Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

    Ελαφρύτερες κυρώσεις

    Διαβάστηκε από 25992 αναγνώστες - 19/11/2019

    Στόχος του νέου Κ.Ο.Κ είναι να στοχοποιηθεί η κακή συμπεριφορά του οδηγού και όχι του αυτοκινήτου, όπως ίσχυε σε διάφορες περιπτώσεις μέχρι σήμερα. Για παράδειγμα, μέχρι και σήμερα ήταν αρκετές οι παραβάσεις στις οποίες μπορούσε να χάσει κάποιος την άδεια κυκλοφορίας αλλά και τις πινακίδες του αυτοκινήτου, για κάποιο διάστημα. Αυτό ουσιαστικά, τιμωρούσε και το ίδιο το όχημα εκτός από τον παραβάτη οδηγό, αφού μετά την παράβαση, το αυτοκίνητο θα μπορούσε να μείνει ακινητοποιημένο, χωρίς να μπορεί κάποιος από την οικογένεια να το χρησιμοποιήσει. Πάνω σε αυτό εργάστηκαν στο Υπουργείο, και προσπάθησαν να φέρουν δικαιοσύνη στο νόμο και να επιβάλουν αποκλειστικές κυρώσεις τον οδηγό και όχι στο όχημα. Αυτό που είναι υπό διαβούλευση είναι αν θα επαναφέρουν και οικονομικά πρόστιμα στον οδηγό σε αυτές τις περιπτώσεις, που θα έκανε ακόμα πιο δίκαιο το νόμο. Να τονίσουμε πως αυτό θα εφαρμοστεί σε ήπιες παραβάσεις, όπως π.χ. το να εντοπιστεί ο οδηγός χωρίς ζώνη ασφαλείας, όχι όμως και σε πιο σοβαρές περιπτώσεις όπως η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα ή η αντικανονική προσπέραση, όπου εξετάζεται το ενδεχόμενο να αφαιρούνται και τα στοιχεία του αυτοκινήτου.



    Ποινές και Εισπράξεις
    Σε γενική κλίμακα, τα πρόστιμα δεν θα έχουν μεγάλες αυξομειώσεις, με το υπουργείο να δίνει μεγάλη βάση στον τρόπο αποπληρωμής των προστίμων. Ουσιαστικά αύξηση του προστίμου θα έχουμε στην υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ αλλά και στους αυτοσχέδιους αγώνες (κόντρες), που το χρηματικό πρόστιμο θα αυξηθεί από τα 700 ευρώ που ισχύει σήμερα. Στα σοβαρά παραπτώματα της παραβίασης ερυθρού σηματοδότη, αλλά και της υπερβολικής ταχύτητας, εξετάζεται ο συνδυασμός ποινών και προστίμων αλλά και η διατήρηση της αφαίρεσης των στοιχείων του αυτοκινήτου. Εδώ να προσθέσουμε πως το υψηλότερο πρόστιμο (πλην της μέθης) είναι 700 ευρώ και επιβάλλεται, στην παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, STOP, σε επικίνδυνους ελιγμούς αλλά και στην αντικανονική προσπέραση. Οι μεγάλες αλλαγές θα συμβούν στην κατάργηση της διάταξης περί διά βίου αφαίρεσης της άδειας οδήγησης και της επιβολής προστίμων με εισοδηματικά κριτήρια. Η αφαίρεση διά βίου της άδειας οδήγησης, εκτιμούν πως δεν έχει τον σωφρονιστικό χαρακτήρα που επιβάλλεται να έχει μια ποινή, ακόμα και σε περιπτώσεις διπλής ή τριπλής υποτροπής σε πολύ σοβαρές παραβάσεις, όπως το να οδηγείς μεθυσμένος.


    Ένα ακόμα σημείο που έχουν επικεντρωθεί στο υπουργείο είναι, ο αποτελεσματικότερος τρόπος είσπραξης των προστίμων. Χαρακτηριστικό είναι πως, αν η αποπληρωμή τους, δεν γίνει σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, ο παραβάτης οδηγός θα βλέπει το οφειλόμενο ποσό στη φορολογική του δήλωση. Ο παραβάτης θα συνεχίσει να έχει την δυνατότητα να υποβάλει ένσταση για πρόστιμο που του επεβλήθη, ενώ στη συνέχεια, αν η ένστασή του απορριφθεί, θα έχει στην διάθεση του ένα χρονικό διάστημα 2-3 μηνών προκειμένου να αποπληρώσει την οφειλή του, η οποία μετά το πέρας του συγκεκριμένου διαστήματος θα περνά ως υποχρέωση μέσω του Taxis. Σημαντικό είναι να αναφέρουμε πως το υπουργείο εξετάζει και την επιστροφή του δεκαημέρου για την αποπληρωμή τους με έκπτωση, κάτι που είχε καταργηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση. Επίσημες ανακοινώσεις για τους νέους νόμους και κανόνες του Κ.Ο.Κ. περιμένουμε στις αρχές του 2020.
     

    Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει