Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Φρένα: Δουλεύουν σωστά ή θα σκάσεις στον μπροστινό;
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Φρένα: Δουλεύουν σωστά ή θα σκάσεις στον μπροστινό;

Διαβάστηκε από 6240 αναγνώστες - 3/7/2022

Τα φρένα είναι το Α και το Ω για την ασφάλειά μας. Προκειμένου να δουλεύουν σωστά, χρειάζονται την ανάλογη συντήρηση. Βλέπουμε τα σημάδια που… «φωνάζουν» πως ήρθε η ώρα της αλλαγής.

Το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου είναι άκρως ζωτικής σημασίας για την ασφάλειά μας, αφού χωρίς φρένα το όχημα δεν μπορεί να ακινητοποιηθεί. Αν κάτι υπολειτουργεί, τότε η απόσταση ακινητοποίησης αυξάνεται, κάνοντάς μας επικίνδυνους για εμάς και τους γύρω μας. Πώς θα ξέρουμε ότι έχει έρθει η ώρα αλλαγής των φρένων, πριν να είναι αργά;

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »


Πρέπει να ελέγχεις το σύστημα φρένων κάθε φορά που πας στο συνεργείο
Με την καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου και τις ανάγκες σε επιβράδυνση, τα φρένα παρουσιάζουν φθορά, η οποία δεν γίνεται άμεσα αισθητή από τον οδηγό, τουλάχιστον στα αρχικά στάδια. Μερικά από τα μέρη του συστήματος πέδησης ίσως χρειαστούν αντικατάσταση νωρίτερα από τα άλλα. Για αυτό το λόγο, πρέπει να ελέγχεται προληπτικά το σύστημα φρένων κάθε φορά που το όχημα επισκέπτεται το συνεργείο.

Τα τακάκια «τσιρίζουν» όταν θέλουν αλλαγή, και αν οδηγείς επιθετικά θες νέα κάθε 30.000 χιλιόμετρα
Συνήθως, η μεγαλύτερη και πιο συχνή φθορά γίνεται στα τακάκια, και έπειτα στους δίσκους. Στο σύστημα των δισκοφρένων συναντούμε τη δαγκάνα, που διαθέτει ένα έμβολο (ή και περισσότερα σε πιο sport κατασκευές) και περιβάλλει το δίσκο. Κάθε φορά που πατάμε το μεσαίο πεντάλ, το έμβολο πιέζει τα τακάκια και αυτά με τη σειρά τους το δίσκο. Από την τριβή που προκύπτει, το αυτοκίνητο μειώνει την ταχύτητά του.



Το υλικό τριβής στο τακάκι έχει συνήθως πάχος 1 εκατοστό. Με την χρήση, αυτό το πάχος μειώνεται (η μαύρη «πούδρα» που βλέπουμε στις ζάντες είναι ουσιαστικά αυτό το υλικό, που από την τριβή γίνεται σκόνη), και όταν αυτό γίνει μικρότερο από 5 χιλιοστά, έχει έρθει η ώρα της αλλαγής. Το πόσο συχνά μειώνεται εξαρτάται από την ποιότητα, το υλικό κατασκευής αλλά και τη χρήση που κάνουμε εμείς οι ίδιοι στο αυτοκίνητο και τα φρένα μας. Αν οδηγούμε επιθετικά, μπορεί να χρειαζόμαστε νέα τακάκια κάθε 30.000 χιλιόμετρα, ενώ με πιο συντηρητική οδήγηση, ένα σετ μπορεί να αντέξει έως και 100.000 χιλιόμετρα. Επίσης, η ταχύτητα φθοράς εξαρτάται από το εάν κυκλοφορούμε κυρίως εντός ή εκτός πόλης.

Προκειμένου να επιθεωρήσουμε το πάχος του υλικού τριβής, πρέπει να αφαιρέσουμε τον τροχό. Εκτός αυτού, όταν τα τακάκια είναι αρκετά «φαγωμένα», παράγουν έναν ενοχλητικό, «τσιριχτό» ήχο, ο οποίος δηλώνει ξεκάθαρα πως πρέπει να αλλαχτούν. Επίσης, χάρη σε αισθητήρες, σε πολλά μοντέλα ανάβει μέχρι και προειδοποιητική λυχνία στο ταμπλό.  
 
Αν νιώθεις τρέμουλο στο τιμόνι όταν φρενάρεις, πας για δίσκους
Όπως αναφέραμε, τα τακάκια πιέζουν τις δισκόπλακες προκειμένου να επιβραδύνει το όχημα. Αντίστοιχα λοιπόν μειώνεται και το πάχος των δίσκων, αν και αυτό γίνεται σε μικρότερο βαθμό. Για να ελέγξουμε τη φθορά του πρέπει να ακουμπήσουμε την άκρη του δίσκου και να παρατηρήσουμε αν έχει σχηματιστεί σκαλοπάτι, το λεγόμενο «δόντι». Αν αυτό είναι έντονο, τότε οι δισκόπλακες χρήζουν αντικατάστασης.

Εξυπακούεται πως για να πραγματοποιήσουμε αυτή τη διαδικασία θα πρέπει να μην έχουμε χρησιμοποιήσει νωρίτερα το αυτοκίνητό μας, έτσι ώστε η θερμοκρασία αυτών των σημείων να μην είναι υψηλή, εξαλείφοντας τον κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού ή εγκαύματος.

 

...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις