Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Το Audi e-tron GT
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το Audi e-tron GT

Έχουν τελική 230 χλμ./ώρα με κιβώτιο 2 σχέσεων & η πρωτιά της Lexus

19/12/2023

Επειδή, όμως, κάθε κανόνας έχει και τις εξαιρέσεις του, υπάρχουν εταιρείες που λανσάρουν τις δικές τους καινοτομίες, για ακόμη μεγαλύτερη ευκολία και αποτελεσματικότητα. Πριν χρόνια, η Tesla θέλησε να προσθέσει 1 σχέση στο κιβώτιο του Model S, ωστόσο το πείραμά της απέτυχε και επέλεξε κιβώτιο ταχυτήτων από την ZF με μία σχέση.


Αυτό είναι το 2-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ηλεκτρικής Porsche Taycan.

Αυτό είναι το 2-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ηλεκτρικής Porsche Taycan.

 
Στον αντίποδα, υπάρχουν δύο ηλεκτρικά μοντέλα με 2 σχέσεις που εξακολουθούν και κυκλοφορούν στην αγορά. Το Audi e-tron GT και η Porsche Taycan χρησιμοποιούν κιβώτιο 2 σχέσεων στον πίσω κινητήρα τους. Με τον τρόπο αυτό, σε χαμηλές προς μεσαίες στροφές, υπάρχει «κοντή» σχέση για βέλτιστη επιτάχυνση. Αντίστοιχα, υπάρχει μεγαλύτερη σχέση μετάδοσης σε υψηλότερες στροφές για μείωση των σ.α.λ. του ηλεκτροκινητήρα. Αλλά γιατί πρέπει να μειωθούν οι στροφές των ηλεκτροκινητήρων; Διότι με τον τρόπο αυτό αναβαθμίζεις την αποτελεσματικότητά τους, αυξάνοντας την αυτονομία του οχήματος. Μην ξεχνάμε πως μιλάμε για αυτοκίνητα με τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα, νούμερο εξωπραγματικό για συμβατικό ηλεκτρικό.
 
Το πρόβλημα με το 2-τάχυτο κιβώτιο των Audi e-tron GT και Porsche Taycan είναι η διαχείριση της τεράστιας στιγμιαίας ροπής που παράγουν οι ηλεκτροκινητήρες. Αυτή η δυσκολία φέρνει και πολύ μεγαλύτερο κόστος. Η «βασική» Porsche Taycan των 408 ίππων ξεκινά από τα 92.400 ευρώ, ενώ το Audi e-tron GT quattro με τα 476 άλογα έχει αρχική τιμή 113.000 ευρώ.

Η Lexus και το project χειροκίνητου κιβωτίου

Last but not least, η ιδιαίτερη πρωτοβουλία της Lexus, που θέλει να δημιουργήσει ένα «τεχνητό» μηχανικό κιβώτιο και να το εγκαταστήσει στα δικά της ηλεκτρικά μοντέλα. Πραγματοποιώντας δοκιμές πάνω σε ένα πλήρως ηλεκτρικό πρωτότυπο Lexus UX300e, ο οδηγός κάνει αλλαγές ταχυτήτων με το χέρι, ακούγοντας το αντίστοιχο ηχητικό «κλικ» καθώς και ψεύτικο ήχο κινητήρα από τα ηχεία. Ουσιαστικά, δεν μιλάμε για εξοπλισμό ευκολίας αλλά για ένα εφέ που στόχο έχει να δώσει αντίστοιχη αίσθηση ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Δεν υπάρχει κάποια μηχανική σύνδεση του λεβιέ και του αμπραγιάζ, παρά υπάρχει ένα έξυπνο software. Για ακόμη περισσότερο ρεαλισμό, η Lexus έχει ρυθμίσει το προσομοιωμένο κιβώτιο ταχυτήτων, έτσι ώστε ο οδηγός να πρέπει να εφαρμόζει τον συμπλέκτη κάθε φορά που αλλάζει ταχύτητες, διαφορετικά το όχημα θα σταματήσει.

Ξέρεις ότι τα ηλεκτρικά έχουν κιβώτιο 1 σχέσης-ταχύτητας;
 
Ποια η σημασία του κιβωτίου σε ένα βενζινοκίνητο μοντέλο
Οι 3 διαφορές στην λειτουργία των ηλεκτρικών
Audi e-tron GT και Porsche Taycan με 2-τάχυτο κιβώτιο και τελική 230 χλμ./ώρα
Το ηλεκτρικό της Lexus με το χειροκίνητο σασμάν
 
Είχες ακούσει πως στα ηλεκτρικά υπάρχει «σασμάν» με 1 ταχύτητα; μόνο μία σχέση στο κιβώτιό τους; Θα ήθελες χειροκίνητες αλλαγές με το χαρακτηριστικό «κλικ» ή είναι όλα θέμα άνεσης και συνήθειας;


 

Σελ.
1
Ποια είναι τα δύο μοναδικά ηλεκτρικά με 2-τάχυτο κιβώτιο;
Σελ.
2
Σε τι διαφέρει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Σελ.
3
Έχουν τελική 230 χλμ./ώρα με κιβώτιο 2 σχέσεων & η πρωτιά της Lexus