Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Opel Astra VS VW Golf: Νέος γύρος στη γερμανική μονομαχία
12 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Opel Astra VS VW Golf: Νέος γύρος στη γερμανική μονομαχία

Διαβάστηκε από 31177 αναγνώστες - 9/3/2022
Το νέο Opel Astra είναι προ των πυλών και εμείς το συγκρίνουμε με το μεγάλο του αντίπαλο, που δεν είναι άλλος από το VW Golf.

Opel Astra εναντίον VW Golf: One more fight

Δυο μοντέλα-θρύλοι που μετράνε συνολικά 79 χρόνια στους δρόμους, είναι στην ίδια κατηγορία κι έρχονται αντιμέτωπα για 6 γενιές, το Opel Astra και το VW Golf προσπαθούν να κρατήσουν το δικό τους μερίδιο πωλήσεων σε μια αγορά που στρέφεται προς τα SUV. Το Golf τα καταφέρνει αρκετά καλά! Το νέο Astra είναι ακόμα γρίφος, αλλά έχει όλα τα προσόντα για να διεκδικήσει κι αυτό κομμάτι από την πίτα. Τι γίνεται όμως όταν έρθουν αντιμέτωπα? Μπορεί το μοντέλο της Opel που είναι ανακαινισμένο εκ βαθέων, με τεχνολογική υπεροπλία και εκρηκτική εμφάνιση, να προκαλέσει αίσθηση απέναντι στον αιώνιο αντίπαλό του, VW Golf, κερδίζοντας το σε μια μονομαχία που επαναλαμβάνεται?



Αυτή τη φορά αφήνουμε εκτός τους κινητήρες και ασχολούμαστε με εμφάνιση, χώρους, εσωτερικό και τεχνολογικά συστήματα!
 

Εμφάνιση: Το Astra βγάζει πιο σπορ χαρακτήρα, το Golf παραμένει Golf

To VW Golf ακολουθεί μια σχετικά ισορροπημένη σχεδίαση που καταφέρνει να κρατάει την επαφή με τους προγόνους του, παραμένοντας αναγνωρίσιμο με τη πρώτη ματιά. Η φωτιζόμενη λωρίδα LED που ενώνει τα μπροστά φωτιστικά σώματα έχει αρχίσει να γίνεται η φωτεινή υπογραφή της εταιρίας, με τη φαρδιά πίσω κολόνα και τη σχετικά επίπεδη οροφή να κάνουν ακόμα πιο εύκολη τη διαδικασία αναγνώρισης του μοντέλου.



Το Astra, από την άλλη, έχει πιο επιθετική και σπορτιφ αισθητική, με το ύψος του αυτοκινήτου να είναι 4 εκατοστά πιο κοντό και το μήκος του 8 εκατοστά πιο μακρύ σε σχέση με το Golf. H ελαφρώς κεκλιμένη γραμμή της οροφής δένει υπέροχα με τις μεγάλες ζάντες των 18 ιντσών, ενώ η μάσκα Opel Visor προβάλλει εξαιρετικά στη δυναμική του μοντέλου.
 

Χώρος: Το Golf παραμένει στο θρόνο του

Χώρος: Το Golf παραμένει στο θρόνο του

Βλέποντας τις διαστάσεις του Astra, το οποίο είναι μακρύτερο και φαρδύτερο από το Golf, σε κάνουν να πιστεύεις ότι το μοντέλο της Opel είναι πιο άνετο για τους πίσω επιβάτες και διαθέτει μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο από τον αντίπαλο του. Όμως η αλήθεια κρύβεται κάπου στην μέση. Αρχίζοντας από το πορτμπαγκάζ των υβριδικών εκδόσεων του Astra (όπως το μοντέλο της φωτογράφισης, Plug-in 180 ίππων), τα διαθέσιμα λίτρα, λόγω της μπαταρίας, ξεκινάνε από τα 352 και φτάνουν τα 1268, με το Golf να προσφέρει 422 έως 1237 λίτρα χώρο. Το Opel παίρνει το αίμα του πίσω στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπου ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 422 λίτρα σε 5θέσια διαμόρφωση και καταλήγει στα 1339 λίτρα σε 2θέσια διαμόρφωση.



Στο εσωτερικό, τα πράγματα είναι ακόμα πιο περίεργα αλλά ταυτόχρονα ξεκάθαρα. Το VW Golf είναι το σημείο αναφοράς της κατηγορίας, όσο αφορά την ευρυχωρία των πίσω καθισμάτων. Μπαίνεις άνετα, με τα πόδια να μην χρειάζεται να μαζευτούν, ακουμπάς περήφανα στην πλάτη του καθίσματος, με το κεφάλι να έχει αέρα από την οροφή. Στο αντίποδα, στο Astra όλα είναι λίγο πιο στριμωγμένα! Η πίσω πόρτα είναι πιο στενή, το κεφάλι θέλει προσοχή για να μην βρει και τα πόδια κάθονται ελαφρώς λοξά, λόγω των εμπρός καθισμάτων που είναι τοποθετημένα αρκετά χαμηλά. Αν θέλεις άνεση στο Opel θα πρέπει να κάτσεις μπροστά και να βάλεις σχετικά βαθιά στο χέρι στην τσέπη για να αποκτήσεις τα προαιρετικά καθίσματα, που είναι εγκεκριμένα από την Campaign for Healthy Back και πραγματικά άνετα.



Διατίθενται και με λειτουργία μασάζ, κάτι που δεν υπάρχει στον προαιρετικό εξοπλισμό του Golf, ενώ στο αυτοκίνητο της φωτογράφισης ήταν θερμαινόμενα και το κάθισμα του οδηγού ήταν ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο. Βέβαια στο Golf υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης σπορ καθισμάτων με ενσωματωμένο προσκέφαλο.
 

Λειτουργικότητα και πρακτικότητα: Η Opel κερδίζει κατά κράτος τη VW

Λειτουργικότητα και πρακτικότητα: Η Opel κερδίζει κατά κράτος τη VW

Με το που καθίσεις στη θέση του οδηγού στο Astra, οι δυο οθόνες 10 ιντσών του συστήματος Pure Panel θα σε μαγέψουν. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι πλήρως διαμορφώσιμος, με την κεντρική οθόνη αφής στο ταμπλό να είναι ευκρινής και η απόκριση της άμεση. Εντυπωσιακά, μα πάνω απ όλα πρακτικά, είναι τα πλήκτρα συντόμευσης για τις πιο συνηθισμένες καθημερινές λειτουργίες, όπως ο κλιματισμός και το ραδιόφωνο, ώστε να μην ψάχνεις συνέχεια στο menu. Εκπληκτικό και το Head-Up Display, που διατίθεται για πρώτη φορά στο μοντέλο κι έρχεται με σύστημα πλοήγησης. Ο λόγος που κάνουμε αυτή τη μικρή αναφορά είναι ότι το Golf παραπαίει στο θέμα του λειτουργικού συστήματος, το οποίο είναι αρκετά αργό και ιδιαίτερα περίπλοκο, σε βαθμό που η VW ετοιμάζει νέα κάρτα γραφικών και αναβάθμιση του ήδη υπάρχοντος λογισμικού, ώστε να λυθεί το πρόβλημα. Πάντως προς το παρόν ο βαθμός για την ευκολία χρήσης και τεχνολογίας πάει στο Astra.

Tιμή: Πιο προσιτό το Astra, πιο δυνατό στη βασική έκδοση το Golf

Όσο αφορά το θέμα της τιμής θα πάρουμε σαν δεδομένο τα κόστη απόκτησης που παίζουν στη Γερμανία, μιας και η Οpel δεν έχει ανακοινώσει την τιμή Ελλάδος του μοντέλου της. Επειδή η γκάμα των μοτέρ είναι μεγάλη και στα δυο μοντέλα θα πάρουμε σαν μέτρο σύγκρισης τους βασικούς κινητήρες βενζίνης. Το Αstra έρχεται με τον τρικύλινδρο 1.200αρη βενζινοκινητήρα PureTech των 110 ίππων και στοιχίζει 22.465 ευρώ, την στιγμή που το Golf αρχίζει από τα 28.500 ευρώ αλλά φοράει τον 1,5 τετρακύλινδρο κινητήρα των 130 ίππων (Στην Γερμανία το VW Golf δεν διατίθεται με τον 1.0 TSI κινητήρα των 110 ίππων, που στην ελληνική αγορά κοστίζει 22.600¤). Περιμένουμε με αγωνία να βρεθούμε στο δρόμο με το Opel Astra και να δοκιμάσουμε όλους τους διαθέσιμους κινητήρες, όπως τον υβριδικό των 225 ίππων που έρχεται το φθινόπωρο του 2022 ή την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση που θα λανσαριστεί το 2023. 



Συμπέρασμα
Για χρόνια, το Golf ήταν o πρωτοπόρος κι ο αναμφισβήτητος βασιλιάς της κατηγορίας. Πλέον η Opel δείχνει πώς έχει καλύψει τη διαφορά με τη δυναμική σχεδίαση, τα έξυπνα πολυμέσα και τις προσιτές τιμές. Το μοντέλο της VW μπορεί να κρατά τα σκήπτρα στην ευρυχωρία της καμπίνας, κάτι που όμως δεν θα το σώσει αν δεν προβεί σύντομα σε ανανέωση κι ριζοσπαστικές αλλαγές.
 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε