Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Ηλεκτρική Μονομαχία

Διαβάστηκε από 11622 αναγνώστες - 4/11/2019

Και τα δύο αυτοκίνητα συγκεντρώνουν τα τυπικά χαρακτηριστικά των ηλεκτροκίνητων, με κομψό βουητό αλλά βίαιη εκκίνηση. Κάτι ακόμα που έχουν κοινό τόσο η Audi όσο και η Tesla, είναι η μεγάλη αυτονομία. Παρόλο που οι εργοστασιακές ανακοινώσεις για σχεδόν 500 χιλιόμετρα στο Tesla και 417 στο Audi, αποδεικνύονται αρκετά αισιόδοξες, στην σκληρή πραγματικότητα των αυτοκινητοδρόμων, η αυτονομία συρρικνώνεται στα 290 στο Tesla και στα 280 χιλιόμετρα στο Audi, νούμερα υπεραρκετά για καθημερινή χρήση.



Επόμενο θέμα είναι αυτό της φόρτισης. Το Audi e-tron, στη χειρότερη περίπτωση, θα χρειαστεί περίπου 60 ώρες σε μια οικιακή πρίζα ή λιγότερο από μισή ώρα για να φορτίσει το 80% των μπαταριών, εφόσον υπάρχει γρήγορη παροχή 150 kW. Τα ίδια περίπου ισχύουν και για το Tesla, με τη διαφορά ότι οι επιμέρους σταθμοί φόρτισης δίνουν, περισσότερες επιλογές για γρήγορο "ανεφοδιασμό".



Ακόμα και στα δύο αυτά υψηλής τεχνολογίας μοντέλα, η φυσική εφαρμόζει τους νόμους της. Μέχρι τα 200 (στο Tesla 250 χλμ / ώρα), επιταχύνουν σαν τρελά. Αλλά, τα ηλεκτρόνια δεν μπορούν πλέον διέρχονται τόσο ομαλά μέσα από τις χάλκινες περιελίξεις του κινητήρα, με αποτέλεσμα το σύστημα να υπερθερμαίνεται και να πέφτει η απόδοση. Το Audi, για παράδειγμα, αποδίδει μετά από οκτώ δευτερόλεπτα, τη μέγιστη δύναμη των 300 kW, και στη συνέχεια την κρατά μόνο για 60 δευτερόλεπτα...



Μακροπρόθεσμα, δηλαδή στο σταθερό εύρος θερμοκρασίας, το Audi e-tron αποδίδει κοντά στα 100 kW. To Tesla ρυθμίζει τη μέγιστη ισχύ των 385 KW ανάλογα, όσο αυξάνεται η θερμότητα. Η ένδειξη στο "πιστοποιητικό κυκλοφορίας οχήματος" (αυτή είναι η εφικτή ισχύς για 30 λεπτά) είναι για παράδειγμα, περισσότερο από 50 kW, κάτω από τη μέγιστη ισχύ. Αφήνουμε την καταμέτρηση Watt  και περνάμε στην οδήγηση, όπου τελικά το Audi τα καταφέρνει καλύτερα.



Ο χαμηλότερος θόρυβος κύλισης και οδήγησης, σε συνδυασμό με την ομαλότερη ανάρτηση και ένα πιο δεσμευτικό σύστημα διεύθυνσης, συντελούν στην εξαιρετική συμπεριφορά του Audi e-tron στο δρόμο. Στο Tesla διαταράσσεται συνεχώς η ηρεμία του αμαξώματος σε κακούς δρόμους. Ταυτόχρονα, ο θόρυβος κύλισης, ο θόρυβος του αέρα ή ακόμα και οι πέτρες που στροβιλίζονται στους θόλους των τροχών, γίνονται αντιληπτοί στο εσωτερικό.



Επιπλέον, το αυτοκίνητο φαίνεται πιο δύσκολο να συνεργαστεί, αφού το ασαφές πλαίσιο, οι μεγάλες διαστάσεις και η ελάχιστα διαθέσιμη ορατότητα περιπλέκουν την οδήγηση. Οι πλάτες του καθίσματος δεν έχουν καμία πλευρική στήριξη και το αφρώδες υλικό είναι ολισθηρό, με τα πλαϊνά μαξιλάρια εξαντλούνται γρήγορα. Παρεμπιπτόντως, η δεύτερη θέση στο Audi είναι ανεπαρκώς διαμορφωμένη, ενώ ο πίσω επιβάτης στην τρίτη σειρά του Tesla θα χτυπήσει το κεφάλι του στον ουρανό.



Δεν υπάρχει χώρος εδώ, επειδή ο μηχανισμός της πόρτας είναι τοποθετημένος σε αυτήν την περιοχή. Οι κομψές πόρτες ανοίγουν προς τα πάνω, αλλά σε γκαράζ με χαμηλό ύψος, θα δυσκολέψουν την πρόσβαση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Όποιος παραγγείλει το Tesla ως επταθέσιο (3100 ευρώ επιπλέον χρέωση)  μειώνει τον χώρο του πορτπαγκάζ. Η τελευταία σειρά αφήνει μόνο ένα μικρό χώρο αποσκευών 187 λίτρων. Και το Audi έχει τις ιδιοτροπίες του.. Οι εξωτερικοί καθρέφτες, στην πραγματικότητα δεν είναι καθρέφτες.



Οι φωτογραφικές μηχανές συλλαμβάνουν τις εικόνες στα αριστερά και δεξιά του αυτοκινήτου, η εικόνα αναπαράγεται σε μικρές οθόνες στο πλαίσιο της πόρτας. Οι αποστάσεις είναι δύσκολο να εκτιμηθούν και η διαισθητική ανίχνευση κινήσεων (για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο στην πλαϊνή λωρίδα, το οποίο έρχεται σιγά-σιγά) δεν λειτουργεί τόσο καλά. Επιπλέον, το οπτικό πεδίο δεν πρέπει να μεταβάλλεται με αλλαγή της γωνίας, γιατί αυτό μπορεί να είναι ακόμη και επικίνδυνο, όταν κινείσαι μέσα σε κυκλοφοριακή ροή.



Σας συνιστούμε να μείνετε μακριά από αυτό το ακριβό αξεσουάρ των 1540 ευρώ το οποίο, τη στιγμή μάλιστα θα βελτιώσει ελάχιστα την τιμή αεροδυναμικής cW κατά 0,01 και θα αυξήσει πολύ ελαφρά την εμβέλεια. Οι συμβατικοί καθρέφτες λειτουργούν καλύτερα και η εξοικονόμηση χρημάτων δεν έβλαψε κανέναν. Η Audi απαιτεί 79.900 ευρώ για το e-tron και με τα εξτρά, πάνω από 80.000 στη Γερμανία. Ωστόσο, δεν φτάνει την τιμή του Tesla. Ένα μοντέλο Χ σε αυτό το επίπεδο απόδοσης με πακέτο μπαταριών εντυπωσιακής απόδοσης (εδώ: 100 kWh ενεργειακού περιεχομένου) και σημαντικά πρόσθετα εξτρά, κοστίζει περίπου 97.000 ευρώ. Το αυτοκίνητο παραμένει ωστόσο, ακατάστατα συναρμολογημένο, η συναρμογή των υλικών πάσχει, το χρώμα παρουσιάζει ρωγμές και ένας υαλοκαθαριστήρας πέταξε στον αυτοκινητόδρομο ... Αντίο Tesla!
 
ΤΥΠΙΚΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ: ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΒΑΡΟΥΣ
Αυτονομία για πάνω από 400 χιλιόμετρα? Τι αντίβαρο θα είχε μια διογκωμένη μπάλα στο ρεζερβουάρ καυσίμου? Για παράδειγμα το e-tron με τουλάχιστον 700 κιλά. Μόνο η  δέσμη μπαταριών, κιβωτίων και φορέων ζυγίζει περισσότερο από ένα Audi 50. Με αποσκευές, το Audi ζυγίζει πάνω από τρεις τόνους, την ώρα που ένα αυτοκινούμενο 7,50 μέτρων είναι ελαφρύτερο.


Συμπέρασμα: Και τα δύο μοντέλα καλύπτουν τις τυπικές ιδιότητες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με τρομερή απόδοση και καλή αυτονομία. Πιο ομαλό, σαν συνολικό πακέτο το Audi e-tron είναι φθηνότερο από το Tesla, αλλά και πάλι παραμένει πολύ ακριβό...

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει