Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Πρωτοπόρο εσωτερικό, συστήματα ασφαλείας που άλλαξαν την αυτοκίνηση

Πρωτοπόρο εσωτερικό, συστήματα ασφαλείας που άλλαξαν την αυτοκίνηση

Διαβάστηκε από 28638 αναγνώστες - 3/2/2024

Η καμπίνα του DS ήταν εναρμονισμένη με την εξωτερική σχεδίαση. Το ταμπλό είχε ιδιαίτερο design, με τον πίνακα οργάνων να είναι αρκετά φουτουριστικός. Το 1968, τα όργανα γίνονται κυκλικά, με το στροφόμετρο στο βασικό εξοπλισμό, τοποθετείται λυχνία που άναβε σε περίπτωση βλάβης, ενώ ένα χρόνο μετά τοποθετείτε ένα ταχύμετρο που έδειχνε και την απόσταση φρεναρίσματος ανάλογα την ταχύτητα. Εντύπωση έκανε και ο χαμηλά τοποθετημένος εσωτερικός καθρέπτης λόγω του μικρού πίσω παρμπρίζ. Επίσης είχε αρκετά συστήματα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας, μερικά από τα οποία βρίσκουν εφαρμογή μέχρι σήμερα. Το ταμπλό ήταν από πλαστικό χωρίς εξοχές για την μείωση του κινδύνου τραυματισμού των επιβατών από την πρόσκρουσή τους μαζί του, ενώ η ρεζέρβα ήταν στο μπροστινό μέρος  με στόχο να λειτουργεί σαν ελατήριο απορρόφησης κατά την σύγκρουση. Αξιοσημείωτο για την εποχή ήταν και η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ των 65 λίτρων μπροστά από τον πίσω άξονα και προς το κέντρο του αμαξώματος, κάτω από τα πίσω καθίσματα, για την μείωση των πιθανοτήτων έκρηξης σε σύγκρουση. Το 1960 αρχίζει να βγαίνει με ζώνες ασφαλείας, ενώ το 1967 εμφανίστηκαν και προαιρετικά προσκέφαλα στα εμπρόσθια καθίσματα.

Πολυτελείς εκδόσεις και το αυτοκίνητο που έσωσε τη ζωή του προέδρου

Το DS κατασκευάστηκε σε 3 διαφορετικά αμαξώματα. Το Ds Limousine, το οποία ήταν 4πορτο σεντάν και η πιο δημοφιλής εκδοχή, το DS Break, που ήταν 5 πόρτο station wagon κι αντί για οροφή από fiberglass, είχε μεταλλική για να μπορεί να αντέξει σχάρα και τέλος το DS Cabriolet, το πιο σπάνια και συλλεκτικό αφού κατασκευάστηκαν μόλις 1.365 αντίτυπα. Επίσης διάφοροι βελτιωτικοί οίκοι της Γαλλίας κατασκεύασαν μερικά ειδικές εκδόσεις, όπως το DS Prestige, το DS Majesty, το DS Lorraine, το τετράπορτο DS Cabriolet, το 6πορτο DS και τα DS ασθενοφόρα. H κορυφαία και η πιο υπερπολυτελής έκδοση ήταν η Pallas, με το όνομα να είναι εμπνευσμένο από την ελληνική μυθολογία και συγκεκριμένα τη Θεά Αθηνά. Η συγκεκριμένη έκδοση διέθετε επιχρυσωμένα εξωτερικά σήματα, στάνταρ δερμάτινο σαλόνι υψηλής ποιότητας, λεπτομέρειες από χρώμιο εξωτερικά και εσωτερικά, πληρέστερο εξοπλισμό, επιπλέον προβολείς αλογόνου, και καλύτερη ηχομόνωση, ενώ το κάθισμα του οδηγού ρυθμιζόταν και στο ύψος. Αν και η Citroen είχε προϊστορία στη χρήση των μοντέλων της ως επίσημα οχήματα από την κυβέρνηση της Γαλλίας, o στρατηγός  Σαρλ ντε Γκωλ καθιέρωσε το DS ως το επίσημο αποκλειστικό αυτοκίνητο της προεδρίας για ολόκληρο το χρονικό διάστημα που ήταν Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Μάλιστα του έσωσε τη ζωή το 1962, όταν έπεσε σε ενέδρα, δέχτηκε πάνω από 140 σφαίρες, οι οποίες έσκασαν τα 2 ελαστικά του DS (μερικοί ιστορικοί λένε και τα τέσσερα) αλλά χάρη στην υδροπνευματική του ανάρτηση ισοσκέλισε τα φορτία, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να μπορεί να διαφύγει με ταχύτητα.

Το πιο σημαντικό μοντέλο της Γαλλίας

Το DS ήταν ένα επιτυχημένο στοίχημα για όλη τη Γαλλία, σε μια εποχή που προσπαθούσε να ορθοποδήσει μετά τις καταστροφές του ΒΠΠ. Στην 20χρονη πορεία του πούλησε πάνω από 1.455.746 αντίτυπα, με τα πιο συλλεκτικά μοντέλα να κοστολογούνται σήμερα πάνω από 100.000 ευρώ. Επιπλέον είναι από τα αυτοκίνητα με τις περισσότερες εμφανίσεις σε κινηματογράφο και τηλεόραση, γράφοντας πάνω από 2.000 εμφανίσεις, ενώ έχει γυριστεί και ταινία με θέμα ένα DS του 1967. Το Δεκέμβριο του 1999 βγήκε τρίτο σε ψηφοφορία που έγινε στο Λας Βέγκας από διεθνείς ειδικούς, για το Αυτοκίνητο του Αιώνα.  Το Citroen DS παραμένει ακόμα ένα ζωντανός θρύλος της αυτοκινητοβιομηχανίας.
 

Σελ.
1
Citroen DS: Ο πιο θρυλικός καινοτόμος βάτραχος
Σελ.
2
Ένα αυτοκίνητο γεμάτο καινοτομίες το DS
Σελ.
3
Πρωτοπόρο εσωτερικό, συστήματα ασφαλείας που άλλαξαν την αυτοκίνηση