Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Υπάρχουν ευρύχωρα mini;

19/12/2017

Συγκρίνουμε τα Fiat Panda, Peugeot 108 και Hyundai i10 που υπόσχονται ευρυχωρία στην μικρότερη κατηγορία της αγοράς.

Η κατηγορία των mini παίρνει όλο και μεγαλύτερο κομμάτι απο την πίτα των πωλήσεων και όχι άδικα, είναι οικονομικά, εύλικτα και παροτι προορίζονται για κίνηση εντός των τειχών, δεν θα πουν όχι σε ταξίδια.Απο χώρους όμως πως τα πάνε: Είναι ικανα να μεταφέρουν επιβάτες και αποσκευές στα μικρά αμαξώματά τους;

Κινητήρες: Οικονομικά και ζωντανά

Το Panda έχει τον μεγαλύτερο σε κυβισμό κινητήρα και με μικρή διαφορά και τη μεγαλύτερη ιπποδύναμη. Αυτά τα δύο στοιχεία, παρά το γεγονός ότι το βάρος είναι περιορισμένο στα 980 κιλά το κάνει να έχει τη μεγαλύτερη κατανάλωση με σημαντική, μάλιστα, διαφορά αφού η κατανάλωση του Ιταλικού μίνι φτάνει τα 5.2 λτ./100 χλμ. Το δεύτερο πιο οικονομικό μοντέλο του συγκριτικού είναι το i10 το οποίο εξοπλίζεται με έναν κινητήρα 1.000 κ.εκ. απόδοσης 66 ίππων ο οποίος καταναλώνει 4.9 λτ./100 χλμ. Τέλος, το πιο οικονομικό μοντέλο του συγκριτικού είναι το 108 το οποίο χρησιμοποιεί και αυτό κινητήρα 1.000 κ.εκ. με απόδοση λίγο πάνω από αυτή του i10, στους 68 ίππους, το οποίο όμως καταναλώνει μόλις 4.2 λτ./100 χλμ. Σε αυτό, σημαντικό ρόλο παίζει το σύστημα start/stop με το οποίο εφοδιάζεται το Γαλλικό μικρό.


Χώροι: Το i10 έχει το πάνω χέρι

Στο Panda θα μετακινηθούν σχετικά άνετα τέσσερις επιβάτες. Ειδικά οι μπροστινοί έχουν τον περισσότερο χώρο ανάμεσα στα τρία μοντέλα ενώ οι πίσω επιβάτες έχουν τον δεύτερο περισσότερο χώρο σε σχέση με τα άλλα δύο μοντέλα του συγκριτικού. Αντίθετα, το πορτ-παγκάζ είναι το πιο μικρό από τα τρία με χωρητικότητα 225 λτ.  Το 108 μπορεί να μην είναι το πιο άνετο του συγκριτικού αλλά είναι επαρκές για τέσσερις επιβάτες. Το πλάτος εμπρός είναι κορυφαίο σε αντίθεση με το πλάτος πίσω καθώς και με το χώρο για τα γόνατα που είναι κάπως περιορισμένος. Το πορτ-παγκάζ, από την άλλη, είναι πολύ ικανοποιητικό για την κατηγορία με χωρητικότητα 243 λτ.  Το i10 έχει το πιο ευρύχωρο εσωτερικό. Στο εμπρός τμήμα είναι κάπου στη μέση, πίσω όμως είναι αχανές για τα δεδομένα της κατηγορίας. Τόσο το διαθέσιμο πλάτος, όσο και ο χώρος για τα γόνατα των πίσω είναι με διαφορά ο πιο μεγάλος από τα τρία μοντέλα. Το πορτ-παγκάζ, επίσης, εντυπωσιάζει με τη χωρητικότητά καθώς φτάνει τα 252 λτ.
 

Στο δρόμο: Με αστικό προσανατολισμό
                                                                                           
Το Panda έχει καλή ποιότητα κύλισης, αλλά όταν τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, ο πίσω άξονας δείχνει ελαφρώς νευρικός πάνω από τα εγκάρσια σαμαράκια. Από την άλλη, το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, είναι το μόνο με έξτρα υποβοήθηση (επιλογή City), ενώ έχει και τον πιο μικρό κύκλο στροφής με 9,3 μ. Το 108 στην πράξη διατηρεί πολύ καλή σταθερότητα εκτός πόλεως, είναι ευέλικτο και ευκολοδήγητο εντός, ενώ οι ρυθμίσεις της ανάρτησης έχουν περιορίσει σημαντικά τις αντιδράσεις του πίσω ημιάκαμπτου κατά το πέρασμα από εγκάρσιες ανωμαλίες, με άμεσα οφέλη στην καθημερινή άνεση. Η «γαλλική» ρύθμιση της ανάρτησης του δίνουν ελαφρύ προβάδισμα. Το i10 διαθέτει ολοκληρωμένη οδική συμπεριφορά με την ανάρτηση να καταφέρνει να λειαίνει τις ανωμαλίες του δρόμου, την ίδια στιγμή που η προσεγμένη ηχομόνωση δίνει επιπλέον πόντους. Γρήγορο είναι επίσης το σύστημα διεύθυνσης, θα το θέλαμε όμως λίγο πιο πλούσιο σε πληροφόρηση.
 

Στο ταμείο

Το Panda είναι το φτηνότερο από τα τρία μοντέλα που εξετάζουμε αφού ξεκινάει από 9.400 ευρώ. Βέβαια, αντίστοιχα βασικός είναι και ο εξοπλισμός με μόνη φωτεινή εξαίρεση τη δυνατότητα σύνδεσης του κινητού μέσω Bluetooth. Το 108 είναι το πιο ακριβό μοντέλο από τα τρία αλλά σε αυτήν την τιμή περιλαμβάνεται και σύστημα start & stop το οποίο συμβάλλει τα μέγιστα στην εξοικονόμηση καυσίμου. Πέραν αυτού το Γαλλικό μικρό έχει όλες τις βασικές ηλεκτρικές ευκολίες και επιπλέον προσφέρει τη δυνατότητα σύνδεσης κινητού και αυτοκινήτου μέσω USB. Μοναδικό σοβαρό μειονέκτημα είναι τα ανακλινόμενα πίσω παράθυρα εκτός και αν έχεις μικρά παιδιά οπότε είναι ό,τι πρέπει. Το i10 είναι το δεύτερο φτηνότερο αλλά δεν προσφέρει κάτι ιδιαίτερο στον βασικό του εξοπλισμό χωρίς παράλληλα να έχει και κάποια σοβαρή έλλειψη καθώς έχει όλα τα ηλεκτρικά συστήματα που περιμένουμε να βρούμε όπως Air-Condition και ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις