
Τι πρέπει να ξέρω για τις μπαταρίες NMC των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;
Είναι το αντίπαλο δέος από τις μπαταρίες LFP, έχουν σύσταση αποτελούμενη από κοβάλτιο, νικέλιο & μαγγάνιο.
Τα υλικά τους είναι σπάνια, για αυτό και έχουν ακριβότερο κόστος κατασκευής.
Αποθηκεύουν περισσότερη ενέργεια σε μικρότερο βάρος, για αυτό τις βλέπουμε σε αυτοκίνητα με μεγάλη αυτονομία.
Μπορούν να δεχτούν μεγαλύτερη ταχύτητα φόρτισης.
autoagora Team
Είναι το αντίπαλο δέος από τις μπαταρίες LFP, έχουν σύσταση αποτελούμενη από κοβάλτιο, νικέλιο & μαγγάνιο
Έχουμε διαβάσει κατά καιρούς για τη νέα τεχνολογία μπαταριών με τις solid-state τεχνολογίες στερεάς κατάστασης που θα αλλάξουν τον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Στο σήμερα, η λογική είναι διαφορετική με τα αυτοκίνητα να φέρουν μπαταρίες λιθίου-ιόντων. Από αυτές υπάρχου δύο μεγάλες οικογένειες, οι LFP για τις οποίες έχουμε μιλήσει στο παρελθόν και οι NMC με τις οποίες θα ασχοληθούμε σήμερα. Η μεγάλη τους διαφορά έχει να κάνει με τη χημική τους σύσταση, καθώς αποτελούνται από νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο, στοιχεία τα οποία και διαφοροποιούν τις προδιαγραφές τους.
Τα υλικά τους είναι σπάνια, για αυτό και έχουν ακριβότερο κόστος κατασκευής
Σε αντίθεση με τα φωσφορικά άλατα και το σίδηρο που συναντάμε στις LFP συστοιχίες μπαταριών, οι χημικές ουσίες κατασκευής των NMC μπαταριών δεν βρίσκονται σε μεγάλη αφθονία σε σχέση. Για τον λόγο αυτό οι NMC μπαταρίες είναι ακριβότερες (περίπου 20%) στην κατασκευή-παραγωγή.
Αποθηκεύουν περισσότερη ενέργεια σε μικρότερο βάρος, για αυτό τις βλέπουμε σε αυτοκίνητα με μεγάλη αυτονομία
Από την άλλη πλευρά, οι NMC μπαταρίες δύνανται να αποθηκεύσουν περισσότερη ενέργεια σε μικρότερο βάρος, έχουν δηλαδή μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα. Μιλώντας με νούμερα:
- Οι NMC μπαταρίες έχουν ενεργειακή πυκνότητα 150-200 Wh/κιλό
- Το αντίστοιχο νούμερο στις LFP είναι 90-120 Wh/κιλό
- Οι μπαταρίες NMC έχουν ονομαστική τάση 3,6V
- Στις LFP μπαταρίες η τάση είναι 3,2-3,3V
Μπορούν να δεχτούν μεγαλύτερη ταχύτητα φόρτισης
Κατά τα άλλα, ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα των NMC μπαταριών είναι η δυνατότητά τους να φορτίζουν σε υψηλές ταχύτητες σε DC φορτιστές. Σπάνια θα βρεις LFP μπαταρία να ξεπερνά τα 100 kW, όταν στις NMC φτάνουν ακόμη και τα 400 kW (βλέπε νέα GLC με EQ Technology). Αξίζει να τονιστεί πως σε χαμηλές θερμοκρασίες (κρύο) ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία NMC φορτίζει σε πιο γρήγορους χρόνους φόρτισης και έχει γενικότερα μεγαλύτερη αποδοτικότητα.

