Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΟΙ

Διαβάστηκε από 59324 αναγνώστες - 1/5/2020

Σχεδίαση- Χώροι
Δύσκολο πράγμα στ αλήθεια, να μπει κανείς στη λογική να συγκρίνει δύο εξίσου όμορφα σχεδιαστικά οχήματα, καθώς η εξωτερική εμφάνιση και η σχεδίαση κατ επέκταση είναι υποκειμενική παράμετρος. Ας ξεκινήσουμε από την εξής παραδοχή.. Kαι τα δύο είναι όμορφα σχεδιαστικά. Το Hyundai Kona στην έκδοση Blue Metallic με τις 18άρες ζάντες εντυπωσιάζει με τα όμορφα φώτα Led, τις πολλές του καμπύλες και το νεανικό και «παιχνιδιάρικο» του ύφος.



Το VW T-Roc από την άλλη, παρότι κομψό και στιβαρό, φαντάζει πιο συγκρατημένο στη σχεδίαση, πιο «σοβαρό» θα μπορούσε να πει κανείς. Ίσως του λείπει αυτή η τελική πινελιά, η οποία και θα προσέδιδε στο Γερμανικό μοντέλο το κάτι παραπάνω. Καιρός όμως να γνωρίσουμε τον εσωτερικό κόσμο των δύο μοντέλων, ξεκινώντας από το Hyundai Kona. Η είσοδος στο Κορεάτικο μοντέλο πραγματοποιείται εύκολα. Το Hyundai Kona «υποδέχεται» τον επιβάτη όμορφα, με καλή πλευρική στήριξη καθίσματα ύψους 60 εκατοστών.



Στο εσωτερικό του τα πάντα είναι στη σωστή θέση και προπάντων εύχρηστα. Αυτό που ίσως ενοχλήσει είναι η χρήση σκληρών πλαστικών σε κάποια σημεία. Η εργονομία από την άλλη είναι σε αρκετά καλό επίπεδο, όχι όμως και οι χώροι κυρίως στην πίσω σειρά καθισμάτων, οι οποίοι είναι μικρότεροι σε σχέση με αυτούς του ούτως ή άλλως στενού VW T-Roc, εν αντιθέσει με αυτούς μπροστά. Προσωρινό προβάδισμα για το γερμανικό μοντέλο. Ούτε όμως και το Τ-Roc ενδείκνυται για οικογενειακό αυτοκίνητο.



Οι πίσω πόρτες είναι αρκετά στενές και η είσοδος στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου προϋποθέτει μια σχετική ευλυγισία. Μπροστά τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα, οι θέσεις είναι ψηλά τοποθετημένες (61 εκατοστά) και τα χειριστήρια σε εύκολα προσβάσιμες θέσεις. Το μοντέλο της δοκιμής μας διέθετε ψηφιακό ταχύμετρο και το R-Line Ιnterieur, τα σπορ καθίσματα όμως με τη μέτρια πλευρική στήριξη απογοητεύουν. Αλλά και η γενικότερη ποιοτική εντύπωση μόνο θετικές εντυπώσεις δεν μας άφησε...



Ενδεικτικά αναφέρουμε.. Σκληρά πλαστικά στο Cockpit, στραβοί αρμοί και τελειώματα πορτών. Το κορεάτικο μοντέλο από την άλλη φαντάζει πιο συμπαγές από ποτέ. Σε ό,τι αφορά στο χώρο αποσκευών, το VW T-Roc προσφέρει 31 λίτρα παραπάνω από το Hyundai Kona (392 έναντι 361).


 
Οδηγώντας
Στο δρόμο και τα δύο μοντέλα τα καταφέρνουν εξίσου καλά, τη μάχη όμως στο τέλος της μέρας την κερδίζει το VW T-Roc, στο οποίο συναντάμε τη γνωστή τεχνολογία του ομίλου σε ό,τι έχει να κάνει με τον κινητήρα, την ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης. Ο TDI των 150 ίππων μπορεί να κινήσει με σχετική ευκολία το βάρους 1,6 τόνων αυτοκίνητο και μάλιστα με λογική κατανάλωση, γίνεται όμως λίγο θορυβώδης από τις 4.300 στροφές και πάνω, πιθανότατα λόγω της ελλιπούς μόνωσης. Το DSG από την πλευρά του εμφανίζει ομαλή εναλλαγή των σχέσεων και καλή συνεργασία με τον κινητήρα, κάτι το οποίο έχει θετικό αντίκτυπο στην κατανάλωση. Ο περιστροφικός διακόπτης με τις 7 διαφορετικές λειτουργίες από Snow έως Off-road individual προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα να κινηθεί εύκολα σε διαφορετικές συνθήκες (από βρεγμένο οδόστρωμα έως και χιόνι) κατανέμοντας την ισχύ-πρόσφυση εκεί όπου αυτή απαιτείται. Στον αντίποδα και σε ό,τι αφορά στο Hyundai Kona, ο διπλός συμπλέκτης του λειτουργεί πιο ήπια και διατηρεί σταθερές τις στροφές του κινητήρα.



Τα τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης [Eco, Comfort και Sport] ρυθμίζουν την τροφοδοσία και το κιβώτιο, το τιμόνι όμως του Kona δεν μπορεί να συγκριθεί επ΄ουδενί τόσο ως προς την αίσθηση, όσο και ως προς την πληροφόρηση με αυτό του VW. Κάτι αντίστοιχο, σε μικρότερο βαθμό όμως ισχύει και για τα φρένα. Εν αντιθέσει με τον περιστροφικό διακόπτη του γερμανικού μοντέλου το Kona διαθέτει στην κεντρική κονσόλα τον παραδοσιακό διακόπτη, ο οποίος κατανέμει ηλεκτρονικά την ισχύ μεταξύ μπροστινού και πίσω άξονα (κανονικά πηγαίνει το 100% στον μπροστινό άξονα) σε ποσοστό 50:50 μέχρι τα 40 χλμ./ώρα.
Τι είναι καλύτερο? Μικρή σημασία έχει, αρκεί να αποφύγετε τα μεγάλα σπορ ελαστικά (235), τα οποία μπορεί να προσδίδουν ένα ξεχωριστό σπορ ύφος στα δύο μικρά SUV και να φρενάρουν εκπληκτικά, εμφανίζουν όμως μειωμένη πρόσφυση στο γλιστερό οδόστρωμα, αυξημένο θόρυβο κύλισης και μειωμένη άνεση στο εσωτερικό. Σε τελική ανάλυση και εφόσον αυτά τα μεσαία SUV υποτίθεται ότι προορίζονται για καθημερινή χρήση, γιατί θα πρέπει να χρειάζονται 18άρες ή 19άρες ζάντες, οι οποίες εκτός των ανωτέρω, κοστίζουν και το κάτι τις παραπάνω?

And the winner is….
Η μονομαχία υπήρξε όντως αμφίρροπη, αλλά στο τέλος της μέρας ο νικητής ακούει στο όνομα VW T-Roc.. Οι λόγοι της ισχνής έστω νίκης? Φρένα, χώροι, επιδόσεις και οδική συμπεριφορά γενικότερα..
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει