Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
6 φωτογραφίες »

Οδηγούμε FIAT 500 Passion 3+1

Διαβάστηκε από 21765 αναγνώστες - 22/3/2021

Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο FIAT 500 μεταμορφώνεται σε ένα cool, μοντέρνο όχημα 3+1 θυρών.

Επί 13 συναπτά έτη κατασκεύαζε η FΙΑΤ τη δεύτερη γενιά του δημοφιλούς 500, ενώ οι προστιθέμενες ειδικές εκδόσεις, διατήρησαν όλο αυτόν τον καιρό τη ζήτησή του σταθερή. Όταν η ιταλική φίρμα κατασκεύαζε και πουλούσε την πρώτη γενιά του 500 στα τέλη της δεκαετίας του 50, κανείς -μα κανείς- δεν είχε φανταστεί ότι με την ολοκλήρωση της δεύτερης δεκαετίας της νέας χιλιετίας, η νεώτερη έκδοση θα συνέχιζε να αποσπά το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού. Πόσω μάλλον από τη στιγμή, που η πιο πρόσφατη γενιά είναι σαφέστατα προσανατολισμένη στο μέλλον, καθώς θα διατίθεται μόνο με ηλεκτροκινητήρα.


 
Αξίζει να αναφερθεί πως το προκάτοχο μοντέλο παραμένει στο πρόγραμμα πωλήσεων της ιταλικής φίρμας με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, το μυστικό του πλήρως επανασχεδιασμένου και πολυτελούς μικρού των 3,63 μέτρων, είναι η αρθρωτή πλατφόρμα του ομίλου FCA, που έχει δεχθεί τις κατάλληλες επεμβάσεις, ώστε να υποδεχθεί την ηλεκτροκίνηση. Η εν λόγω πλατφόρμα γιόρτασε την πρεμιέρα της με το 500, παρέχοντας ταυτόχρονα αυτά τα επιπλέον χρήσιμα εκατοστά χώρου στο εσωτερικό του. Ήταν επειγόντως απαραίτητο για τη FIAT να επικεντρωθεί στην ηλεκτροκίνηση από εδώ και στο εξής. Γιατί, μέχρι στιγμής, οι Ιταλοί με τις θυγατρικές τους στις ΗΠΑ (Chrysler, Dodge και Jeep) δεν έχουν κάνει τόσο πολλές προσπάθειες, ώστε να συμμορφωθούν με τα ισχύοντα όρια εκπομπών CO2.



Κινητήρας και αυτονομία: Bene!
Κάτω από το μπροστινό καπό του μικρού αυτοκινήτου… βουίζει ένας ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, ο οποίος παρέχει στους μπροστινούς τροχούς μια τιμή ροπής της τάξης των 220 Nm. Το ταλέντο στην επιτάχυνση έδωσε τη δυνατότητα στη μικρή… βολίδα, που κατασκευάζεται και πάλι, μετά από δεκαετίες, στο ιταλικό εργοστάσιο του Mirafiori, να γίνει ο… βασιλιάς των φαναριών, αφού είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα 50 km/h μέσα σε μόλις 3,1 δευτερόλεπτα.

Και τι γίνεται από πλευράς αυτονομίας; Bene, που λένε οι Ιταλοί, ή «καλά», που λέμε εμείς! Η βασική έκδοση των 95 PS, που ονομάζεται "500 Action",  εφοδιάζεται με μπαταρία της Samsung, χωρητικότητας 23,8 kWh και φτάνει στα 180 χιλιόμετρα αυτονομίας (κατά WLTP). Δεν πρόκειται, βέβαια, για κάποιο ρεκόρ, αλλά λογικά θα είναι αρκετό για τους περισσότερους μετακινούμενους μέσα στην πόλη. Ειδικά, επειδή υπάρχει και μια γρήγορη λειτουργία φόρτισης συνεχούς ρεύματος, ισχύος 50 kW. Η μεγαλύτερη έκδοση με κινητήρα 118 PS διαθέτει μπαταρία 42 kWh και έχει αυτονομία έως και 321 χιλιομέτρων (κατά WLTP). Σε περίπτωση χαλάρωσης, δε, μπορείτε ακόμα και να φορτίσετε με ισχύ 85 kW μέσα σε πέντε λεπτά το 500 για αυτονομία 50 χιλιομέτρων. Με αυτήν τη δυνατότητα θα μπορέσει κανείς να κάνει με περισσότερη άνεση τη βόλτα του ή να πάει για ψώνια, ακόμα και σε πιο μακρινές περιοχές.



Με κομψή σχεδίαση
Όσο καινούργια είναι η τεχνολογία, άλλο τόσο είναι και η σχεδίαση: η γραμμή του τρίτου FIAT 500 είναι τόσο κομψή όσο ένα… φόρεμα Gucci. Δείχνει υπέροχα ξεκάθαρο, δεν εφοδιάζεται με γρίλια πρόσοψης ή άλλες λύσεις από λαμαρίνα και έτσι συνδέεται με τους διάσημους προγόνους του σε ιταλικό στιλ. Οι ηλεκτρικής λειτουργίας λαβές των θυρών είναι μια ωραία έκπληξη: πιέστε τις και οι πόρτες θα ανοίξουν αυτόματα. Bellissima, που λένε κι οι Ιταλοί!
Επίσης, για πρώτη φορά μπορεί να παραγγελθεί, με επιπλέον χρέωση, το concept των 3+1 θυρών: Από την πλευρά του συνοδηγού, μια μικρή πίσω πόρτα, που ανοίγει προς την αντίθετη κατεύθυνση, διευκολύνει την πρόσβαση των επιβατών στα πίσω καθίσματα. Grazie mille, φωνάζουν τα bambini. 

Συμπέρασμα
Η FIAT βρισκόταν για πολύ καιρό πίσω σε ό,τι αφορούσε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το… χαρτί, όμως, θα μπορούσε να γυρίσει με το E-500, που είναι cool και κομψό.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις