Βενζίνη ή Πετρέλαιο;

Διαβάστηκε από 5780 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/8/2018

Αν έχεις απορίες σχετικά με την επιλογή καυσίμου για το αυτοκίνητό σου, αν είσαι σε δίλημμα μεταξύ βενζίνης και πετρελαίου, έχουμε την λύση.

 
   
Ένα από τα μεγαλύτερα διλήμματα, που έχει όποιος πήρε απόφαση να αγοράσει αυτοκίνητο, είναι αν πρέπει να επιλέξει βενζινοκινητήρα ή πετρελαιοκινητήρα. Μια τέτοια απόφαση δεν είναι πάντα εύκολή, ειδικά τα τελευταία χρόνια που το πετρέλαιο έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας.  

Τι κινητήρα να επιλέξω για το αμάξι μου, πετρελαίου η βενζίνης;
Οι περισσότεροι αγοράζουν σκεφτόμενοι την τσέπη τους. Σε αυτή την περίπτωση, πράγματι, οι diesel κινητήρες καταναλώνουν λιγότερο και το πετρέλαιο είναι φθηνότερο από την βενζίνη. Τα diesel μοντέλα όμως, είναι αρκετά έως πολύ πιο ακριβά.

Έτσι, ένας οδηγός που κάνει λιγότερα από 10 χιλιάδες χιλιόμετρα το χρόνο, θα χρειαστεί πολλά χρόνια για να κάνει απόσβεση τα παραπάνω χρήματα που έδωσε για το πετρελαιοκίνητο. Αντίθετα, στην περίπτωση του οδηγού που κάνει περισσότερα από 15 χιλιάδες χιλιόμετρα το χρόνο, η επιλογή ενός diesel κινητήρα θα του έφερνε κέρδος από την κατανάλωση μετά από περίπου 5 χρόνια.

Εφόσον μιλάμε πάντως για την τσέπη μας, πρέπει να υπολογίσουμε και την μεταπωλητική αξία που θα έχει το αυτοκίνητο που θα αγοράσουμε. Με τα diesel να μην μπορούν να πιάσουν τα υπάρχοντα όρια ρύπων και την ευρωπαϊκή ένωση να ανακοινώνει πως θα κάνει εκείνη τους ελέγχους μετά τα σκάνδαλα με τις ψεύτικες μετρήσεις και θα επιβάλλει ακόμα αυστηρότερα όρια άμεσα, η δημοτικότητα των diesel πέφτει.

Αυτό το βλέπουμε και από τις όλο και περισσότερες πόλεις παγκοσμίως που επιβάλλουν περιορισμούς στα πετρελαιοκίνητα και έχουν στόχο να τα απαγορεύσουν τελείως μέσα στα επόμενα χρόνια, αλλά και στις αυτοκινητοβιομηχανίες που μια μια, εγκαταλείπουν την εξέλιξή του.

Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν, πως μαζί με την δημοτικότητα των diesel θα πέσουν και οι τιμές τους και κυρίως στην περίπτωση των μεταχειρισμένων.

Λαμβάνοντας υπόψιν αυτά, και σε συνδυασμό με τους σύγχρονους βενζινοκινητήρες, που έχουν καταφέρει να ρίξουν την κατανάλωση, πλησιάζοντας αυτούς του πετρελαίου και ξεπερνώντας τους σε επιδόσεις, σήμερα η επιλογή ενός πετρελαιοκίνητου, φαντάζει ιδανική μόνο για οδηγούς που «γράφουν» πολλά χιλιόμετρα μέσα στο χρόνο.

Ποιο είναι πιο ισχυρό καύσιμο και ποιο έχει τις καλύτερες επιδόσεις;
To diesel έχει καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση από την βενζίνη και έτσι μπορεί να διανύσει μεγαλύτερη απόσταση με την ίδια ποσότητα καυσίμου. Η ισχύς των diesel συγκριτικά είναι μικρότερη από τους αντίστοιχης χωρητικότητας βενζινοκινητήρες, όμως η ροπή είναι ψηλότερη και αποδίδεται και σε πιο χαμηλές στροφές.  Αυτό βέβαια λειτουργεί και ανασταλτικά για τους diesel γιατί έχουν μικρότερο φάσμα λειτουργίας από τους βενζινοκινητήρες (συνήθως το ωφέλιμο εύρος λειτουργίας τους είναι στις 2.000-3.500 σ.α.λ.) και είναι παράλληλα πιο τραχείς στη λειτουργία τους, με περισσότερους κραδασμούς και αυξημένο θόρυβο. 

Από την άλλη οι σύγχρονοι κινητήρες βενζίνης είναι ραφιναρισμένοι, έχουν καλύτερο ήχο και ως επί το πλείστον είναι λιγότερο επιβλαβείς για το περιβάλλον, ενώ ανταποκρίνονται με περισσότερη ευκολία στις σπορ αναζητήσεις του οδηγού τους προσφέροντας σε επιδόσεις, καλύτερες επιταχύνσεις από στάση και μεγαλύτερη τελική ταχύτητα. Σε καμία περίπτωση όμως όσο και να έχουν βελτιωθεί, δεν προσεγγίζουν την κατανάλωση των diesel ενώ και ως καύσιμο η βενζίνη είναι ακριβότερη.

Τέλος όσον αφορά στον θόρυβο, με βάση τις μετρήσεις μας, παρατηρείται μια διαφορά της τάξης των 3 με 5 db ανά μέτρησή μας (με 4η και 5η ταχύτητα εν κινήσει, ρελαντί) μεταξύ των diesel και βενζινοκίνητων μικρών, υπέρ βέβαια των δεύτερων.

Τι γίνεται με τους ρύπους;
Η παραγωγή CO2 από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης προκύπτει σε συνάρτηση με την κατανάλωση που σε κάθε περίπτωση τα diesel είναι πιο οικονομικά. Από την άλλη όμως το CO2 δεν είναι άμεσα επιβλαβής ρύπος για το περιβάλλον. Αθροιστικά βέβαια οφείλεται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου, αλλά δεν είναι άμεσα επιβλαβής, όσο τα ΝΟx (οξείδια του αζώτου), τα οποία παράγει η καύση του diesel λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που απαιτεί.

Τα ΝΟx εκτός από την όξινη βροχή προκαλούν και σοβαρές επιπλοκές στην υγεία του ανθρώπου. Οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν διάφορους τρόπους για την μείωση ή την παγίδευση των ΝΟx, που όμως αυξάνουν το κόστος των πετρελαιοκίνητων με το φίλτρο μικροσωματιδίων DPF που χρησιμοποιούν να είναι ακριβό ως ανταλλακτικό αλλά και να απαιτεί μια ιδιαίτερα σχολαστική και απόλυτα συγκεκριμένη διαδικασία για να αντέξει στον χρόνο.

Αναφορικά με το βάρος, οι κινητήρες diesel αντέχουν σε μεγαλύτερες πιέσεις, αφού το καύσιμο αναφλέγεται στο θάλαμο καύσης με μεγαλύτερη συμπίεση και χωρίς τη βοήθεια μπουζί, όπως στους βενζινοκινητήρες, τα υλικά κατασκευής τους είναι πιο ανθεκτικά και πιο βαριά. Συνολικά και εάν προσθέσουμε και τα διάφορα επιπλέον τμήματα ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου (συμπληρωματικό σύστημα προθέρμανσης, επιπλέον ηχομόνωση), η διαφορά με έναν αντίστοιχης ισχύος βενζινοκινητήρα, μπορεί να φτάσει έως και τα 100 κιλά. Ακόμη και το ίδιο το καύσιμο όμως προσθέτει σε βάρος, αφού το πετρέλαιο είναι βαρύτερο ως καύσιμο. Συγκεκριμένα, τα 60 λίτρα πετρελαίου ζυγίζουν εξαιτίας της πυκνότητας του, 7,8 κιλά περισσότερα από αντίστοιχα λίτρα βενζίνης. 

Φυσικά, αυτή η διαφορά βάρους επηρεάζει μια σειρά από παράγοντες (κατανάλωση, εκπομπές ρύπων, ενεργητική ασφάλεια κ.ο.κ.), απαιτώντας τη λήψη μέτρων εξισορρόπησης. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα συναντάμε και άλλη δομή ανάρτησης σε ίδια αυτοκίνητα με διαφορετικό καύσιμο που με τη σειρά της προσθέτει βάρος. 

Ποια άλλα καύσιμα υπάρχουν ως επιλογή;
Σε ότι αφορά άλλες πηγές καυσίμων που υπάρχουν στην αγορά συναντάμε το υγραέριο (LPG) αλλά και το φυσικό αέριο (CNG). Τα περισσότερα αυτοκίνητα που καταναλώνουν ένα από τα δύο αυτά καύσιμα προέρχονται από μετατροπή στον κινητήρα, ενώ αυτά που βγαίνουν κατευθείαν από τα εργοστάσια παραγωγής με τους κατάλληλους κινητήρες, είναι περιορισμένα στην ελληνική αγορά.
 

 
   

Σχετικες Ειδησεις

ΚΑΥΣΙΜΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ

  • Μηχανόβιος

    αν αγορασω αυτοκινητο diesel του 2009 απαγορευεται να κυκλοφορησει στο κεντρο της αθηνας.τα ταξι και τα φορτηγα του 2000-2009 ομως ειναι νομιμα.α ρε μπουνιες που θελετε.αθλιοι.

      1
  • Tasos

    Εγώ που είμαι μεταξύ του opel astra 1.6 diesel 136ps innovation και 1.40 βενζίνη 150 ps innovation η διαφορά στη τιμή τους είναι 500 ευρώ, με το σκεπτικό ότι κάνω 10000 χλμ ετησίως και με τιμή βενζίνης 1,545 και τιμή πετρελαίου 1,212 και λαμβάνοντας υπόψη τις καταναλώσεις η απόσβεση θα γίνει στο χρόνο. .και μιλάω συγκεκριμένα γιατί έχω καταλήξει σ αυτά τα δύο και το έχω ψάξει. Όσον αφορά την ευαισθησία που υπάρχει για το περιβάλλον και πρέπει να υπάρχει θέλω να ρωτήσω πόσα χρόνια μέχρι σήμερα ρυπαίνουν το περιβάλλον όλα αυτά τα λεωφορεία, τα φορτηγά, τα αγροτικά, τα αυτοκίνητα των Ενόπλων δυνάμεων, τα ταξί, που κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα με αμφιβόλου ποιότητας καυσίμου. Πόσα νέα αυτοκίνητα diesel νέας τεχνολογίας κυκλοφορουν;Ότι και να ισχύσει μετά από χρόνια το πρώτο που θα πρέπει να γίνει είναι η αντικατασταση όλων των προαναφερομενων οχημάτων γιατί δεν είναι δυνατόν εγώ να πληρώνω κάποιο φόρο επιπλέον και να μου απαγορεύεται να εισελθω στο δακτύλιο και όλες οι μπουρουχες δημόσιας χρήσης, ψιλοτρακαρισμενα αγροτικά μπουρουχες των Ενόπλων δυνάμεων και ταξί να κυκλοφορούν χωρίς κανένα εμπόδιο. Ήδη μέσω δικηγορικου γραφείου μαζεύονται υπογραφές όταν και εάν εφαρμοστεί κάτι να ισχύσει για όλους ανεξαιρέτως προκειμένου στη συνέχεια να ακολουθήσουν αγωγές μη συμμόρφωσης.

      1
  • Kostas

    Συμφωνώ απολύτως με τους προλαλησαντες και να συμπληρώσω ότι τα περισσότερα diesel που κυκλοφορούν είναι εταιρικά γιατί οι εταιρείες πρώτα κοιτούν το όφελος τους και το περιβάλλον το έχουν γραμμένο. Ας κοιτάξει το κράτος το φαινόμενο της αιθαλομιχλης που ο καθένας καίει ότι βρει και μετά να κοιτάξουμε και αυτά που λέτε.

     

Ροη Ειδησεων