Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Toyota Avensis Vs VW Passat

9/1/2018

Toyota Avensis και VW Passat. Μεγάλοι χώροι για κάθε οικογένεια, στυλάτα και με κινητήρες διαμάντια, συγκρίνονται μέχρι τέλους. Ποιο κερδίζει τελικά στα σημεία;

 
Η εποχή που για να απολαύσεις χώρους και άνεση λιμουζίνας έπρεπε να υποφέρεις την συντήρηση ενός μεγάλου κυβισμού κινητήρα πέρασε. Πλέον 1600άρηδες turbo diesel κινητήρες εξοπλίζουν όμορφα μεγάλα αμαξώματα που είναι το όνειρο κάθε οικογενειάρχη. Δείτε γιατί τα Avensis και Passat γλυκοκοιτάζουν τη κορυφή της κατηγορίας αλλά και ποιο ξεχωρίζει.
 

Κινητήρες: Με το Passat προσπερνάς, με το Avensis προσπερνάς το βενζινάδικο
 Το γεγονός ότι τα μοντέλα της σύγκρισης διαθέτουν μικρού κυβισμού, diesel κινητήρες καθιστούν την σύγκριση στο κομμάτι των επιδόσεων και της κατανάλωσης ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα. Το Toyota Avensisεξοπλίζεται με έναν 1.600άρη diesel κινητήρα απόδοσης 112 ίππων και το Volkswagen Passat με τον βελτιωμένο 1,6 TDI που πλέον έχει 120 άλογα. Ας τα δούμε όμως αναλυτικά.
 
Ο 1,6 TDI που συναντάμε στο Passat αποδίδει 120 άλογα με εντυπωσιακή ροπή στα 250Nm. Επίσης ο κινητήρας αυτός στο Passat συνδυάζεται με 6τάχυτο και όχι με 5τάχυτο κιβώτιο. Στην πράξη (ειδικά στη λειτουργία Sport) ο κινητήρας ικανοποιεί απόλυτα με την απόκριση και τις επιδόσεις του. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,1 δλ., ενώ τα πράγματα στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι ακόμα καλύτερα (60-100 χλμ./ώρα με 4η σε 8,2 δλ. και 80-120 με 5η σε 12,7 δλ. Στη λειτουργία Eco ο κινητήρας δείχνει σαφώς πιο ράθυμος, προς όφελος όμως της οικονομίας, που πέφτει ακόμη και κάτω από τα 5,0 λτ./100 χλμ. Σε γενικές γραμμές ο κινητήρας είναι πολιτισμένος, αλλά όταν πιεστεί γίνεται τραχύς και σε καμία περίπτωση δεν φτάνει τη μεταξένια λειτουργία της βενζίνης. Πάντως ακόμα και με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο και ρελαντί δεν σβήνει. Η VW υπόσχεται κατανάλωση 4,0 λτ./100 χλμ. Στην πράξη βέβαια μια μέση κατανάλωση κοντά στα 5,5-5,8 λτ./100 χλμ. είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα.
Η παρουσία ενός 1.600άρη diesel κινητήρα για πρώτη φορά στη γκάμα του, είναι και η πιο σημαντική είδηση στο νέο Avensis. Πρόκειται για μοτέρ φυσικά Euro 6, με turbo και άμεσο ψεκασμό common rail. Η ονομαστική του απόδοση είναι 112 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ. και η ροπή του φθάνει τα 270 Nm. Το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο μακριάς κλιμάκωσης, που στόχο έχει να προσφέρει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου χωρίς να «πνίξει» τις επιδόσεις. Στην πράξη, ο συνδυασμός ικανοποιεί απόλυτα με την εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία του, την απουσία θορύβου λόγω και της σημαντικά βελτιωμένης ηχομόνωσης της καμπίνας, αλλά και τους ανεπαίσθητους κραδασμούς στο εσωτερικό. Από πλευράς απόδοσης, ο κινητήρας είναι ελαστικός, με πολύ καλό τράβηγμα από χαμηλά και ικανοποιητική απόκριση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού. Οι επιδόσεις κρίνονται επίσης καλές, παρότι  οι ρεπρίζ δεν είναι από τις πιο γρήγορες της κατηγορίας. Στο πεδίο της κατανάλωσης από την άλλη, το Avensis τα καταφέρνει πολύ καλά αφού μια μέση τιμή κοντά στα 6,0 λτ./100 χλμ. είναι πεύκολο να επιτευχθεί στην πράξη. Στις μετρήσεις μας στην εθνική, το αυτοκίνητο εμφάνισε επίσης μια πολύ καλή επίδοση, με κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ. να επιτυγχάνεται στα 133 χλμ./ώρα.
 
 
Εσωτερικό: Σοβαρό και κλασικό το Avensis. Πιο high-tech το Passat
 Ανοίγοντας τις πόρτες και μπαίνοντας στις καμπίνες των μοντέλων αμέσως αντιλαμβάνεσαι πως η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία, πως διαθέτουν high-tech συστήματα και ότι από πλευράς εργονομίας δεν έχουν κάτι που θα σε προβληματίσει.
 
