autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Αξίζει ή όχι να βάλεις SUPER αμόλυβδη;

Αξίζει ή όχι να βάλεις SUPER αμόλυβδη;

Διαβάστηκε από 30130 αναγνώστες - 21/11/2024

Αξίζει η 100αρα βενζίνη? Αιώνιο ερώτημα και διαμάχη μεταξύ των κατόχων αυτοκινήτου, αν οι ενισχυμένες βενζίνες προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία, αυξημένες επιδόσεις και καλύτερη καύση! Αξίζουν τα παραπάνω ευρώ ή τσάμπα πληρώνουμε?

Ένα από τα θέματα που απασχολούν τους κατόχους αυτοκινήτων είναι κατά πόσο υπαρκτά είναι τα πλεονεκτήματα της βενζίνης 100 οκτανίων και 98 οκτανίων, έναντι της «απλής» των 95 οκτανίων. Ας ξεκινήσουμε όμως από τα βασικά και τι είναι το οκτάνιο. Ο αριθμός οκτανίων είναι ένα από τα βασικότερα χαρακτηριστικά της βενζίνης, όπως και η πτητικότητα, το ιξώδες, η ειδική της βαρύτητα και λοιπά. Εκφράζει την κατ όγκο περιεκτικότητα ισοοκτανίου σε ένα μείγμα με επτάνιο, δηλαδή η 95άρα βενζίνη συμπεριφέρεται σαν ένα μείγμα που αποτελείται κατά 95% από ισοοκτάνιο (απαθές) και 5% από επτάνιο (ευαίσθητο σε ανάφλεξη). Ο εν λόγω αριθμός δίνει εικόνα για την αντοχή του καυσίμου στην αυτανάφλεξη, όσο πιο μεγάλος είναι αυτός ο αριθμός, τόσο πιο ανθεκτικό είναι το καύσιμο στην αυτανάφλεξη. Πιο γενικά, όσο πιο μεγάλος είναι ο αριθμός των οκτανίων, τόσο μεγαλύτερη είναι και η πίεση που μπορεί να δεχτεί το μείγμα πριν εμφανιστούν τα λεγόμενα «πειράκια». Πάμε τώρα παρακάτω.  

Η απόδοση ενός κινητήρα που έχει σχεδιαστεί να καίει 95άρα βενζίνη, δεν θα αυξηθεί αν του βάλεις 100άρα.

Τα περισσότερα «καθημερινά» αυτοκίνητα έχουν κινητήρες, που έχουν κατασκευαστεί για να καίνε 95άρα βενζίνη. Αυτό σημαίνει ότι δίνουν τη μέγιστη ισχύ τους με τη συγκεκριμένη βενζίνη και δεν κερδίζουν τίποτα παραπάνω αν βάλει ο οδηγός 98άρα ή 100άρα, γιατί οι συνθήκες καύσης του κινητήρα δεν είναι απαιτητικές για περισσότερα οκτάνια. Στην καλύτερη περίπτωση λόγω των χημικών που έχουν μέσα, οι ενισχύμενες βενζίνες να αφήσουν λιγότερα υπολείμματα στο θάλαμο καύσης, που όμως δεν γίνεται αντιληπτό άμεσα και δεν επηρεάζει σε τέτοιο βαθμό την ζωή του κινητήρα, ώστε να αξίζει το επιπλέον κόστος ανά λίτρο.


Η 100άρα αξίζει μόνο αν ο κινητήρας σου είναι υψηλών επιδόσεων και έχει μεγάλη συμπίεση

Δηλαδή η 100άρα είναι θέμα marketing? Ξεκάθαρα όχι! Αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων έχουν αυξημένες απαιτήσεις οκτανίων λόγω μεγάλης συμπίεσης. Εδώ έρχεται και κουμπώνει αυτό που αναφέραμε παραπάνω, ότι το καύσιμο με περισσότερο οκτάνια είναι πιο ανθεκτικό στην αυτανάφλεξη. Η υψηλή αντικροτικότητα της βενζίνης είναι απαραίτητη ώστε να μην εμφανιστούν τα γνωστά σε όλους μας «πυράκια». Μάλιστα οι ίδιοι κατασκευαστές των αυτοκινήτων προτείνουν βενζίνη μίνιμουμ 98 οκτανίων.


Η  λιγότερη κατανάλωση που υπόσχονται οι ενισχυμένες βενζίνες, δεν υπερκαλύπτουν το επιπλέον κόστος της τιμής

Αν και δεν υπάρχουν ανεξάρτητες σοβαρές έρευνες που αποδεικνύουν ότι οι ενισχυμένες βενζίνες βγάζουν παραπάνω χιλιόμετρα, εμείς θα πιστέψουμε τα λόγια των εταιριών και θα πούμε ότι δίνουν έως 5% παραπάνω αυτονομία. Ακόμα και τότε, το επιπλέον κόστος της βενζίνης ανά γέμισμα είναι μεγαλύτερο αναλογικά από την επιπλέον αυτονομία που προσφέρει. Βέβαια αν βάλεις σε ένα κινητήρα που χρειάζεται 98άρα βενζίνη, 95άρα, η αυτονομία θα μειωθεί αφού θα γίνεται λάθος καύση, και επιπλέον το μοτέρ δεν θα λειτουργεί σωστά.
 

...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

Σχετικες επιχειρησεις