Οδηγούμε: Νέο Renault Megane
20/1/2016
Το νέο Renault Megane διαθέτει δυναμική εμφάνιση, μεγάλη γκάμα κινητήρων, σύγχρονη τεχνολογία και στοχεύει στην κορυφή της κατηγορίας.
autoagora Team
Μετά από 20 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 4 εκατομμύρια μονάδες, το Megane μπήκε αισίως στην τέταρτη γενιά του, που είναι πολλά υποσχόμενη, καθώς ανεβαίνει επίπεδο χάρη στη βελτιωμένη ποιότητα κατασκευής, τον πλούσιο εξοπλισμό και τα προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Το νέο Renault Megane εκτός από τη βελτίωσή του σε όλους τους επιμέρους τομείς, έχει να επιδείξει και μία πλούσια γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου καθώς θα διατίθεται σε συνολικά εννιά εκδόσεις με ισχύ από 90 έως και 205 ίππους, ενώ από το 2017 θα υπάρξει και υβριδική έκδοση που θα εφοδιάζεται με πετρελαιοκινητήρα, αντίθετα δηλαδή με το ρεύμα της εποχής.
Σχεδίαση
Οι Γάλλοι σχεδιαστές έχουν δημιουργήσει ένα δυναμικό αμάξωμα, λίγο μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το προηγούμενο Megane. Μπροστά ξεχωρίζει η μάσκα με τις μεγάλες γρίλιες (χρωμιωμένες σε όλες τις εκδόσεις πλην της GT), που περιβάλλουν το σήμα της Renault, το νευρώδες καπό και τα φωτιστικά σώματα, μαζί με τα LED φώτα ημέρας που εκτείνονται χαμηλά στον προφυλακτήρα. Στο πίσω μέρος τα φώτα κλέβουν την παράσταση καθώς εκτείνονται ως το κέντρο της πέμπτης πόρτας και ανάμεσά τους παρεμβαίνει μόνο το σήμα της μάρκας.
Εσωτερικό
Ο σχεδιασμός του εσωτερικού δίνει προτεραιότητα στην εργονομία και στην ποιότητα. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η έγχρωμη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων, μεγέθους 8,7 ιντσών, η οποία θυμίζει τάμπλετ, ενώ στο κάτω μέρος της υπάρχουν τα βασικά χειριστήρια για τον κλιματισμό. Το τιμόνι έχει χειριστήρια για τον έλεγχο του ηχοσυστήματος, του cruise control κλπ. ενώ νέος είναι και ο πίνακας οργάνων ο οποίος είναι ψηφιακός στο μεγαλύτερο μέρος του, ενώ στα δύο άκρα του δεξιά και αριστερά έχει αναλογικές ενδείξεις για τη στάθμη καυσίμου και τη θερμοκρασία του κινητήρα. Η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό είναι πολύ καλή. Η επιφάνεια του ταμπλό είναι μαλακή, το ίδιο ισχύει και για το πάνω μέρος του πάνελ των θυρών, ενώ και το φινίρισμα είναι προσεγμένο, όπως και η συναρμογή. Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων βελτίωσε και τους εσωτερικούς χώρους. Έτσι, το πλάτος της καμπίνας είναι αυξημένο και ο χώρος για τα γόνατα των πίσω είναι μεγαλύτερος, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 434 λίτρα.
Κινητήρες
Το νέο Megane θα διατίθεται σε συνολικά εννέα εκδόσεις κινητήρων, τέσσερεις βενζίνης και πέντε diesel, απόδοσης από 90 έως 205 ίππους. Συγκεκριμένα, οι βενζινοκίνητες εκδόσεις περιλαμβάνουν τον 1,2 TCe (τούρμπο) σε δύο εκδόσεις, με 100 και 130 ίππους (η δεύτερη θα διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC, 7 σχέσεων), τον ατμοσφαιρικό 1,6 SCe με τους 115 ίππους και τον κορυφαίο της γκάμας τούρμπο 1,6 TCe με 205 ίππους για την έκδοση GT, που συνδυάζεται αποκλειστικά με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με χειριστήρια πίσω από το τιμόνι. Οι γνωστοί μας 1,5 και 1,6 diesel κινητήρες της Renault εξοπλίζουν το νέο Megane. Ο 1,5 dCi, διατίθεται σε 3 εκδόσεις με 90, 110 και 130 ίππους και ο 1,6 dCi σε 2 εκδόσεις με 130 και 165 ίππους. Η έκδοση που έχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη χώρα μας είναι αυτή με τους 110 ίππους, καθώς βγαίνει και σε έκδοση ECO2 που απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Τεχνολογία
Τα στοιχεία που ξεχωρίζουν στο νέο Megane είναι το σύστημα τετραδιεύθυνσης, το Launch Control (σύστημα εκκίνησης) και τα τέσσερα προγράμματα λειτουργίας. Το νέο Megane είναι το μόνο αυτοκίνητο στην κατηγορία του, το οποίο διαθέτει ενεργητική τετραδιεύθυνση. Αυτό στην πράξη σημαίνει πως οι πίσω τροχοί του σε ταχύτητες έως 80 χλμ./ώρα στρίβουν αντίθετα από τους εμπρός (χαρίζουν έτσι αμεσότερη συμπεριφορά στις εντολές του οδηγού) και σε μεγαλύτερες ταχύτητες από 80 χλμ./ώρα, ακολουθούν τους εμπρός τροχούς βελτιστοποιώντας το κράτημα. Η τετραδιεύθυνση της Renault ονομάζεται 4CONTROL και προκειμένου να εξασφαλίσει πάντα το καλύτερο αποτέλεσμα, ελέγχει/υπολογίζει τη γωνία των πίσω τροχών 100 φορές/δλ. Το 4CONTROL συνοδεύεται από το Launch Control, το οποίο χαρίζει στο Megane την ταχύτερη δυνατή επιτάχυνση. Για να ενεργοποιηθεί έχεις τον επιλογέα στο auto, το φρένο πατημένο με το αριστερό πόδι, τα χειριστήρια ταχυτήτων στο τιμόνι πιεσμένα και απλώς βυθίζεις το γκάζι στο πάτωμα, αφήνοντας ταυτόχρονα το πεντάλ του φρένου. Τέλος, τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης προσφέρουν στον οδηγό οδήγηση ανάλογη με τις ορέξεις του. Εκτός από το πρόγραμμα R.S. (σπορ), υπάρχουν τα Neutral (ουδέτερο), Comfort (βελτιστοποιεί την κατανάλωση) και Perso (το ρυθμίζει όπως θέλει ο οδηγός).
Οδηγώντας
Η οδική συμπεριφορά της 4ης γενιάς του Megane δίνει προτεραιότητα στην άνεση χωρίς να θυσιάζονται τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Η ανάρτηση προσφέρει πολύ καλή απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος αυξάνοντας την παρεχόμενη άνεση, ενώ στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει ήσυχα. Σε δρόμους με στροφές και υπό πίεση, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αισθητές, χωρίς όμως να επηρεάζεται η ασφαλής οδική συμπεριφορά. Τα φρένα είναι ισχυρά και ακούραστα, ενώ το πεντάλ έχει προοδευτική αίσθηση, το χειροκίνητο κιβώτιο είναι σαφές και το τιμόνι, αν και γρήγορο, έχει τεχνητή αίσθηση.
Συμπέρασμα
Το νέο Megane θα έρθει στην χώρα μας τον Απρίλιο και αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον. Με δυναμική σχεδίαση, άφθονη τεχνολογία και κινητήρες κομμένους και ραμμένους στα μέτρα μας, θα αποτελέσει μια σημαντική πρόταση στην κατηγορία, ειδικά αν συνοδευτεί και από ανταγωνιστική τιμή.