Πιο αναλυτικά τώρα, το VW Passat είναι ένα κλικ πιο πάνω σε ποιότητα κατασκευής και επιλογής υλικών, καθώς διαθέτει άφθονο αφρώδες υλικό στο ταμπλό και στις πόρτες. Σχεδιαστικά, η γερμανική εταιρεία επέλεξε να προσδώσει λιτές και καθαρές γραμμές, οι οποίες τονίζουν την εργονομία και λειτουργικότητα της καμπίνας. Περισσότερο ενδιαφέρον συγκεντρώνουν στοιχεία όπως η οριζόντια γραμμή στο μέσο του ταμπλό, που ενσωματώνει τους αεραγωγούς, ενώ στο μέσο της κονσόλας έρχεται μια οθόνη αφής 8,5 ιντσών για το χειρισμό του συστήματος infotainment. Η εργονομία είναι πολύ καλή.
Το εσωτερικό του Toyota Avensis, στη συνέχεια, είναι επίσης σύγχρονο, όμως λίγο πιο «σοβαρό». Στο κέντρο της κονσόλας ξεχωρίζει η μεγάλη 8 ιντσών οθόνη. Ποιοτικά, το ταμπλό του ιαπωνικού μεσαίου καλύπτεται σε μεγάλο βαθμό από μαλακά στην αφή και ανθεκτικά υλικά. Εργονομικά δεν προβληματίζει, ωστόσο θα θέλαμε μια θήκη μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων.
 

Χώροι: Οσκαρικό το πορτ-παγκαζ του Passat. Χωράει ομάδα μπάσκετ στο Avensis
 Ως γνήσια οικογενειακά και τα δυο μοντέλα διαθέτουν μεγάλους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Ωστόσο, υπάρχουν διαφορές μεταξύ τους και η… μεζούρα δίνει το προβάδισμα στο VW Passat, το οποίο έχει μεγαλύτερο αέρα για τα γόνατα των πίσω επιβατών. 
Παρόλα ταύτα, σε ότι αφορά του χώρους του Avensis, υπάρχει άφθονος χώρος για τα κεφάλια και τους ώμους των επιβατών μπροστά, ώστε και οι πιο υψηλοί να βρουν τη θέση που τους αρμόζει. Στο πίσω μέρος πάλι, 3 ενήλικες θα μεταφερθούν χωρίς να αντιμετωπίσουν πολλά προβλήματα, έχοντας αρκετό χώρο για τα γόνατά (βολεύει πολύ και το εντελώς επίπεδο δάπεδο) και για τους ώμους τους.
Αναφορικά με το χώρο των αποσκευών, το VW Passat με 586 λίτρα είναι σαν να παίζει χωρίς αντίπαλο, με το Toyota Avensis να ακολουθεί με την αρκετά καλή χωρητικότητα των 509 λτ.

 
Στο δρόμο: Χαίρεστε ταξίδι και άνεση υπουργικού επιπέδου
Ένα είναι σίγουρο. Όση ώρα και να ταξιδέψεις με αυτά τα μοντέλα, θα βγεις ατσαλάκωτος και ξεκούραστος.
Πιο αναλυτικά, το VW Passat βασισμένο πάνω στην πλατφόρμα MQB ωφελείται από την ελάφρυνση του βάρους του και δείχνει έναν allegro χαρακτήρα, την ώρα που ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα με την κορυφαία ποιότητα κύλισής του. Σε «κλειστές διαδρομές» γέρνει λογικά και κρύβει περίτεχνα το μέγεθός του, αλλά περιθώρια για ρυθμίσεις δεν υπάρχουν. Από την άλλη, στις ανοιχτές καμπές στρίβει με ευκολία ακόμα και με μεγάλες ταχύτητες, ενώ πολύ χαμηλός είναι ο θόρυβος που περνάει στην καμπίνα. Για την ακρίβεια, το Passat είναι το πιο ήσυχο, με το Avensis να ακολουθεί κατά πόδας. 
Το Avensis, τώρα, είναι προσανατολισμένο στην άνεση των επιβατών. Διαθέτει μαλακότερη ανάρτηση και απορροφά αρκετά καλά τις κακοτεχνίες. Βέβαια, όταν το πιέσεις εμφανίζει κλίσεις και υποστροφική τάση, ωστόσο αυτό δεν προβληματίζει οδηγό και επιβάτες καθώς και με τη βοήθεια των ηλεκτρονικών κρατάει ουδέτερη την τροχιά του. Το τιμόνι, τέλος, είναι σχετικά ελαφρύ, όμως ικανοποιεί σε πληροφόρηση, ενώ η κατευθυντικότητα στην εθνική είναι καλή με αποτέλεσμα να ταξιδεύεις ξεκούραστα.
 
 
 
Η άποψή μας 
Μπορεί και τα δύο μοντέλα να είναι ευρύχωρα, άνετα και να είναι άριστα ποιοτικά, το καθένα όμως έχει το ατού του. Έτσι το Passat έχει την κορυφαία ποιότητα κύλισης και είναι πιο σβέλτο, ενώ το Avensis προφέρει καλύτερη ηχομόνωση και οικονομία στην εθνική. Αξιολογώντας τις ανάγκες σας, σίγουρα θα καταλήξετε σε ένα από τα δύο.
 
 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις