Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Audi vs Mercedes, χλιδή και δύναμη

6/11/2017

Το Α4 και η C-Class διέθεταν πάντα κύρος και πολυτέλεια, τώρα που κατεβαίνουν στα 1400 και 1600 κεκ γίνονται πιο ανταγωνιστικά.

Το Α4 έχει την γνώριμη κορυφαία ποιότητα της Audi που την συνδυάζει με προηγμένες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας και όλα αυτά με έναν αποδοτικό κινητήρα 1400 κεκ απόδοσης 150 αλόγων. Απέναντι του στέκεται η αιώνια αντίπαλος C-Class με τον βασικό 1600άρη κινητήρα των 156 αλόγων.
 
 
Εμφάνιση: Εντυπωσιακή η C-Class, συντηρητικό το Α4


Σε αντίθεση με την Mercedes C-Class, που «φωνάζει» τη νεότητά της η 5η γενιά του Audi A4 δεν τη δείχνει αμέσως, παραπέμποντας στο προηγούμενο. Από κοντά βέβαια ξεχωρίζει η μεγάλη, εξαγωνική, μάσκα μπροστά, τα νεύρα κατά μήκος του καπό, τα αιχμηρά φώτα (υπάρχει η επιλογή για Xenon, LED ή LED Matrix), οι φουσκωμένοι θόλοι και η έντονη ακμή, που διατρέχει όλο το αμάξωμα. Μεγαλύτερο σε διαστάσεις και ιδιαίτερα αεροδυναμικό (συντελεστής Cd 0,23), το A4 βασίζεται στην πλατφόρμα MLB evo καταφέρνοντας να είναι πιο ελαφρύ και άκαμπτο από ποτέ, χάρη στην εκτενή χρήση αλουμινίου. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στην αεροδυναμική της Mercedes (συντελεστής Cd 0,24), η οποία αισθητικά είναι από τα πλέον εντυπωσιακά αυτοκίνητα της κατηγορίας της, ενσωματώνοντας ιδιαίτερα κομψές γραμμές, χωρίς να στερείται δυναμισμού, με εντυπωσιακά LED φώτα. Ανάλογα με την έκδοση η νέα τρισδιάστατη μάσκα μπορεί να τονίζει τον πολυτελή ή τον σπορ χαρακτήρα (με το όρθιο σήμα στο καπό και πολλές λεπτές γρίλιες ή μεγάλο αστέρι στη μάσκα και λίγες γρίλιες στη μάσκα αντίστοιχα). Βασισμένη και αυτή σε νέα πλατφόρμα, καταφέρνει παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις να είναι ελαφρύτερη και πιο συμπαγής από την προκάτοχό της.
 

Κινητήρας-Επιδόσεις: Ζωηροί χωρίς μεγάλες απαιτήσεις σε καύσιμο

 
Ο τούρμπο 1,6 κινητήρας άμεσου ψεκασμού της C180 αποδίδει 156 ίππους, αλλά κυρίως 250 Nm ροπής μόλις στις 1.200 σ.α.λ. (ούτε diesel να ήταν). Σαν αποτέλεσμα έρχεται η ζωντάνια και η ελαστικότητα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, όπου ο κινητήρας είναι στο φόρτε του. Πιο ψηλά γίνεται τραχύς και δείχνει να «τελειώνει». Η απόκριση στο γκάζι δεν είναι και η κορυφαία, αίσθηση που τονίζεται από το 6άρι κιβώτιο, που έχει πιο μακριές (απέναντι στην προηγούμενη) σχέσεις. Για αυτό και οι ρεπρίζ είναι απλά ικανοποιητικές. Ο κοντός επιλογέας του 6τάχυτου κιβωτίουείναι θετικός, αλλά με κάπως χαλαρή αίσθηση και αυξημένες διαδρομές. 
Η θεωρητική οικονομία καυσίμου πάντως είναι εντυπωσιακή με τον κατασκευαστή να ανακοινώνει 5,0 λτ./100 χλμ. Στην πράξη τα νούμερα που είδαμε ήταν μεταξύ 7,3 και 7,9 λτ./100 χλμ. Με μόλις 116 γρ. CO2/χλμ. η C180 πληρώνει μόνο 104,4 ¤ ετήσια τέλη κυκλοφορίας και φυσικά κυκλοφορεί κάθε μέρα στο δακτύλιο.
Από την άλλη το A4 «κατεβαίνει» στα 1.400 κυβικά «φορώντας» τον 1,4 TFSI των 150 ίππων και των 250 Nm ροπής (1.500 με 3.500 σ.α.λ). Με άμεσο ψεκασμό, turbo και μεταβλητό χρονισμό/βύθισμα βαλβίδων ο κινητήρας έχει εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, όντας πολιτισμένος, εύρωστος από χαμηλά και ελαστικός. Συνεργάζεται άψογα με το σοφιστικέ ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S- Tronic και έτσι οι επιδόσεις είναι ζωηρές. Έτσι μετρήσαμε 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δλ., ενώ 60-100 και 80-120 με kickdown έρχονται σε 4,7 και 6,1 δλ. αντίστοιχα. Εκτός από την αυτόματη, υπάρχει και σειριακή λειτουργία του κιβωτίου, με τον οδηγό να επιλέγει κάθε μία από τις 7 σχέσεις, είτε μετακινώντας μπρος-πίσω τον λεβιέ στην κεντρική κονσόλα, είτε τραβώντας τα paddles πίσω από το τιμόνι. 
Η  Audi ανακοινώνει εργοστασιακή μέση τιμή κατανάλωσης  5,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 122 γρ./χλμ. για το A4 1,4 TFSI με ελαστικά 225/50 R17. Στην πράξη η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν κοντά στα 7,9 λτ./100 χλμ., ένα νούμερο, που απέχει από τις υποσχέσεις του κατασκευαστή, αλλά που είναι αρκετά ικανοποιητικό για αυτοκίνητο 150 ίππων. Αν βέβαια πιέζεις συνεχώς τον κινητήρα,όπως είναι αναμενόμενο,  η κατανάλωση αυξάνεται κατακόρυφα. 

 
Εσωτερικά: Κορυφαία ποιότητα και πολυτελής χαρακτήρας


H καμπίνα του Audi A4 δεν έχει αντίπαλο, τόσο σε design, όσο και σε τεχνολογία! Η ποιότητα βρίσκεται στο πάνω άκρο της κατηγορίας, με ακριβά υλικά, πολυτελές φινίρισμα και απαράμιλλη συναρμογή. 
Παράλληλα το εσωτερικό βγάζει έναν ιδιαίτερο high-tech χαρακτήρα (όλα τα λεφτά ο εντελώς ψηφιακός πίνακας οργάνων Audi Virtual Cockpit) που και εντυπωσιάζει και δικαιολογεί απόλυτα τον premium χαρακτήρα του μοντέλου. 
Η ποιότητα υλικών, το φινίρισμα και η συναρμογή είναι υπεράνω κριτικής. Εντυπωσιακής ποιότητας και ευκρίνειας είναι η νέα οθόνη για το σύστημα infotainment, που λειτουργεί και με φωνητικές εντολές. Ξεχωριστός είναι ο και ο επιλογέας-joystick για το αυτόματο κιβώτιο στη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Από την άλλη, το εσωτερικό της C-Class διαθέτει πολύ όμορφη αισθητική, ενώ την παράσταση κλέβει και ο διακόπτης του συστήματος πολυμέσων COMMAND, που παρέχει (έξτρα) και λειτουργία αφής. 
Στο ποιοτικό κομμάτι, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί ακολουθούν φυσικά τα γνωστά, υψηλά ποιοτικά στάνταρ της Mercedes, ενώ το φινίρισμα βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα.
Σε τελική ανάλυση όμως και συγκριτικά με το Α4, το ταμπλό δεν φαίνεται το ίδιο πολυτελές κυρίως λόγω της χρήσης πολλών γυαλιστερών υλικών. Ούτε εδώ υπάρχει οθόνη αφής για τον χειρισμό του συστήματος infotainment, ενώ ο επιλογέας του κιβωτίου είναι μοχλός στην κολώνα του τιμονιού.

 
Οδική συμπεριφορά: Προσθιοκίνηση vs Πισωκίνησης

 
Εξαιρετική είναι η θέση οδήγησης του Α4 με άπλετη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Από εκεί και πέρα, γρήγορα διαπιστώνεις πως το μεσαίο Audi έχει ανεβάσει στα ύψη τον πήχη της ποιότητα κύλισης. Παρά τις έξτρα σπορ αναρτήσεις του μοντέλου της δοκιμής, το ταξίδι είναι ήσυχο και τα χιλιόμετρα καταπίνονται με χαρακτηριστική ευκολία. Η νέα πλατφόρμα έχει βοηθήσει εμφανώς την ακαμψία, με τη στιβαρότητα του συνόλου να θυμίζει… βράχο. Το τιμόνι είναι ακριβές, αλλά είναι αρκετά ελαφρύ και όχι τόσο άμεσο, όπως θα ήθελε ένας απαιτητικός οδηγός. Αυτό όμως δεν κάνει το προσθιοκίνητο Α4 λιγότερο ευκίνητο. Απεναντίας, κρατάει γερά, υποστρέφει δύσκολα και το σύνολο «ακολουθεί» όταν ο οδηγός επιλέξει να κινηθεί γρήγορα. Δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σπορ, αλλά προσφέρει μια σωστή αναλογία μεταξύ άνεσης και κρατήματος. Αξια ειδικής μνείας τα φρένα, που σταματούν το Α4 από τα 100 χλμ./ώρα σε 33,7 μ!
Στον αντίποδα, η πισωκίνητη Mercedes C180 εντυπωσιάζει με την ευελιξία της, ακόμη και μέσα στην πόλη. Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδα, αλλά η έξτρα σπορ ανάρτηση του μοντέλου δοκιμής σε συνδυασμό με τους τροχούς των 18 ιντσών δεν «σβήνει» κάποιες «ξερές» αντιδράσεις κατά το πέρασμα από εγκάρσιες ανωμαλίες. Η εξαιρετική ηχομόνωση και η πολύ καλή αεροδυναμική πάντως αφήνουν εκτός καμπίνας όλους τους θορύβους. Σε πιο κλειστές, στριφτερές διαδρομές, η C180 «πατάει» πειστικά, κρατάει δυναμικά και προσφέρει ένα ξεχωριστό αίσθημα ασφάλειας. Μάλιστα, η πίσω κίνηση της δίνει και μια σπορτίφ χροιά, με το τιμόνι να είναι ακριβές και σχετικά καλό σε πληροφόρηση.


Χώροι: Ισοπαλία

Kαι τα δύο μοντέλα μπορούν να χαρακτηριστούν ευρύχωρα και άνετα. Αμφότερα έχουν πορτ-μπαγκάζ 480 λίτρων, ενώ και στα δύο θα καθίσουν με άνεση δύο ενήλικες στο πίσω κάθισμα. 
Λίγο πιο άνετα ίσως στο Audi A4 μιας και δεν υπάρχει το τούνελ μετάδοσης της πισωκίνητης C-Class. 
Το μεγαλύτερο μεταξόνιο της τελευταίας της δίνει και ένα μικρό προβάδισμα στον ωφέλιμο χώρο για τους πίσω επιβάτες, ενώ η κλίση της οροφής αφαιρεί χώρο από κεφάλια των πίσω επιβατών του Α4.


Συμπέρασμα: Το Α4 είναι κορυφαίο σε ποιότητα, διαθέτει εξαιρετική οδική συμπεριφορά, με κορυφαία φρένα και όπως φαίνεται είναι αήττητο ειδικά τώρα που εφοδιάζεται με 1,400άρη κινητήρα.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις