Όλα τα BMW X σε Test

Διαβάστηκε από 106518 αναγνώστες - 10/12/2020

Σχεδόν κανένας άλλος κατασκευαστής δεν μπορεί να υπερηφανεύεται για μια τόσο μεγάλη γκάμα SUV, όπως η BMW. Ένα στα τρία αυτοκίνητα της φίρμας από το Μόναχο φέρει τώρα ένα "X" μπροστά από το όνομα της σειράς. Από το μικρομεσαίο X1 ως το κολοσσιαίο X7, όλοι οι αριθμοί είναι τώρα κατειλημμένοι. 

X1 vs X2 
Ξεκινάμε με το «ζευγάρι» BMW X1 και BMW X2, δηλαδή των μικρότερων SUV στην γκάμα της BMW. Στην περίπτωση αυτών των δύο μοντέλων, η BMW έχει επιλέξει επίσης να μη χρησιμοποιήσει κανέναν εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα ούτε τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς. Τα Χ1/Χ2 χρησιμοποιούν απλώς την τεχνολογία προσθιοκίνησης του MINI Countryman, κάτι που ταιριάζει στα δύο μοντέλα απόλυτα. Επομένως, μείνετε σαφώς μακριά από την τετρακίνηση. Στις εκδόσεις "20i" και "20d" μπορεί να φέρνει 200 κιλά επιπλέον ρυμουλκούμενο φορτίο, αλλά κοστίζει επίσης τουλάχιστον 2.000 ευρώ (στη Γερμανία ή 3.650 ευρώ στις βενζινοκίνητες εκδόσεις και 3.730 ευρώ στις diesel στην Ελλάδα) περισσότερα.



Τα χρήματα μπορούν να επενδυθούν σαφώς καλύτερα. Οι δικίνητες εκδόσεις sDrive είναι επίσης εξαιρετικά διαχειρίσιμες και ευέλικτες στο δρόμο, ενώ οι συμπαγείς διαστάσεις τους προσελκύουν επίσης πολυσύχναστα κέντρα πόλεων ή στενούς ορεινούς δρόμους. Χάρη στο φίνο σύστημα διεύθυνσης και τη σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης, θα αποκτήσετε αμέσως καλή διάθεση. Ωστόσο, τα δύο μικρότερα "Χ" μοντέλα μερικές φορές αντιδρούν κάπως πεισματάρικα στα οδοστρώματα μέτριας ποιότητας ή και σε δευτερεύουσες διαδρομές αντίστοιχης ποιότητας. Επομένως, πρέπει να αποφύγετε την προαιρετική σπορ ανάρτηση ή τροχούς μεγαλύτερους των 17 ιντσών. Οι ζάντες των 18 ή 19 ιντσών δείχνουν πολύ καλές, αλλά διαταράσσουν μακροπρόθεσμα την... οικογενειακή γαλήνη. Αυτό θα ήταν κρίμα, επειδή ειδικά στο ευρύχωρο και πρακτικό X1, οι μικρές οικογένειες αισθάνονται εξαιρετικά άνετα.



Το X2 συνιστάται για τον καιρό πριν ή μετά από τον... απόγονο. Η χαμηλότερη κατά 7 εκατοστά οροφή σημαίνει πως στο πίσω μέρος πρέπει να τραβήξετε το κεφάλι σας. Εκτός αυτού, κοστίζει και περίπου 200 λίτρα χώρου αποσκευών. Επιπλέον, το X2 είναι ακριβότερο του Χ1 μεταξύ 1.250 και 1.600 ευρώ στη Γερμανία, ενώ στην Ελλάδα οι αντίστοιχες διαφορές κυμαίνονται μεταξύ 1.475 και 2.200 ευρώ- έτσι είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί λύση στο... οικογενειακό συμβούλιο. Ο χώρος αποσκευών του X1 έχει όγκο από 505 έως 1.550 λίτρα (το X1 25e: από 450 έως 1.470 λίτρα), ενώ στο πίσω μέρος του X2 χωρούν από 470 έως 1.355 λίτρα. Η έκδοση 18d, από την άλλη πλευρά, λαμβάνει τη γενική έγκριση. Ο diesel κινητήρας των 150 PS επιτρέπει στο X1 να εκκινεί καλά από στάση και, με ένα χαρισματικό οδηγό υψηλού επιπέδου σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, μπορούμε κάλλιστα να δούμε τον αριθμό 5 πριν από το κόμμα.



Nα το επιλέγετε πάντα το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, καθώς καλύτερο δε θα μπορούσε να είναι. Η έκδοση 20i είναι πιο διψασμένη αλλά είναι και πιο ζωντανή στις στροφές. Αυτός ο κινητήρας ταιριάζει υπέροχα στο γρήγορο X2, αλλά το sDrive οφείλει να σχετίζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής συνδυάζεται μόνο με την τετρακίνηση. Το cockpit με τα κλασικά στρογγυλά όργανα και το cool iDrive είναι πειστικό, όπως και ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 192 PS στο X2 20i. Ο χρόνος κάτω από τα 8 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h είναι αρκετός.



X3 vs X4
Η συνέχεια δίνεται με τα X3 και X4. Το BMW X4 (αριστερά) προορίζεται να προσελκύσει πελάτες με σπορτίφ διαθέσεις, ενώ το X3 επικεντρώνεται περισσότερο στους ήρωες της καθημερινότητας. Με τα μεσαίας κατηγορίας SUV βρισκόμαστε στο κέντρο του κόσμου της μάρκας από το Μόναχο. Και πολύ πάνω από κάθε μετριότητα. Αυτό εξασφαλίζεται από την τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο σε όλα τα μοντέλα, τετρακύλινδρους και εξακύλινδρους σε σειρά κινητήρες, καθώς και την χαρακτηριστική οδηγική αίσθηση με την ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Σαν να μας απευθύνει πρόσκληση, όντας και λειτουργικό: Το cockpit του X3 με τη μεγάλη κεντρική οθόνη ψηλά και το διαισθητικό έλεγχο του συστήματος iDrive. Ο διαθέσιμος χώρος στο ψηλό μοντέλο, μήκους 4,70 μέτρων, δεν αφήνει καμία επιθυμία ανεκπλήρωτη. Πάντως, τέσσερις ενήλικες ταξιδεύουν εξαιρετικά άνετα, και στο... μορφονιό hatchback, το X4, το οποίο, όμως, είναι κατά 5 εκατοστά πιο χαμηλό.



Σε αυτό, λοιπόν, πρέπει να... ξεχαστούν ακόμα και τα τελευταία εκατοστά ελεύθερου χώρου για το κεφάλι μπροστά και, κυρίως, πίσω. Δεν είναι, ωστόσο, τόσο τραγικό, καθώς μόνο οι μεγαλόσωμοι επισκέπτες το καταλαβαίνουν. Οι περικοπές στο χώρο αποσκευών θα μπορούσαν να γίνουν πιο σημαντικές. Όπου το X3 αποθηκεύει με άνεση έως και 1.600 λίτρα αποσκευών, το X4 πρέπει να πάει... πάσο 170 λίτρα νωρίτερα. Επιπλέον, το περβάζι του χώρου αποσκευών στο X4 είναι κατά 9 εκατοστά υψηλότερο. Όταν βρίσκονται εν κινήσει, και τα δύο μοντέλα πείθουν με την ευκίνητη φύση τους και την εξαιρετική άνεση που παρέχουν. Παρά το βάρος που ξεπερνά τους 1,8 τόνους, το ακριβές τιμόνι παρέχει σε αυτά τα ψηλά μοντέλα στις στροφές μια ορισμένη ελαφρότητα. Tο σπορ σύστημα διεύθυνσης στο X4 (standard) είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικό. Τα οδοστρώματα κακής ποιότητας και οι λακκούβες διαπερνούν κυρίως τα επιδέξια συντονισμένα ελατήρια, με αποτέλεσμα μόνο η σπορ ανάρτηση ή οι υπερβολικά ευμεγέθεις τροχοί (standard είναι 18 ιντσών) να διαταράσσουν την ηρεμία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. 



Αν είστε απλά ένας μέσος οδηγός, τα μοντέλα με το γράμμα "Μ" στο όνομά τους θα πρέπει να τολμήσετε να τα οδηγήσετε μόνο στα όνειρά σας. Η σπορ ανάρτηση και οι τροχοί των 20 ιντσών (standard στα μοντέλα M) αποδεικνύονται άβολα, οι τιμές ισχύος άνω των 300 PS είναι σε τέτοια SUV κάπως εκτός τόπου. Και μετά ακολουθούν οι τιμές! Με θέα το πορτοφόλι σας, τώρα, προτείνουμε την έκδοση 20d - ανεξάρτητα από την προτίμησή σας σε Χ3 ή Χ4. Ο δίλιτρος diesel κινητήρας των 190 PS λαμβάνει υποστήριξη 8 kW (σχεδόν 11 PS) από ένα ενσωματωμένο σύστημα 48 Volt. Αυτό καθιστά τη διαδικασία stop&start πολύ πιο ομαλή και πιο αποτελεσματική, ενώ και η κατανάλωση μειώνεται. Το όλο πράγμα ονομάζεται "mild hybrid", αλλά μπορεί επίσης να είναι αρκετά άγριο. Τα μεσαία SUV από το Μόναχο μπορούν να φτάσουν τα 100 km/h από στάση σε 7,9 δευτερόλεπτα, να επιταχύνουν έως και τα 213 km/h και μπορούν επίσης να καταναλώνουν έως και μόλις 6 και κάτι λίτρα, εφόσον αντιμετωπιστούν ευγενικά.



Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση μπορείτε να κάνετε οικονομία, όχι, όμως, και κατά την αγορά. Ένα X3 20d κοστίζει στη Γερμανία τουλάχιστον 49.300 ευρώ και 54.500 ευρώ στην Ελλάδα, ενώ το ελαφρώς καλύτερα εξοπλισμένο X4 (σπορ τιμόνι και σπορ ανάρτηση, σύστημα κλιματισμού τριών αντί μίας ζώνης κ.τ.λ.) φτάνει ακόμα και τα 54.200 ευρώ στην... πατρίδα και τα 58.300 ευρώ στη χώρα μας.



X5 vs X6
Καλώς ήλθατε και στη μεγάλη κατηγορία! Είναι δύσκολο να πιστέψουμε, αλλά το X5 ήταν στην πραγματικότητα το πρώτο SUV της BMW. Οι Βαυαροί το σκέφτονταν από καιρό, αλλά στη συνέχεια κατέληξαν στην ονομασία αυτού του μοντέλου, χρησιμοποιώντας το "X". Μιλάμε για το 1999. Eντωμεταξύ κατασκευάζεται τώρα η τέταρτη έκδοση του X5, όπως και παλιότερα στο Spartanburg της Νότιας Καρολίνας, και έχει αναπτυχθεί από κάθε άποψη. Το Χ5 είναι πολύ εντυπωσιακό, έχει μήκος 4,92 μέτρων και πλάτος 2,0 μέτρων, όντας σχεδόν κατά μισό μέγεθος μεγαλύτερο για τα γκαράζ μας. Βέβαια, οι χώροι είναι ανάλογα γενναιόδωροι, όπως αυτός στη δεύτερη σειρά θέσεων. 



Ο χώρος αποσκευών είναι αρκετά μεγάλος με όγκο από 645 έως 1.860 λίτρα - συνήθως με πίσω πόρτα, που ανοίγει σε δύο μέρη. Με επιπλέον κόστος το X5 διατίθεται επίσης ως επταθέσιο. Η διαρρύθμιση είναι πολύ καλύτερη σε σχέση με του προκατόχου της. Κατά τη γνώμη μας, το iDrive είναι το καλύτερο σύστημα στην αγορά, με ξεκάθαρα menu και όμορφη εμφάνιση. Από τη μεγάλη παλέτα των κινητήρων, προτείνουμε σαφώς τον diesel των 3 λίτρων με τα 265 PS. Ένα υπέροχο μηχανικό σύνολο με δυνατό ήχο, πολιτισμένη συμπεριφορά, που παρέχει εξαιρετικές επιδόσεις και συγκρατημένη κατανάλωση. Σε αυτό το μοντέλο ταιριάζει απόλυτα το (χαρακτηριστικό) αυτόματο κιβώτιο, 8 σχέσεων, της ZF, που ανταποκρίνεται εξαιρετικά. Για ανώτερο επίπεδο άνεσης στην οδήγηση, προτείνουμε επίσης την προαιρετική αερανάρτηση. Με αυτήν η ανάρτηση του X5 ισορροπεί ευχάριστα. 



Το μάλλον οξύ τιμόνι απαιτεί λίγο επιπλέον χρόνο για να το συνηθίσει κανείς. Χαρακτηριστική BMW: Στο X5 αρέσει επίσης να ακολουθεί τις διαγραμμίσεις της οδού. Χωρίς... δράματα, φυσικά, καθώς το X5 είναι σαφώς ένα από τα πιο εύχρηστα και πιο επιθετικά σε οδική συμπεριφορά SUV της κατηγορίας του. Αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο για το X6, το οποίο είναι πιο σφικτό σε σύγκριση με το X5. Ξεκίνησε την «καριέρα» του το 2008, ενώ η τρέχουσα έκδοση είναι η τρίτη.



Δε χρειάζεται να διαφωνούμε για το σχεδιασμό, ιδίως για το ογκώδες πίσω μέρος - το X6, δηλαδή η coupe έκδοση του SUV Χ5, ήταν επιτυχές από την αρχή και ως εκ τούτου βρήκε, μάλιστα, πολλούς μιμητές. Το X6 είναι πιο ακριβό από το X5 και προσφέρει -εκτός από την εντυπωσιακή εμφάνιση- λιγότερα: λιγότερο χώρο στις πίσω θέσεις και μικρότερο χώρο αποσκευών (με όγκο μεταξύ 580 και 1.530 λίτρων). Το Χ6 θα έπρεπε να εφοδιάζεται με τον κατάλληλο κινητήρα, που θα τηρεί ό,τι υπόσχεται το εντυπωσιακό αμάξωμα. Έτσι, επιλογή μας είναι η έκδοση με το V8 biturbo κινητήρα των 530 PS. Αν ενδιαφέρεστε και μπορείτε να ανταποκριθείτε οικονομικά (147.600 ευρώ στην Ελλάδα), αγοράστε την Χ6 M50i, όσο κυκλοφορεί ακόμη κάτι τέτοιο. Πανίσχυρο, γρήγορο, δηλητηριώδες, με πλούσιο ήχο και απίστευτα... παράλογο!



X5 M Competition
Όταν 625 PS συναντιούνται με SUV μοντέλα σχεδόν 2,4 τόνων, πρέπει απλά να κρατηθείτε. Τα BMW X5 και X6 M Competition κλονίζουν τους νόμους της φυσικής. Αυτά τα εύσωμα μοντέλα κρύβουν τον όγκο τους με το ακριβές τιμόνι, την προσαρμοζόμενη ανάρτηση και την ενεργή αντιστάθμιση του πλαισίου αν επίκειται κλίση του αμαξώματος. Αποτέλεσμα; Μία εξαιρετικά κομψή και ασφαλής οδική συμπεριφορά.



X6 M Competition
Το X6 M Competition αισθάνεται λίγο πιο ευέλικτο. Τα ελαστικά Michelin Sport 4S διαθέτουν καλή πρόσφυση, η οποία, σε συνδυασμό με την τετρακίνηση, που δίνει περισσότερη... σημασία στους πίσω τροχούς, το ενεργό διαφορικό του πίσω άξονα και το ισχυρό σύστημα αντιβύθισης στον μπροστινό άξονα, έχει ως αποτέλεσμα μια εκπληκτική οδική συμπεριφορά χωρίς υποστροφή. Ο 4,4 λίτρων biturbo V8 κινητήρας πετάγεται από τα... βάθη του αυτοκινήτου χωρίς καμία προειδοποίηση, τραβά εξαιρετικά δυναμικά και φτάνει έως και τις 7.200 σ.α.λ., αν είναι απαραίτητο. Λειτουργεί πάντα πολιτισμένα, σχεδόν ομαλά, και χάρη στο σύστημα εξάτμισης πτερυγίων έχει στο ρεπερτόριό του από ένα απαλό ψίθυρο μέχρι το νευρικό βρόντηγμα ενός V8. Ο τελευταίος οδηγεί τη δύναμή του μέσω του φημισμένου αυτόματου κιβωτίου, 8 σχέσεων, με μετατροπέα ροπής. Ο μετατροπέας κάνει τη δουλειά του μόνο στο sport πρόγραμμα λειτουργίας, ενώ τα ιδανικά «ανεβάσματα» γίνονται με απότομες πιέσεις του δεξιού πεντάλ. Σε συνδυασμό με το προαιρετικό πακέτο M Driver, μπορεί να επιτευχθεί ταχύτητα έως και 290 km/h. Το cockpit είναι από πλευράς εργονομίας επιτυχημένο, ενώ η BMW προσφέρει το χαρακτηριστικό παχύ τιμόνι και ένα λογικά λειτουργικό σύστημα iDrive.



X7
Στο τέλος απέμεινε η στέψη: Το X7 είναι ένα ισχυρό και πολυτελές SUV με όλες τις ανέσεις και διατίθεται σε τιμές, που στη Γερμανία ξεκινούν από τα 87.800 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα η αρχική τιμή είναι 123.950 ευρώ (xDrive40i)! Το X7 έχει μήκος 5,15 μέτρων, πλάτος 2 μέτρων και ζυγίζει περίπου 2,4 τόνους. Εξοπλίζεται με τετρακίνηση και αερανάρτηση και προαιρετικά με τετραδιεύθυνση και σύστημα αντιστάθμισης κλίσεων. Όπως ήταν αναμενόμενο, στο εσωτερικό του υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα, οι επτά θέσεις είναι standard, αλλά εμείς προτείνουμε την έκδοση με τις δύο άνετες μεμονωμένες... πολυθρόνες στη δεύτερη σειρά θέσεων.



Η επιλογή των υλικών, η ποιότητα κατασκευής και η ποιότητα των λεπτομερειών είναι στοιχεία εξαιρετικής πολυτέλειας. Από την παλέτα των κινητήρων, σας συμβουλεύουμε να επιλέξετε την έκδοση με το δυναμικό V8 βενζινοκινητήρα, ο οποίος προωθεί χωρίς κόπο αυτήν την πολυτελή βολίδα, αν το επιθυμείτε, σε πολύ υψηλή ταχύτητα. Αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας, όσο η πολλή άνεση. Η BMW X7 κινείται με αρχοντιά, επιβλητικό στιλ και ηρεμία, έχει μαλακή και ομαλή ανάρτηση και στο εσωτερικό της παραμένει μονίμως εξαιρετικά ήσυχη.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει