Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

GTi επιδόσεις με κατανάλωση σκούτερ

9/11/2017

GTi επιδόσεις με κατανάλωση σκούτερ! VW Golf και Peugeot 308 έρχονται αντιμέτωπα με τους κορυφαίους πετρελαιοκινητήρες απόδοσης 180+ ίππων. Είναι εκπρόσωποι 2 μεγάλων σχολών με πολλή μεγάλη εμπειρία στην κατασκευή GTi. Ποιος φτιάχνει το καλύτερο GTi; Εσείς ποιο θα παίρνατε;

H VW από το 1982 κατασκευάζει GTi  εφοδιασμένα με κινητήρα πετρελαίου και ένας τέτοιος συνδυασμός δεν γίνεται να λείπει από την 7η γενιά του. Συνδυάζει τις επιδόσεις και το κράτημα των καθαρόαιμων GTi με την χαμηλή κατανάλωση του πετρελαίου. Από την άλλη η Peugeot που φημίζεται για τα σπορ μοντέλα της δεν θα μπορούσε να μείνει έξω από μια τέτοια κατηγορία και να αφήσει την VW να παίζει μπάλα μόνη της. Το 308 λοιπόν εφοδιάζεται με 2λιτρο ντίζελ κινητήρα απόδοσης 181 ίππων και κοντράρει στα ίσα τον Γερμανό των 184 ίππων.
 
Σπόρ και πολυτελή


Τόσο το Peugeot 308 GT, όσο και το Golf GTD κρατούν σχετικά χαμηλά τους τόνους στην εμφάνιση, χωρίς να φωνάζουν από μακριά το σπορ ταμπεραμέντο τους. Αυτό όμως δεν σημαίνει και ότι δεν διαθέτουν δυναμικό παρουσιαστικό και τις πρέπουσες αισθητικές πινελιές, όπως μεγάλους τροχούς, σχετικά λογότυπα, ψαρωτικές εξατμίσεις και αεροδυναμικά βοηθήματα. Το 308 GT επιβάλλεται κυρίως με τις καμπύλες του, το Golf GTD με την GTI φορεσιά του.

Κινητήρες-Επιδόσεις: Το Golf GTD έχει το πάνω χέρι

Κάτω από το καπό του 308 GT βρίσκεται ένας 2λιτρος diesel κινητήρας 181 ίππων και 400 Nm ροπής (στις 2.000 σ.α.λ.). Διαθέτει την τελευταία λέξη της diesel τεχνολογίας, όπως turbo μεταβλητής γεωμετρίας, ψεκασμό common rail και 16V κεφαλή. Στην πράξη είναι ραφιναρισμένος και πολύ γραμμικός. Δεν ξεσπά, όμως τα καταφέρνει πολύ καλά με τα χρονόμετρα. Συγκεκριμένα, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,2 δλ., ενώ με kickdown τα 60-100 και 80-120 χλμ.ώρα έρχονται σε 4,4 και 5,4 δλ. αντίστοιχα.  Ανάλογα στοιχεία κατασκευής έχει και ο κινητήρας του Golf GTD, ο οποίος όμως αποδίδει λίγα παραπάνω άλογα (184), αλλά ελαφρά χαμηλότερη ροπή (380 Nm), η οποία όμως είναι απλωμένη σε μεγαλύτερο φάσμα στροφών (1.750-3.250 σ.α.λ.). Στην πράξη είναι εμφανώς πιο εκρηκτικός, έχει πιο σπορ ήχο (αν ο οδηγός έχει επιλέξει το σπορ προφίλ των βασικών λειτουργιών του οχήματος) και με τη βοήθεια του σοφιστικέ του κιβωτίου οι επιδόσεις υπερτερούν: Οι μετρήσεις μας έδειξαν 7,0 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα, ενώ με kickdown τα 60-100 και 80-120 χλμ.ώρα έρχονται σε 4,4 και 5,4 δλ. αντίστοιχα.

Περί κιβωτίων ο λόγος:

Το πετρελαιοκίνητο 308 GT προσφέρεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο. Αυτό είναι εντελώς καινούργιο με 6 σχέσεις και κλασικό μετατροπέα ροπής. Συνδυάζει την ταχύτητα με την ομαλότητα στις αλλαγές, αλλά μέχρι ένα όριο, αφού δεν φτάνει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του ημιαυτόματου κιβωτίου του Golf GTD. Αυτό διαθέτει κανονικά γρανάζια, αλλά δύο συμπλέκτες και η σύμπλεξη / αποσύμπλεξη γίνεται ρομποτικά. Όταν είναι επιλεγμένη μια σχέση, η επόμενη είναι προεπιλεγμένη και όταν ο οδηγός δώσει εντολή η διαδικασία αλλαγής γίνεται σε ελάχιστο χρόνο και χωρίς διακοπή στην παροχή ισχύος. Το κιβώτιο λειτουργεί και εντελώς αυτόματα.


Εσωτερικά: Ποιότητα  Golf GTD, premium και minimal το 308

Ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το ταμπλό του 308 GT, που ξεχωρίζει για τη minimal σχεδίαση, την οθόνη αφής, που αντικαθιστά τα πολλά κουμπιά στην κονσόλα και τον πίνακα οργάνων με το δεξιά τοποθετημένο στροφόμετρο να είναι αριστερόστροφο. Το flat bottom τιμόνι, οι κόκκινες ραφές, οι ενθέσεις αλουμινίου, τα μπάκετ καθίσματα και το κουμπί «sport» στο κεντρικό τούνελ πίσω από τον επιλογέα των ταχυτήτων κάνουν τη διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή και η εργονομία απροβλημάτιστη. Επίσης, ωραίο τρικ είναι το ότι πατώντας το κουμπί sport (επεμβαίνει σε κινητήρα, ήχο και κιβώτιο) αλλάζει η απόχρωση του πίνακα οργάνων (από λευκή γίνεται κόκκινη) ωστόσο αυτός είναι αρκετά τεχνητός. Τέλος, πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης, το μικρό σε διάμετρο τιμόνι βοηθάει στην γρήγορη οδήγηση, ενώ τα μεγάλα paddles είναι πακτωμένα στην κολόνα του τιμονιού και διευκολύνουν όταν ανεβάσεις ρυθμό. Το 308 GT έχει το μεγαλύτερο από τα δύο χώρο αποσκευών.Το συγκρατημένο σχεδιαστικά εσωτερικό του VW Golf GTD παραπέμπει σε αυτό του Golf GTI. Δαθέτει το ίδιο flat-bottom τιμόνι με το GTI, τα ίδια σπορ καθίσματα με καρό επενδύσεις, αλλά και τα πεντάλ και το footrest που επενδύονται με αλουμίνιο. Σε αντίθεση βέβαια με το GTI, εδώ οι ραφές στο δερμάτινο τιμόνι και τον επιλογέα είναι σε γκρι χρώμα, ενώ και η απόχρωση στις καρό επενδύσεις των καθισμάτων είναι επίσης γκρι (αμφότερες κόκκινες στο GTI). Το αισθητικό αποτέλεσμα είναι περισσότερο μουντό από ό,τι στο 308 GT, ωστόσο από την άλλη, οδηγός και επιβάτες αποζημιώνονται από τα κορυφαία υλικά που ντύνουν το εσωτερικό, αλλά και την προσεγμένη μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια συναρμογή τους. Ιδιαίτερη μνεία τέλος, θα πρέπει να κάνουμε και στη θέση οδήγησης με την εξαιρετική πλευρική στήριξη από το κάθισμα και το σωστά τοποθετημένο τιμόνι. Το Golf GTD έχει το πάνω χέρι στην ευρυχωρία.


Κατανάλωση: Το 308 GT πίνει λιγότερο

 Kαι τα δύο μοντέλα έχουν τη δύναμη του κινητήρα και τις ικανότητες για να διατηρούν υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες. Συγκρινόμενα με άλλα ντίζελ στις μετρήσεις μας για την κατανάλωση στα 140 χλμ./ώρα αρχικά αυτή φαίνεται τσιμπημένη. Αν καλοσκεφτεί κανείς όμως πως με αντίστοιχης ιπποδύναμης βενζινοκίνητα αυτοκίνητα σε αυτή την ταχύτητα η κατανάλωση ξεπερνάει τα 12 λτ./100 χλμ. τότε τα δύο μοντέλα καίνε λίγο. Η επίδοση του Peugeot 308 GT είναι 7,9 λτ./100 χλμ. όταν το Golf GTD στα 140 χλμ./ώρα εμφανίζει κατανάλωση 8,5 λτ./100 χλμ. λόγω και της πιο κοντής κλιμάκωσης του κιβωτίου του. Το 308 GT ήταν πιο οικονομικό σε όλες τη διάρκεια της δοκιμής μας με την μέση του κατανάλωση να είναι στα 7,5 λτ./100 χλμ. με αυτή του Golf GTD να είναι στα 7,9 λτ./100 χλμ

Στο δρόμο: Καθαρόαιμα GTI


Και τα δύο μοντέλα θα αποζημιώσουν στο έπακρο τους λάτρεις της σπορ οδήγησης, την ίδια στιγμή που στην καθημερινή κίνηση προσφέρουν άνεση και ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου. Από εκεί και πέρα το Golf GTD διαθέτει ένα εξαιρετικό πλαίσιο (πλατφόρμα MQB), πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και υιοθετεί το τιμόνι με το Σύστημα Progressive Steering του Golf GTI, το οποίο κονταίνει την κρεμαγιέρα σε γρήγορους ρυθμούς (μόλις 2,1 στροφές από άκρη σε άκρη). Όλα αυτά στην πράξη συντελούν, ώστε το γρήγορο ντιζελοκίνητο Golf να «πατάει» με χάρη και αρχοντιά, να φτάνει με ευκολία και απόλυτη ασφάλεια στην τελική του ταχύτητα, ενώ οι αλλαγές πορείας γίνονται με ακρίβεια και αμεσότητα. Στις στροφές από την άλλη, οι κλίσεις είναι περιορισμένες και ο οδηγός έχει πλήρη έλεγχο των τεκταινομένων. Το αυξημένο βάρος στον μπροστινό άξονα δεν γίνεται ουσιαστικά αισθητό και η υποστροφή (είναι πιο αισθητή από ό,τι στο GTI), χαλιναγωγείται σοφά από ηλεκτρονικό μπλοκέ XDS. Θα θέλαμε λίγο πιο δυνατά τα φρένα. Ιδιαίτερα σταθερό είναι το πάτημα και του 308 GT, το οποίο «κάθεται» σε φαρδύτερα μετατρόχια. Το γαλλικό GT συνδυάζει ιδανικά το κράτημα με την άνεση, αφού έχει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης χωρίς να κοπανάει και τολμούμε να πούμε πως η ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) είναι για σεμινάριο. Το μικρό σε διάμετρο τιμόνι συμβάλλει ώστε να μην χρειάζεται να κάνεις μεγάλες κινήσεις και διορθώσεις πίσω από το τιμόνι και βελτιώνει την αίσθηση που αποκομίζεις από το δρόμο, ωστόσο θα το θέλαμε λίγο πιο κοφτερό, συγκρίνοντας με τα δεδομένα της κατηγορίας. 
Τέλος, υπό πίεση η μούρη δεν δυσκολεύεται να κλίνει προς το εσωτερικό της στροφής παρά τις κλίσεις του αμαξώματος, ενώ όταν αφήνεις το γκάζι μπορείς να παίξεις και με την ουρά αυξάνοντας έτσι την οδηγική απόλαυση. Στην ευθεία καταπίνει με ευκολία τα χιλιόμετρα, ενώ τα φρένα τέλος είναι άκρως αποτελεσματικά και με καλή αίσθηση.

Συμπέρασμα-  Το 308 και το Golf στρίβουν σαν πραγματικά GTi, έχοντας πολύ καλές επιδόσεις, πλήρη εξοπλισμό και κατανάλωση μικρού αυτοκινήτου. `Ολα αυτά έχουν βέβαια το τίμημα τους μιας κοστίζουν πάνω από 30,000 ευρώ

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις