Test Συνεργείων
NEO ΤΙΜΕΣ LEASING Short Videos
Στην Ελλάδα πληρώνουμε Τέλη Κυκλοφορίας. Τι ισχύει στην υπόλοιπη Ευρώπη;

Στην Ελλάδα πληρώνουμε Τέλη Κυκλοφορίας. Τι ισχύει στην υπόλοιπη Ευρώπη;

17/1/2024

Σχεδόν 4000 ευρώ έχει πληρώσει ως τώρα σε Τέλη ένα αυτοκίνητο 15ετίας.
Αθήνα-Γιάννενα 40 ευρώ. Δωρεάν στη Γερμανία και τη Γαλλία.
Στην υπόλοιπη Ευρώπη πληρώνουν Τέλη, άλλα έχουν άλλες υποδομές.
Δεν πληρώνεις Τέλη μόνο αν έχεις καινούργιο αυτοκίνητο.

Σχεδόν 4000 ευρώ έχει πληρώσει ως τώρα σε Τέλη ένα αυτοκίνητο 15ετίας

Τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι ένα διαχρονικό μέσο ενίσχυσης των δημόσιων ταμείων και ο τρόπος που το κράτος φορολογεί έμμεσα τη χρήση του αυτοκινήτου μας. Πέραν από το ΕΤΤ (Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης)  που πλήρωσε ο πρώτος ιδιοκτήτης κατά την αγορά του ως καινούργιο, η χρήση ενός μέσου οχήματος έχει κι άλλα έξοδα χρήσης σε ετήσια (Τέλη Κυκλοφορίας) ή ακόμη και σε καθημερινή βάση (διόδια). Όσον αφορά στα τέλη, ένα μέσο οικογενειακό 1400άρι που πρωτοκυκλοφόρησε πριν 15 χρόνια ως καινούργιο, έχει έκτοτε πληρώσει τουλάχιστον 3800 ευρώ, ενώ ένα αντίστοιχο 1600cc φτάνει τις 4200 ευρώ.

Αθήνα-Γιάννενα 40 ευρώ. Δωρεάν στη Γερμανία και τη Γαλλία!

Αν αναλογιστείς τα δύο αυτά έξοδα συνδυαστικά, καταλαβαίνεις ότι η χρήση ενός επιβατικού αυτοκινήτου είναι μια πολύ ακριβή υπόθεση. Αν κάποιος μάλιστα αναγκάζεται να πληρώνεικαι διόδια, εκτός από τα ετήσια Τέλη, σε καθημερινή βάση για να πάει στη δουλειά του, τότε τα κόστη χρήσης εκτοξεύονται και στην περίπτωση αυτή θα περίμενε κανείς τουλάχιστον να απολαμβάνει και ανάλογες υπηρεσίες. Η κίνηση που τρως κάθε μέρα όμως στην Αττική οδό και στον Κηφισό, ή η κατάσταση του δρόμου που επικρατούσε μέχρι πρόσφατα-και μάλιστα για δεκαετίες-στην Εθνική Αθηνών-Πατρών, ίσως δεν δικαιολογούν τα ποσά που πληρώνεις. Για να ταξιδέψεις στα Γιάννενα χρειάζεσαι 40 ευρώ σε διόδια όταν σε χώρες όπως η Γερμανία και η Γαλλία δεν υπάρχουν καθόλου χρεώσεις.

Στην υπόλοιπη Ευρώπη πληρώνουν Τέλη, άλλα έχουν άλλες υποδομές.

Αντίθετα, σε κάποια πιο προηγμένα-από πλευράς υποδομών οδικού δικτύου-κράτη,όπως στη Γαλλία, δεν πληρώνουν καθόλου Τέλη, και στα υπόλοιπα κράτη που-όντως-πληρώνουν, οδηγούν τουλάχιστον σε δρόμους πολύ υψηλών προδιαγραφών όπως για παράδειγμα στη γερμανική Autobahn. Κατά τα άλλα, ο τρόπος υπολογισμού του ποσού που πληρώνουν οι φορολογούμενοι ιδιοκτήτες ΙΧ, διαφέρει από χώρα σε χώρα. Έτσι, σε άλλες περιπτώσεις οι οδηγοί αυτοκινήτων πληρώνουν τα Τέλη Κυκλοφορίας βάσει ιπποδύναμης, κυβισμού, εκπομπής καυσαερίων, βάρους ή με βάση κάποιο συνδυασμό των παραπάνω δεδομένων.

Δεν πληρώνεις Τέλη μόνο αν έχεις καινούργιο αυτοκίνητο

Ωστόσο, αν υποθέσουμε ότι ο υπολογισμός βάσει εκπομπών καυσαερίων είναι σωστός και σκεφτούμε ότι τα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα ρυπαίνουν όντως  λιγότερο, τότε μπορούμε τουλάχιστον να συμπεράνουμε ότι η σχετική πολιτική που ακολουθούμε στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια (από τα τέλη του 2010) είναι περισσότερο δίκαιη και εναρμονισμένη με τη σύγχρονη λογική προστασίας του περιβάλλοντος.Για να είμαστε και αντικειμενικοί : Το κίνητρο με την ατέλεια (καμία χρέωση Τελών για ένα αυτοκίνητο που εκπέμπει έως 122 μικρογραμμάρια, ηλεκτρικό ή πράσινου καυσίμου πχ LPG) που σου δίνεται για να αγοράσεις ένα μικρό-μεσαίο αυτοκίνητο και να κάνεις τη δουλειά σου, (αντί να οδηγείς πχ ένα θηριώδες SUV), είναι τουλάχιστον προς τη σωστή κατεύθυνση και διορθώνει κάπως τη γενικότερη αδικία. Η δημιουργία κεντρικών εθνικών αρτηριών έχει βελτιωθεί και αυτή και βελτιώνεται ακόμη περισσότερο τα τελευταία χρόνια. Αν βελτιωνόταν σταδιακά και το δίκτυο στους επαρχιακούς δρόμους , αλλά και η έννοια της οδικής ασφάλειας συνολικότερα, τότε θα ξέρεις τουλάχιστον ότι τα λεφτά που δίνεις πιάνουν τόπο. 

Εσύ τι νομίζεις; Έχει διορθωθεί λίγο η κατάσταση με τα Τέλη Κυκλοφορίας στα καινούργια αυτοκίνητα; Είναι δικαιότερο το σύστημα ή μία από τα ίδια; Θα ήταν κίνητρο για εσένα να αγοράσεις νεότερο αυτοκίνητο για να μην πληρώνεις πολλά;

 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις