Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

    Σχεδίαση - Συμπεριφορά - Συμπέρασμα

    Διαβάστηκε από 13082 αναγνώστες - 5/7/2019

    Ναι, και όμως είναι Kia! O πρώην άνθρωπος της Volkswagen, Peter Schreyer, από την πένα του οποίου προήλθαν τα Golf IV και Audi TT, δημιούργησε με το Stinger ένα αυτοκίνητο μεγάλου τουρισμού, που προκαλεί ανατριχίλες με το παρουσιαστικό του. 4,83 μέτρα μακρύ, μόνο 1,40 μέτρα ψηλό, με μεγάλο φάρδος στο πίσω μέρος και μια έντονα κεκλιμένη οροφή, που φαίνεται ωραία αλλά δυστυχώς περιορίζει την ορατότητα προς τα πίσω. Προσέξτε τις πολλές λεπτομέρειες.. Πρώτα απ όλα, η εμπρός μάσκα με την χαρακτηριστική για Kia «μύτη της τίγρης». Δεύτερον, έχουν αυτή την νεύρωση που ξεκινάει πάνω από το παρμπρίζ.



    Τρίτη λεπτομέρεια: Το καπό του κινητήρα είναι μονωμένο, κάτι που πραγματικά δείχνει κλάση. Έτσι συνεχίζεται και στο εσωτερικό.. Το ταμπλό είναι καλυμμένο με δέρμα, πίσω από το τιμόνι με τις 3 ακτίνες βλέπεις κλασικά, στρογγυλά όργανα, ενώ υπάρχει ο μικρός επιλογέας για το αυτόματο κιβώτιο, δύο καπάκια αλουμινίου για χώρους αντικειμένων, η οθόνη αφής ψηλά και στο οπτικό πεδίο του οδηγού, και απο κάτω βρίσκεις πλήκτρα ταχείας επιλογής για το τηλέφωνο, το ραδιόφωνο και τους χάρτες. 



    Πραγματικά καλή δουλειά, αν και έχουμε παράπονο για δύο σημεία. Η οθόνη είναι πολύ μακριά από τον οδηγό και αν αυτός θέλει να την φτάσει, πρέπει να τεντώσει πολύ το χέρι του. Επίσης οι πίσω θέσεις δεν είναι κορυφαίες, γιατί δεν υπάρχει ικανοποιητικός χώρος για τα πόδια με τα παχιά μπροστινά καθίσματα. 
    Από κόκκινο σε χρυσό... Ναι, το Arteon μοιάζει σαν να είναι χρυσό με τις γκρίζες ζάντες των 20 ιντσών και το χρώμα σε Kurkuma Gold μεταλλικό. Και ναι, επικρατεί στο εξωτερικό μήκος έναντι του Stinger, με διάσταση 4,86 μέτρα (3 εκατοστά περισσότερο από το Stinger).



    Αλλά εμείς δεν δουλεύουμε για το περιοδικό του...Μίκυ Μάους και ξέρουμε την αλήθεια.. Κάτω από αυτό το όμορφο περιτύλιγμα κρύβεται η πλατφόρμα του Golf και λίγο από Passat. Αυτό επίσης σημαίνει, πως αντί για κινητήρες κατά μήκος, η υπόθεση τελειώνει στον εγκάρσιο τετρακύλινδρο. Αρα το Arteon είναι Golf και Passat μαζί, ενώ από το τελευταίο δανείζεται το ταμπλό. 



    Σίγουρα υπάρχει πολύ θετική αποδοχή για τις ενδείξεις χαρτών πίσω από το τιμόνι, την καθαρή ποιότητα κατασκευής και την τέλεια εργονομία. Αλλά και εδώ υπάρχει περιθώριο βελτίωσης. Και το νέο, μεγάλο σύστημα VW-Navi δείχνει cool, αλλά το σύν και το πλήν για την ένταση του ήχου είναι απαράδεκτα και ενοχλούν. Σε παρακαλούμε VW, φέρε πίσω το περιστροφικό κομβίο! Και όταν το κάνετε, ευκαιρία να σηκώσετε και την οθόνη έναν «όροφο» πιο πάνω. 
    Οι πίσω θέσεις είναι πολύ καλύτερες στο Arteon, με το χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια να ξεχωρίζει. Οι πίσω επιβάτες θα αγόραζαν ασυζητητί το Arteon. 



    Συμπεριφορά
    Ναι, το κάναμε στην πίστα. Και ναι, το Arteon με τους 280 ίππους και χάρη στην τετρακίνησή του είναι τέλειο και ακριβές όσο ένα GTI, παρά το μήκος του. Η ανάρτηση είναι υπεράνω κριτικής, το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές. Αλλά πήγαμε επίσης και εκεί που οι περισσότεροι πελάτες απολαμβάνουν αυτά τα αυτοκίνητα.. Στους δρόμους της εξοχής και στις στριφτερές ορεινές διαδρομές. Και εκεί ερωτευτήκαμε το Stinger.



    Ο πρώην παράγοντας της BMW, Albert Biermann, στον οποίο οφείλουμε αυτοκίνητα όπως η Μ3 και η Μ5, εμφύτευσε αυτό το γονίδιο και στο μοντέλο της Kia. 
    Στην λειτουργία sport, η τετρακίνηση χρησιμοποιείται για να εκτινάσσει την ουρά - με γενναία γκαζιά, το Stinger προβάλλει το πίσω μέρος του με χάρη στο apex της στροφής, σαν να σου λέει «Συνέχισε, θα σε φτάσω»! Το τιμόνι είναι συναρπαστικά ευθύ στην αίσθηση και το Stinger οδηγείται με εκπληκτική ευκολία για ένα αυτοκίνητο του βάρους του, με τον μεταξένιο 6κύλινδρο του να έχει πάντα αποθέματα ροπής και δύναμης – όταν ο τετρακύλινδρος του Arteon γρυλίζει με αρκετό ζόρι. 
    Μόνο ο ήχος είναι αρκετά χαμηλής στάθμης και «συνθετικός» και θα μπορούσε να είναι λιγο πιο απελευθερωμένος. 
    Στο τέλος της διασκέδασής μας, το Kia έκαψε 13 λτ/100 χιλιόμετρα, ενώ το VW ζήτησε 0,3 λίτρα παραπάνω. 


    Συμπέρασμα
    Δεν υπάρχει διχογνωμία στη συγκεκριμένη δοκιμή. Το VW Arteon προσποιείται ότι είναι ένα premium coupe, το Kia Stinger πραγματικά είναι ένα. Ποτέ άλλοτε ένα Kia δεν ήταν τόσο πολυτελές, τόσο μοδάτο και τόσο σπορ. Δυστυχώς, το VW παραείναι...Golf για αυτά τα λεφτά. 

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
    -Βαθμολογία Kia Stinger

    Αμάξωμα: Μπρος στα κάλλη θυσιάστηκαν οι χώροι: Μόνο 406 λίτρα χώρου αποσκευών. Σε γενικές γραμμές καλό για τους πίσω, αλλά περιορισμένος ο χώρος για τα πόδια. 3,5/5 

    Μηχανικά μέρη: Μεταξένιος στη λειτουργία ο 6κύλινδρος, που πάντα έχει αρκετή δύναμη και συνδυάζεται με ένα φανταστικό 8τάχυτο αυτόματο σασμάν. 5/5

    Οδηγική συμπεριφορά: 1.909 κιλά βάρους, άρα αυτόματα όχι και τόσο ευέλικτο. Αλλά χάρη στην τετρακίνηση και ττην πίσω ανάρτηση είναι πολύ διασκεδαστικό. 3,5/5

    Συνδεσιμότητα: Σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και live σύστημα πλοήγησης, αλλά η οθόνη είναι πολύ μακριά. 4/5

    Περιβάλλον: 10,6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα μέση κατανάλωση ανακοινώνει η Kia – ο εξακύλινδρος κοστίζει! Στη γρήγορή μας δοκιμή ανέβηκε στα 13/100. 3/5

    Ανεση: Είναι GT και το δείχνει: Καλή άνεση χάρη στην ενεργητική ανάρτηση, άνετα καθίσματα, πολύ καλή θέση οδήγησης. 4,5/5 


    -Βαθμολογία VW Arteon

    Αμάξωμα: 563 λίτρα αποσκευών και χώροι για 4 άτομα, που χάρη στα 2,84 μέτρα μεταξονίου κάθονται πολύ άνετα. 4/5

    Μηχανικά μέρη: Τετρακύλινδρο μοτέρ που προτιμά τις υψηλές στροφές. Το DSG έχει κάποια τινάγματα στο σταμάτα-ξεκίνα. 3,5/5

    Οδηγική συμπεριφορά: Λυσσάει για στροφιλίκια, καλή πρόσφυση χάρη στην τετρακίνηση. Αμεσο τιμόνι, ελαφρύ και ευέλικτο με 1.716 κιλά. 

    Συνδεσιμότητα: Πολλά συστήματα υποβοήθησης που συνδέονται και με την πλοήγηση. Μεγάλη οθόνη με γυάλινη επιφάνεια: Θαυμάσια! 4,5/5

    Περιβάλλον: 7,3 λτ/100 χλμ μέση κατανάλωση σύμφωνα με την VW, στις γρήγορές μας διαδρομές έγραψε 13,3. Διψάει! 4/5

    Ανεση: Η ενεργητική ανάρτηση καταπίνει τις περισσότερες ανωμαλίες με ευκολία, ακόμα και με τους τροχούς των 20 ιντσών. 4/5

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