Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Στο Volkswagen ID.4, όπως και σε κάθε μοντέλο της ID. οικογένειας, επιλέγεις εκκίνηση, όπισθεν και παρκάρισμα από τον μοχλό μπροστά και δεξιά από το τιμόνι.
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Στο Volkswagen ID.4, όπως και σε κάθε μοντέλο της ID. οικογένειας, επιλέγεις εκκίνηση, όπισθεν και παρκάρισμα από τον μοχλό μπροστά και δεξιά από το τιμόνι.

Σε τι διαφέρει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

19/12/2023

Ας δούμε τώρα τι αλλάζει σε ένα ηλεκτροκίνητο, σε σημείο να έχει αυτόματο κιβώτιο με 1 και μόνο σχέση. Οι εταιρείες ενσωματώνουν προσεκτικά υπολογισμένες σχέσεις μετάδοσης για να μεγιστοποιήσουν την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα χωρίς να χρειάζεται να αλλάζετε γρανάζια. Μάλιστα, δεν προσφέρεται καν ξεχωριστή σχέση την όπισθεν, διότι αξιοποιείται το ίδιο γρανάζι, με τον κινητήρα να περιστρέφεται αντίστροφα.


Η επίπεδη καμπύλη ροπής ενός ηλεκτροκινητήρα είναι βασική διαφορά συγκριτικά με ένα θερμικό μοτέρ, για αυτό και η Mustang Mach-e GT των 860 Nm κάνει το 60-100 χλμ./ώρα σε μόλις 1,8 δλ..

Η επίπεδη καμπύλη ροπής ενός ηλεκτροκινητήρα είναι βασική διαφορά συγκριτικά με ένα θερμικό μοτέρ, για αυτό και η Mustang Mach-e GT των 860 Nm κάνει το 60-100 χλμ./ώρα σε μόλις 1,8 δλ..

 
Γενικότερα, ένα ηλεκτρικό μοτέρ έχει 3 βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα που καθιστούν περιττό το κιβώτιο ταχυτήτων και την ανάγκη αλλαγής μετάδοσης:
  • η υψηλή ροπή από τις μηδέν σ.α.λ.
  • η ικανότητα υψηλών στροφών των ηλεκτροκινητήρων
  • οι ηλεκτρονικά περιορισμένες τελικές ταχύτητες
Η πρώτη διαφορά συγκριτικά με ένα θερμικό μοντέλο, λοιπόν, είναι πως τα ηλεκτρικά στο δικό τους «ρελαντί» έχουν υψηλότερες στροφές. Ένα ηλεκτρικό μοτέρ, δηλαδή, παράγει σταθερή ποσότητα ροπής σε οιαδήποτε σ.α.λ., εντός συγκεκριμένου εύρους, άρα δεν χρειάζεται πολλαπλασιασμό ροπής από το κιβώτιο.
 
Έπειτα, οι περισσότεροι ηλεκτροκινητήρες μπορούν να λειτουργήσουν με ευκολία πέρα από τις 10.000 σ.α.λ., έως και τις 20.000. Για να διαπιστώσουμε την απόκλιση, σε ένα θερμικό μοτέρ η... κόκκινη γραμμή, όπως σου δείχνει και το στροφόμετρο, είναι πάνω από τις 6.000 σ.α.λ.. Έχοντας υψηλή διαθέσιμη ροπή σε όλο το εύρος, η τελική ταχύτητα «πιάνεται» με μία και μόνο σχέση μετάδοσης.
 
Τέλος, σημαντική είναι η και η ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα, συνήθως γύρω στα 180 χλμ./ώρα. Για την κίνηση ενός αμιγώς ηλεκτρικού σε μεγάλες ταχύτητες απαιτούνται μπαταρίες μεγαλύτερης ενεργειακής χωρητικότητας, άρα μεγαλύτερες διαστάσεις, ακόμη περισσότερο βάρος, ακόμα μεγαλύτερο κόστος. Συνεπώς, για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας και χρημάτων, υπάρχει ο συγκεκριμένος «κόφτης προς τέρψιν της μεγαλύτερης αυτονομίας κίνησης.

Ξέρεις ότι τα ηλεκτρικά έχουν κιβώτιο 1 σχέσης-ταχύτητας;
 
Ποια η σημασία του κιβωτίου σε ένα βενζινοκίνητο μοντέλο
Οι 3 διαφορές στην λειτουργία των ηλεκτρικών
Audi e-tron GT και Porsche Taycan με 2-τάχυτο κιβώτιο και τελική 230 χλμ./ώρα
Το ηλεκτρικό της Lexus με το χειροκίνητο σασμάν
 
Είχες ακούσει πως στα ηλεκτρικά υπάρχει «σασμάν» με 1 ταχύτητα; μόνο μία σχέση στο κιβώτιό τους; Θα ήθελες χειροκίνητες αλλαγές με το χαρακτηριστικό «κλικ» ή είναι όλα θέμα άνεσης και συνήθειας;

 

Σελ.
1
Ποια είναι τα δύο μοναδικά ηλεκτρικά με 2-τάχυτο κιβώτιο;
Σελ.
2
Σε τι διαφέρει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Σελ.
3
Έχουν τελική 230 χλμ./ώρα με κιβώτιο 2 σχέσεων & η πρωτιά της Lexus