Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
6 φωτογραφίες »

Οδηγούμε πρώτοι το νέο MG ZS EV

Διαβάστηκε από 33262 αναγνώστες - 18/12/2020

Η βρετανική μάρκα σπορ αυτοκινήτων MG παράγει σήμερα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Κίνα, το οποίο αναμένεται σύντομα να έρθει και στην Ευρώπη! Η AUTO BILD το οδηγεί αποκλειστικά και σας μεταφέρει εντυπώσεις.

Ένας κύριος στον πεζόδρομο σταματά, κοιτάζει, ξανακοιτάζει και σκέφτεται. Στη συνέχεια, έρχεται στο παράθυρο του οδηγού και μας ρωτά: «Είναι ένα πραγματικό MG; Γιατί, εγώ τα θυμάμαι διαφορετικά...». Δίκιο έχει.

Η MG ιδρύθηκε πριν από σχεδόν 100 χρόνια ως κατασκευαστής εμβληματικών βρετανικών roadster. Τώρα ο έκπληκτος περαστικός, στον οποίο αναφερθήκαμε προηγουμένως, στέκεται μπροστά από ένα μικρομεσαίο SUV, που διακρίνεται για το σχήμα του, αλλά και για το γεγονός ότι είναι ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο. Κάτω από το καπό συναντούμε διάφορα αυτοκόλλητα, που μας ενημερώνουν σχετικά με την προέλευση του συγκεκριμένου προϊόντος: "Made in China". Εμείς, από την πλευρά μας, αναρωτιώμαστε σχετικά με το τι έχει απομείνει σήμερα από το θρύλο MG.  



Σύντομη απάντηση στο πιο πάνω ερώτημα σχετικά με το τι έχει απομείνει σήμερα από το θρύλο της GM: Σε αυτό το MG ZS EV τίποτα, εκτός από το θρυλικό λογότυπο. Πίσω από αυτό, όμως, υπάρχει ολοκαίνουργια τεχνολογία. Αν πατήσετε το οκτάγωνο στην πρόσοψη του MG, θα αντικρύσετε τις θύρες σύνδεσης φόρτισης για συνεχές και εναλλασσόμενο ρεύμα.
Ενώ, λοιπόν, φορτίζουμε την μπαταρία των 44,5 kWh, ρίχνουμε μια πιο προσεκτική ματιά στο MG από την Κίνα:



Το εξωτερικό σχήμα του είναι σύμφωνο με το πνεύμα των καιρών και «παίζει» από την ασφαλή πλευρά. Σε όλες τις θέσεις υπάρχει αρκετός χώρος, συμπεριλαμβανομένου εκείνου των αποσκευών. Η ποιότητα των υλικών είναι όπως θα μπορούσε να είναι, αν δεχτούμε ότι το συγκεκριμένο e-αυτοκίνητο ξεκινά με λιγότερα από 32.000 ευρώ προτού καν συνυπολογιστεί το περιβαλλοντικό bonus (η "MG Motor Europe" δε δημοσιοποίησε τις ακριβείς τιμές ακόμη). Ταυτόχρονα στο εσωτερικό, βλέπουμε αρκετούς περιστροφικούς διακόπτες, χειριστήρια και πλήκτρα από μοντέλα του ομίλου VW (ο ιδιοκτήτης της MG, η SAIC συνεργάζεται στην Κίνα με τη VW). Η οθόνη αφής των 8 ιντσών δεν ανταποκρίνεται ακριβώς γρήγορα, ενώ επίσης δε λειτουργεί αυτονόητα. Όμως, η μπαταρία του ZS έχει γεμίσει, η σχετική ένδειξη υπόσχεται μια σαφή αυτονομία 224 χιλιομέτρων, αν και η MG κάνει λόγο για 263 km κατά WLTP. Έτσι, εμείς ξεκινήσαμε τη δοκιμαστική διαδρομή μας.
 
Οδηγώντας
Η πρώτη εντύπωση από την οδική συμπεριφορά του MG ZS EV είναι εντάξει. Το SUV των 1.518 kg δέχεται σωστά τις εντολές του πεντάλ, και, μάλιστα, όχι μόνο στο πρόγραμμα οδήγησης "sport", αλλά και κατά τη "normal" οδήγηση, ενώ, καλύτερα είναι να χρησιμοποιήσετε το πρόγραμμα "Eco" μόνο όταν η ροή της κυκλοφορίας είναι αργή. Αφότου αφήσει έκπληκτα στα φανάρια όχι μόνο τα παλιά βρετανικά σπορ αυτοκίνητα, καθώς επιταχύνει από στάση στα 50 km/h σε μόλις 3,1 δευτ., γίνονται μερικές μικρές αδυναμίες εμφανείς: το κιβώτιο ταχυτήτων λειτουργεί αρκετά θορυβωδώς, το τιμόνι έχει μία ελαφρώς σπογγώδη αίσθηση, ενώ το σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αναχώρησης από τη λωρίδα κίνησης είναι πολύ ευαίσθητο. Από την άλλη, όμως, το προσαρμοζόμενο cruise control λειτουργεί καλά και, συνολικά, η ανάρτηση είναι σαφώς ομαλά ρυθμισμένη.



Η ανάκτηση ενέργειας από το σύστημα πέδησης είναι δυνατό να ρυθμιστεί σε τρία στάδια, αλλά αυτό γίνεται μάλλον δύσκολα μέσω του σχετικού διακόπτη εναλλαγής στην κεντρική κονσόλα. Στο τρίτο επίπεδο δεν είναι δυνατή στην πράξη η οδήγηση με ένα πεντάλ, όπου το φρένο του κινητήρα, αφήνοντας δηλαδή το πεντάλ του γκαζιού, φέρνει το MG έως και την ακινησία. Μάλιστα, το τελευταίο στοιχείο δεν έχει αξιοσημείωτη επίδραση στην κατανάλωση. Μετά από περίπου 500 χιλιόμετρα δοκιμών (με μέση ωριαία ταχύτητα μόνο 19 km/h, δηλαδή με πολλή κίνηση μέσα στην πόλη), η κατανάλωση φτάνει στα 20 kWh ανά 100 km και, έτσι, βρίσκεται κατά σχεδόν 20% πάνω από τις προδιαγραφές του εργοστασίου. Η MG ανακοινώνει επίσης ότι το ZS EV είναι ικανό να κινηθεί για έως και 428 χιλιόμετρα με σταθερή ταχύτητα 60 km/h έπειτα από μία φόρτιση της μπαταρίας. Η πραγματική τιμή αυτονομίας, που μόλις ξεπερνά τα 200 χιλιόμετρα είναι πενιχρή για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που θα κυκλοφορήσει στην αγορά την άνοιξη του 2021. Η MG παρέχει, εγγύηση 5 ετών για το αυτοκίνητο και 8 ετών για την μπαταρία. Ωστόσο, από την άλλη πλευρά, δεν έχουν δημοσιοποιηθεί ακόμη συγκεκριμένες πληροφορίες για το δίκτυο των εμπόρων και τις υπηρεσίες, που παρέχει η εταιρεία.

Συμπέρασμα
Κάθε νέο -αμιγώς ηλεκτροκίνητο- μοντέλο είναι ευπρόσδεκτο σε όλες τις αγορές αυτοκινήτων. Ωστόσο, οι απαιτήσεις αυξάνονται και η MG από την Κίνα δεν τις πληροί ακόμη. Επιπλέον, υπάρχει έλλειψη εμπιστοσύνης στη μάρκα - ειδικά σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις