Τα φρένα είναι ο φύλακας-άγγελός σου. Πρόσεξέ τα

Διαβάστηκε από 2414 αναγνώστες - 6/9/2017

Δες τι παίζει με τα φρένα και πώς μπορείς να κάνεις το αυτοκίνητό σου να φρενάρει ακόμα πιο νωρίς. Γιατί είναι καλύτερα να προλαμβάνεις τις καταστάσεις.

 
 
Ο τομέας της ενεργητικής ασφάλειας είναι ο σημαντικότερος σε όλα τα οχήματα, καθώς δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να αποφύγει ένα ατύχημα εντελώς ή στη χειρότερη να μειώσει σημαντικά την ταχύτητα με την οποία αυτό θα συμβεί, με αντίστοιχα θετικές επιπτώσεις στην ασφάλεια του και των επιβατών.

Τα φρένα των σύγχρονων αυτοκινήτων είναι εφοδιασμένα με συστήματα ABS, αλλά δεν παύουν να είναι σχεδιασμένα με κύριο γνώμονα το κόστος και προσανατολισμένα στη μέση χρήση για την οποία προορίζεται ένα όχημα. Το αποτέλεσμα είναι πως εάν οι απαιτήσεις σας απέχουν αισθητά από το μέσο όρο, είτε επειδή έχετε βελτιώσει το αυτοκίνητό σας και οδηγείτε πιο επιθετικά είτε επειδή κάνετε συχνά ταξίδια με μεγάλο φορτίο, τα φρένα αρχίζουν να υπερθερμαίνονται με αποτέλεσμα τη σημαντική πτώση της απόδοσής τους.

Οι λύσεις που προσφέρουν οι εταιρείες after market είναι ποικίλες, για κάθε τσέπη και περίσταση. Από διαφορετικά υλικά τριβής, τακάκια και σιαγώνες, χαραγμένους δίσκους έως πλήρη συστήματα με μεγαλύτερα φρένα και διαφορετικές δαγκάνες, υπάρχει κάτι για κάθε ανάγκη, με το αντίστοιχο κόστος φυσικά. Τι πρέπει να προσέχουμε όμως σε κάθε περίπτωση;

Η πιο συχνή και οικονομική βελτίωση που μπορούμε να κάνουμε είναι αυτή των υλικών τριβής. Αντικαθιστώντας τα τακάκια με μαλακότερα aftermarket, σχεδιασμένα με ειδικά μείγματα, αυξάνουμε την επιφάνεια επαφής των με τους δίσκους, με αποτέλεσμα καλύτερη αίσθηση και γραμμικότητα στο φρενάρισμα. Δεν είναι όλα τα aftermarket τακάκια ίδια, και ακόμα και οι ίδιες εταιρείες προσφέρουν διαφορετικές σειρές, συνήθως διαφοροποιούμενες από το χρώμα τους, ανάλογα με τη χρήση.

Το επόμενο στάδιο είναι η αλλαγή των δίσκων με χαραγμένους και υψηλότερων προδιαγραφών. Το κόστος τους κατά περίπτωση είναι έως και αισθητά χαμηλότερο των εργοστασιακών, ενώ οι δυνατότητες τους εάν πρόκειται για προσφορά μιας επώνυμης εταιρείας, σαφώς υψηλότερες. Αυτό που χρειάζεται να προσέξουμε είναι η επιλογή των τακακιών που θα είναι διαφορετική από ότι στους εργοστασιακούς δίσκους, λόγω των διαφορετικών υλικών τριβής.

Η πιο δραστική βελτίωση είναι και και φυσικά η πιο αποτελεσματικότερη, είναι η τοποθέτηση πλήρους κιτ πέδησης, με τρόμπα, σωληνάκια υψηλής και νέους μεγαλύτερους δίσκους, δαγκάνες και τακάκια. Το κόστος κυμαίνεται ανάλογα με τα περιεχόμενα, εξαρτώμενο σε μεγάλο βαθμό από τις διαφορετικές δαγκάνες, όπως και η απόδοσή τους. Προσοχή πρέπει να δώσουμε ώστε το κιτ που θα τοποθετηθεί να χωράει στις υπάρχουσες ζάντες του αυτοκινήτου και στη βεβαίωση ότι το σύστημα ABS του αυτοκινήτου θα συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά παρότι η συμπεριφορά του συστήματος θα είναι διαφορετική. Συνήθως θα χρειαστεί κάποια ρύθμιση.

 

Σχετικες Ειδησεις