Η Πρώτη Σύγκριση

Διαβάστηκε από 24643 αναγνώστες - 18/5/2020

Πάντως, το Golf έχει παραμείνει πιστό σε ό,τι αφορά τις αναλογίες των εσωτερικών χώρων του. Στην μπροστινή σειρά καθισμάτων δίνει άμεσα την αίσθηση του πιο ευάερου. Στην πίσω όμως, μπορούμε με άνεση να αναφερθούμε στη διαφορά μιας ολόκληρης κατηγορίας. Πιο ειδικά, ο λόγος γίνεται για την ευκολία πρόσβασης στο εσωτερικό, το περιθώριο χώρου για τα πόδια και το κεφάλι, καθώς και την άνεση του καθήμενου επιβάτη στην πίσω σειρά θέσεων. Με άλλα λόγια, αν οι ενδιαφερόμενοι για τη Σειρά 1, που έχουν απαιτήσεις χώρου για τρία ή τέσσερα άτομα, επιλέξουν τελικά μια X1, αυτό θα γίνει εύκολα κατανοητό εξαιτίας των εσωτερικών διαστάσεων.



Ας περάσουμε στον τομέα της οδήγησης και αρχικά, στο κομμάτι των κιβωτίων ταχυτήτων. Τόσο στην περίπτωση της Σειράς 1 όσο και σε αυτήν του Golf, τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων είναι «προτεινόμενα». Στην 118d ο λόγος γίνεται για ένα αυτόματο κιβώτιο της Aisin, με οκτώ σχέσεις. Δεν είναι τόσο γρήγορο και σαφές όσο η φημισμένη πρόταση της ZF, που προορίζεται για κινητήρες τοποθετημένους κατά το διαμήκη άξονα, αλλά βρίσκεται πάρα πολύ κοντά σε αίσθηση! Από την πλευρά του, το Golf παραμένει στο DSG των επτά σχέσεων. Το κιβώτιο άμεσης μετάδοσης απέσπασε από εμάς το «άριστα» στον τομέα του, καθώς σε συνδυασμό με ένα ροπάτο diesel κινητήρα, όπως αυτός του Golf, ανταποκρινόταν στην πλειονότητα των περιπτώσεων με αμεσότητα και δυναμισμό, ειδικά κατά τις εκκινήσεις από στάση.



Αλλά στην πρώτη δοκιμή του μοντέλου με βενζινοκινητήρα και γεννήτρια εκκίνησης, το κιβώτιο λειτούργησε πολύ ξεκάθαρα. Ο diesel κινητήρας χωρίς το σύστημα των 48 Volt δεν τα καταφέρνει χειρότερα. Εκκινώντας από στάση (κατά τη λειτουργία του stop & start), στην ανηφόρα της εξόδου ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης, η γρήγορη αλλαγή από εμπρός προς τα πίσω (από “D” σε “R”) γινόταν με ευκολία και αισθητά. Και στη συνέχεια οι κινητήρες! Είναι σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνοι για την αιτία που η σπίθα της οδηγικής απόλαυσης περνά στον οδηγό. Γνωρίζουμε τα μηχανικά σύνολα από τις συχνές δοκιμές, αλλά τα δοκιμάσαμε κυρίως στα πολύ βαρύτερα... συγγενή SUV της Σειράς 1 και του Golf. Τότε, είχαμε σημειώσει πως είναι απλώς εντάξει, αλλά τώρα με τα μικρομεσαία μοντέλα μας φαίνονται ακόμα καλύτερα!



Περίπου 350 Nm ροπής ωθούν τα αυτοκίνητα με δύναμη και χωρίς υστέρηση ανεξαρτήτως φορτίου. Το Golf είναι κατά μερικά δέκατα του δευτερολέπτου πιο γρήγορο, αν και ουσιαστικά δεν πρόκειται για κάτι το αξιόλογο. Την ίδια στιγμή, το μικρομεσαίο VW καταναλώνει μισό λίτρο λιγότερο ανά 100 km από την αντίστοιχης κατηγορίας BMW και τελικά, με 5,2 λίτρα ξεπερνά ελαφρώς την εργοστασιακή τιμή της μέσης κατανάλωσής του, αναγκάζοντάς μας να του αποδώσουμε τα εύσημα! Ωστόσο, επειδή το σύνολο κινητήρα-κιβωτίου της BMW προσφέρει παρόμοια υψηλό επίπεδο, ο κινητήρας του είναι ακουστικά πιο συγκρατημένος και το αυτόματο κιβώτιο αλλάζει πιο φίνα, κερδίζει έτσι, έστω και για λίγο, το συγκεκριμένο κεφάλαιο.



Τα αυτοκίνητα της δοκιμής μας εξοπλίζονται με ρυθμιζόμενη ανάρτηση. Το επίπεδο της άνεσης που παρέχουν και τα δύο είναι από τα υψηλότερα σε αυτήν την κατηγορία. Στην BMW, προφανώς, οι αρμόδιοι συνέχισαν τις προσαρμογές, καθώς η Σειρά 1, που ήδη κυκλοφορούσε απαλά, αποδεικνύεται ακόμα πιο χαλαρή και στις μικρές... κακουχίες της καθημερινότητας σε σχέση με το Golf. Με τη σειρά του, στις πιο έντονες ανωμαλίες αυτό διατηρεί περισσότερο την καλή συμπεριφορά.



Στην περίπτωση του μοντέλου της BMW το χέρι του ενδιαφερόμενου αγοραστή θα φτάσει πιο βαθειά στην τσέπη σε σχέση με αυτόν του VW. Για παράδειγμα, το εκλεπτυσμένο DSG κιβώτιο διατίθεται standard με το Golf, ενώ στη Σειρά 1 το αυτόματο κιβώτιο στοιχίζει (στη Γερμανία) επιπλέον 2.100 ευρώ. Συνολικά, το βαυαρικό μοντέλο υστερεί εν τέλει συνολικά στον τομέα του κόστους. Όπως προαναφέρθηκε, και οι δύο προτάσεις είναι απολαυστικές στην οδήγηση, αλλά στο τέλος μόνο ένα... γκρίζο μοντέλο κερδίζει - κι αυτό ονομάζεται “Golf”.

Συμπέρασμα
Το νέο VW Golf περνά τη γραμμή του τερματισμού πριν από τη BMW Σειρά 1. Από τη μία, αυτό οφείλεται στη σχετικά χαμηλότερη τιμή του. Ωστόσο, μπορεί επίσης να είναι ανταγωνιστικό της BMW τουλάχιστον όσον αφορά τη δυναμική οδική συμπεριφορά και το σετ κινητήρα-κιβωτίου. Σχετικά με τους χώρους, το Golf παραμένει κορυφαίο. Τέλος, το νέο λειτουργικό σύστημα της VW δε μας έπεισε.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει