Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
6 φωτογραφίες »

Πρώτη οδήγηση: Νέο Audi e-tron Sportback

Διαβάστηκε από 40835 αναγνώστες - 26/5/2020

Το Audi e-tron Sportback είναι ενδιαφέρον σχεδιαστικά και διαθέτει ένα εξαιρετικά προοδευτικό, από τεχνολογικής άποψης, ηλεκτροκίνητο σύστημα κίνησης.

Η πρωτοπορία της Audi είναι ένα στοιχείο, που δεν προκύπτει μόνο από το καθιερωμένο... Motto της "Vorsprung durch Tecnik" (δηλαδή, πρωτοπορία μέσω της τεχνολογίας). Όλα αυτά τα χρόνια βλέπουμε και στην πράξη πόσο προχωρημένη είναι η γερμανική φίρμα, που μεταξύ άλλων, καθιέρωσε τα συστήματα τετρακίνησης με το περίφημο "quattro", μια τεχνολογία που εξελίχθηκε στη συνέχεια στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, κερδίζοντας αγώνες και τίτλους. Βέβαια, στη σύγχρονη εποχή το... μενού έχει αλλάξει και το κυρίως πιάτο είναι η ηλεκτροκίνηση. Πόσο καλά λοιπόν, τα καταφέρνουν και σε αυτόν τον τομέα οι Γερμανοί;



Το Audi e-tron Sportback παντρεύει δύο κόσμους. Από πλευράς σχεδίασης και εμφάνισης δείχνει ακριβό, πολυτελές, γρήγορο και ισχυρό. Την ίδια στιγμή όμως, αυτό το Audi είναι ιδανικό και σαν δημιουργός ενός προοδευτικού image σε ό,τι αφορά την αειφορία, αφού μπορεί να οδηγηθεί με καθαρή περιβαλλοντική συνείδηση.  

Μεγάλη μπαταρία- μεγάλη αυτονομία
Στην πράξη το Audi πιθανότατα διαθέτει τον πιο πολύπλοκο τρόπο λειτουργίας ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου. Συνολικά 432 κυψέλες μπαταρίας, με θεωρητική χωρητικότητα 95 kWh, έχουν κατανεμηθεί χαμηλά στο «κάτω μέρος» του αυτοκινήτου και τροφοδοτούν δύο ηλεκτροκινητήρες με έως και 396 Volt. Ο ένας εκ των δύο ηλεκτροκινητήρων λειτουργεί ως γεννήτρια και μπορεί να ανακτήσει τόση πολλή ενέργεια, ώστε να μπορεί ακόμα και να επιβραδύνει αυτό το βαρύ SUV. Ανάλογα με το φορτίο και την ταχύτητα, οι κινητήρες λειτουργούν μαζί σε ένα έξυπνο δίκτυο, οι δε «στροφές» τους ταξινομούνται με ένα πλανητικό γρανάζι. Στο τέλος, η ηλεκτροκίνητη... βολίδα κινείται με την εντυπωσιακή τελική ταχύτητα των 200 χλμ./ώρα. Προκειμένου, όμως, να μην υπερθερμανθούν όλ' αυτά τα πολύπλοκα συστήματα, διαθέτουν ένα εξελιγμένο σύστημα υγρόψυξης, όπου σχεδόν 20 λίτρα ψυκτικού υγρού φροντίζουν να δροσίζουν το σύστημα, ενώ η αυτονομία μπορεί να φτάσει έως και 436 χιλιόμετρα. Υπάρχουν λοιπόν, πραγματικά πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία στο Audi e-tron 55 Sportback. Μπορούν όλα αυτά να συνδυαστούν καλά; 



 
Οδηγώντας με 408 ίππους
Για να το θέσουμε εξ αρχής: ναι, αυτό το Audi κινείται μια χαρά - κατά βάση. Σαφώς, αφού με 408 ίππους, το αυτοκίνητο μοιάζει με ταύρο! Στην πραγματικότητα το e-tron... πετά σχεδόν αθόρυβα  με το πάτημα του πεντάλ του γκαζιού. Χάρη στην ισορροπημένα κατανεμημένη μάζα και το χαμηλό κέντρο βάρους, είναι απροσδόκητα σταθερό και ουδέτερο, ενώ με τη βοήθεια της αερανάρτησης παρέχει εξαιρετική άνεση. Μια χαρά, λοιπόν, ως τώρα.
Ας ξεκινήσουμε όμως, με την αυτονομία. Εμείς πετύχαμε μόνο 320 χιλιόμετρα, καθώς διανύσαμε ένα γρήγορο τμήμα του αυτοκινητόδρομου και ένα μέρος της κυκλοφορίας στην πόλη, με συνηθισμένο κυκλοφοριακό φόρτο. Αυτό θα μπορούσε, δηλαδή, να είναι κάτι σαν μια συνηθισμένη καθημερινότητα. Η αυξημένη ταχύτητα κίνησης και οι επιταχύνσεις στα προσπεράσματα, κοστίζουν ενέργεια, αρκετή ενέργεια μάλιστα.  Ένα sprint από στάση έως τα 200 χλμ/ώρα, για παράδειγμα, αφαιρεί θεωρητικά από το σύστημα σχεδόν 10 χλμ αυτονομίας. Αν, όντως, θέλετε να βιώσετε τη μέγιστη απόδοση του e-tron, κινούμενοι συχνότερα με την πλήρη ισχύ και να κινείστε με ταχύτητες πάνω από 160 χλμ/ώρα, τότε η αυτονομία περιορίζεται στα 150 χλμ.. Γενικά, πάντως, πρέπει να σχετικοποιήσουμε τα στοιχεία απόδοσης, που ανακοινώνει η Audi. Τα δελεαστικά άφθονα 408 άλογα, για παράδειγμα, είναι διαθέσιμα μόνο για σχεδόν 8 δευτερόλεπτα, ενώ η συνεχής απόδοση είναι μόνο 136 άλογα. Παρηγοριά είναι, όμως, η εξαιρετική άνεση των καθισμάτων και το πολύ υψηλό επίπεδο ασφάλειας.




Αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε όλες τις δυνατότητες της συνδεσιμότητας του e-tron Sportback, θα πρέπει να ψάξετε βαθειά στο εκτεταμένο λειτουργικό σύστημα των δύο οθονών αφής και να το... σπουδάσετε όσο γίνεται περισσότερο - διαφορετικά το σύστημα θα σας αποσπάσει την προσοχή. Παρεμπιπτόντως, οι εξωτερικοί καθρέφτες-κάμερες κοστίζουν στη Γερμανία επιπλέον 2.000 ευρώ αλλά προβληματίζουν στην πράξη. Η σταθερή προοπτική μπερδεύει, η διάταξη των οθονών κάτω από το περβάζι του παραθύρου απαιτεί εξοικείωση και οι δυνατότητες προσαρμογής είναι δύσκολο να επεκταθούν. Οι συνηθισμένοι καθρέφτες θα ήταν μια καλύτερη επιλογή για το πιο σύγχρονο Audi.



Συμπέρασμα
Η ηλεκτροκίνητη ναυαρχίδα της Audi λειτουργεί εξαιρετικά. Επειδή είναι γρήγορη, δυναμική και πολυτελής. Ωστόσο, η αυτονομία εξαρτάται, όπως πάντα, από το στιλ οδήγησης, ενώ η... πλημμύρα της τεχνολογίας στοιχίζει αρκετά ακριβά.
 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις