autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Τι αυτοκίνητο να αγοράσω τώρα που άλλαξε το πλάνο σε βενζίνη & diesel;

Τι αυτοκίνητο να αγοράσω τώρα που άλλαξε το πλάνο σε βενζίνη & diesel;

19/12/2025

Αποσύρθηκε η σκέψη οριστικής απαγόρευσης σε κινητήρες βενζίνης & diesel από το 2035 και μετά.
Παραμένουν τα όρια ρύπων για τις εταιρείες, κάτι που boostάρει τα υβριδικά κάθε τεχνολογίας (π.χ. Plug-in).
Τα ηλεκτρικά παραμένουν στο επίκεντρο, με την Ευρωπαϊκή Ένωση να δίνει άτοκα δάνεια 1,5 δις για την κατασκευή μπαταριών.
Στο παιχνίδι με πλεονέκτημα «υπερπίστωσης» τα ευρωπαϊκά ηλεκτρικά πόλης έως τα 4,2 μέτρα, όπως τα Citroen e-C3, Kia EV2 & Peugeot e-208.

autoagora Team

Αποσύρθηκε η σκέψη οριστικής απαγόρευσης σε κινητήρες βενζίνης & diesel από το 2035 και μετά

Η μεγάλη ανατροπή στο κόσμο της αυτοκίνησης είναι γεγονός. Παρά τα όσα γνωρίζαμε μέχρι πριν λίγο καιρό, η Ευρώπη αποφάσισε να βάλει στο... συρτάρι το πλάνο «κοψίματος» στους κινητήρες βενζίνης και diesel. Ειδικότερα, παύει να ισχύει το πλάνο οριστικής απαγόρευσης πωλήσεων από το 2035, δόθηκε παράταση ζωής και μένει να φανεί μέχρι πότε θα συνεχίσουν να πωλούνται κανονικά τα καθαρά θερμικά μοτέρ. Για το τελευταίο θα έχουμε μία εικόνα μέσα στο 2026, καθώς τον επόμενο χρόνο θα παρουσιαστεί στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ένα νέο σχέδιο προς αναθεώρηση/έγκριση το οποίο θα αξιολογεί το ενδεχόμενο των επικείμενων απαγορεύσεων - περιορισμών σε βενζίνη και diesel.

Παραμένουν τα όρια ρύπων για τις εταιρείες, κάτι που boostάρει τα υβριδικά κάθε τεχνολογίας (π.χ. Plug-in)

Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι αλλάζουν στο 100% όσα γνωρίζουμε. Δηλαδή τα όρια που αφορούν τις εταιρείες υφίστανται, απλώς δεν υπάρχει deadline μείωσης των ρύπων στο 100% από το 2035 και έπειτα, παρά το νούμερο αυτό «πέφτει» στο 90%,. Όσον αφορά το υπόλοιπο 10%, θα καλύπτεται με βιοκαύσιμα ή χρήση χάλυβα χαμηλών εκπομπών άνθρακα που θα κατασκευάζεται εντός Ε.Ε..
 
Αυτό σημαίνει, λοιπόν, ότι το penalty για τυχόν υπερβάσεις των κανονισμών ισχύει κανονικά. Επομένως, όσες αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να το αποφύγουν, πέραν των ηλεκτρικών με τους μηδενικούς ρύπους καλούνται να επενδύσουν στα υβριδικής τεχνολογίας αυτοκίνητα. Δύσκολα, δηλαδή, θα δούμε νέα μοντέλα χωρίς κάποιο είδος «εξηλεκτρισμού», έστω κι αν αυτός αφορά mild hybrid λογική που είναι λιγότερο εξελιγμένη σε σχέση με τα full - αυτοφορτιζόμενα υβριδικά. Αντίστοιχα, τα Plug-in ή ηλεκτρικά με range extender αναμένεται να πάρουν περισσότερη... προβολή, με στόχο να καλύψουν εκείνους που θέλουν να «παντρέψουν» τα είδη τεχνολογιών.

Τα ηλεκτρικά παραμένουν στο επίκεντρο, με την Ευρωπαϊκή Ένωση να δίνει άτοκα δάνεια 1,5 δις για την κατασκευή μπαταριών

Φυσικά, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να αποτελούν βασική προτεραιότητα. Με την επέλαση νέων μαρκών από την Κίνα, η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει να στηρίξει τους εγχώριους κατασκευαστές, εξ ου και η απόφαση χρηματοδότησης με το σχέδιο «Battery Booster» συνολικού κόστους 1,8 δις ευρώ προϋπολογισμό. Από αυτά, το 1,5 δις θα δοθεί σε μορφή άτοκων δανείων μόνο σε Ευρωπαίους κατασκευαστές μπαταριών, προκειμένου αφενός να υπάρχει αυτάρκεια μπαταριών, αφετέρου να υπάρχει οικονομική διευκόλυνση σε brands που δραστηριοποιούνται μόνο στα εδάφη της «Γηραιάς Ηπείρου».

Στο παιχνίδι και νέα κατηγορία για ηλεκτρικά πόλης με... αστερίσκο το χώρο κατασκευής

Παρόμοια λογική έχει και η απόφαση δημιουργίας μίας νέας κατηγορίας οχημάτων. Με ονομασία «M1E», αφορά αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης,  με μήκος κάτω των 4,2 μέτρων και έδαφος κατασκευής την Ευρώπη. Το ξεχωριστό με αυτά τα μοντέλα είναι πως αποκτούν το έξτρα πλεονέκτημα της... υπερπίστωσης με τα περίφημα «super credits». Πιο συγκεκριμένα, όσα μοντέλα είναι πιστοποιημένα M1E θα υπολογίζονται ως 1,3 αυτοκίνητα στους υποχρεώσεις συμμόρφωσης με τις εκπομπές CO2, άρα θα δίνουν +30% αβαντάζ ως προς την επίτευξη των στόχων. Κάπως έτσι, αυτοκίνητα όπως Citroën e-C3, το Kia EV2 που κατασκευάζεται στη Σλοβακία, καθώς και το Peugeot e-208 εντάσσονται σε αυτή τη λογική και μένει να φανεί πόσο... hype θα κερδίσουν.

STOCKCENTER