηγική εμπειρία και τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου. Πιο άκαμπτο πλαίσιο και πιο στιβαρή συναρμογή σε κάνουν να μεταφερθείς νοητά στην μικρομεσαία κατηγορία, καθώς η αίσθηση που λαμβάνεις είναι η αντίστοιχη. Στην συγκεκριμένη έκδοση 1.3 TCe με τους 130 ίππους, το πακέτο RS-Line και στάνταρ το αυτόματο 7άρι,  η απόκριση του γκαζιού είναι τρομερή, δείχνοντας και την βελτίωση που έχει λάβει και το ίδιο το κιβώτιο. Πραγματικά άλλο αυτοκίνητο, και δεν θα χρειαστείτε περισσότερα από λίγα μέτρα για να το διαπιστώσετε και οι ίδιοι.