8 φωτογραφίες »

Οδηγούμε το νέο Hyundai i20 Facelift

Διαβάστηκε από 9484 αναγνώστες - 23/10/2020

Ο αντίπαλος του VW Polo, το Hyundai i20, επανέρχεται ανανεωμένος στις αγορές τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Εμείς οδηγήσαμε ήδη ένα πρωτότυπο μοντέλο του.

 
 
Είναι σχεδόν απίστευτο! Αυτός είναι, λοιπόν, ο διάδοχος (του διαδόχου) του μικρού μοντέλου της Hyundai, που κάποτε ονομαζόταν "Getz". Το κορεατικό αυτοκίνητο εξακολουθεί να είναι μικρό σε μήκος (4,04 m), αλλά, ως αίσθηση, έχει... διπλάσιο πλάτος από το Getz.


 
Δείχνει στιβαρό και έχει πλάτος κατά τρία εκατοστά μεγαλύτερο (1,75 m) σε σχέση με τον προκάτοχό του. Έχει επίσης γίνει πιο χαμηλό κατά 2,4 cm, αλλαγή που δημιουργεί εντελώς διαφορετικές αναλογίες και συμβάλλει στη δημιουργία ενός μεγαλύτερου χώρου αποσκευών κατά 25 λίτρα, ο οποίος αντιστοιχεί σε μια μικρή τσάντα ταξιδιού.
Ο κατάλογος του ουσιαστικού βασικού εξοπλισμού είναι διπλάσιος σε σχέση με αυτόν του προκάτοχου: το cruise control, για παράδειγμα, είναι πλέον standard, όπως και το σύστημα προειδοποίησης κόπωσης του οδηγού, η δυνατότητα τηλεφωνικής κλήσης έκτακτης ανάγκης "e-call" μέσω ενός πλαστικού διακόπτη βρίσκεται στην οροφή του αυτοκινήτου και προστατεύεται από τις... εξυπνάδες των παιδιών, ενώ ο έξυπνος περιοριστής ταχύτητας λειτουργεί ως όπλο εναντίον των εκπροσώπων του νόμου, που κρύβονται παντού. Επιπλέον, η τεχνολογία αποκτά πρόσβαση στα δεδομένα του συστήματος πλοήγησης. Έτσι, το μικρό αυτοκίνητο συμμορφώνεται αυτόματα στα όρια ταχύτητας. Τέλος, η κολώνα του τιμονιού είναι ρυθμιζόμενη τόσο καθ ύψος όσο και κατά το διαμήκη άξονα.


 
Κινητήρες
Διαθέσιμοι θα είναι τρεις κινητήρες. Εμείς οδηγήσαμε τον πιο ισχυρό, τον τρικύλινδρο mild-hybrid turbo των 1,2 λίτρων, με μίζα-γεννήτρια, λειτουργία "sailing" και επιπλέον μπαταρία. Οι Κορεάτες αναφέρουν ότι το mild hybrid σύστημα εξοικονομεί κατά 7 με 10% καύσιμο ανά 100 χιλιόμετρα - κάτι που θα δοκιμάσουμε εν καιρώ.
Το μοντέλο προπαραγωγής, που οδηγήσαμε, εφοδιάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, 6 σχέσεων (προαιρετικά θα διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων), ενώ ο βασικός, ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων με 84 PS, από την άλλη πλευρά, προσφέρει στον οδηγό μόνο πέντε σχέσεις.



Ας οδηγήσουμε!
Αυτό το αυτοκίνητο εξακολουθεί να διαθέτει ένα πραγματικό χειρόφρενο, τι ευλογία! Ο συμπλέκτης χρησιμοποιείται χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Οι διαδρομές των σχέσεων στο κιβώτιο δεν είναι οι μικρότερες, αλλά ο επιλογέας καθοδηγείται με ακρίβεια, ενώ χαρακτηριστικό είναι το μεγεθυμένο πεδίο στροφών λειτουργίας μεταξύ της δεύτερης και της τρίτης σχέσης, που συνδέεται, βέβαια, με ό,τι προστάζει το WLTP.
Η ρύθμιση της ανάρτησης μπορεί να θεωρείται η τελική: είναι σφιχτή, αλλά όχι σκληρή, επομένως κρίνεται και πετυχημένη! Πάντως, και το τιμόνι είναι ευχάριστο, καθώς συνδυάζει την ομαλή και εύκολη λειτουργία με την ακρίβεια. Είναι πολύ ευχάριστα στην οδήγηση τα αυτοκίνητα, που κατασκευάζουν σήμερα οι Κορεάτες.



Πλήρως ψηφιακά cockpit τοποθετούνται πλέον και στην κατηγορία του Polo και δε θυμίζουν σε τίποτε τα μικρά αυτοκίνητα: το i20 θα εφοδιάζεται με οθόνη 10,25 ιντσών και μερικούς διακόπτες «εξωτερικής χρήσης» αντί με μια αμιγή οθόνη αφής. Συμπαθητικό gadget: η συλλογή καταπραϋντικών ηχητικών εφέ, που περιλαμβάνουν από τον ήχο της θάλασσας και τις σταγόνες της βροχής ως τη... μύτη των χιονοπέδιλων, που εισβάλλουν στο χιόνι.



Ευτυχώς, οι Κορεάτες δεν έχουν υπερφορτώσει αυτό το πολύ ρεαλιστικό αυτοκίνητο με ηλεκτρονικά... καλούδια. Το i20 θα συνεχίσει να κατασκευάζεται στην Τουρκία και παρά τον πιο πλήρη βασικό εξοπλισμό, ο τιμοκατάλογος αναμένεται να ξεκινά (στη Γερμανία) και πάλι λίγο κάτω από τα 14.000 ευρώ.

Συμπέρασμα
Ακόμα και στο στάδιο του πρωτοτύπου, ένα πολύ αρμονικό (κι όχι πλέον) μικρό αυτοκίνητο: η ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης, η θέση του καθίσματος και η λειτουργία του - όλα είναι επιτυχημένα και το i20 βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με το Polo.