1981: Το τελευταίο facelift μετά από 10 χρόνια

Διαβάστηκε από 3618 αναγνώστες - 16/8/2021

Το 1981, το αυτοκίνητο ήταν ήδη 10 ετών, και η ιταλική εταιρεία είχε το διάδοχο στα σκαριά. Παρόλα αυτά, το Νοέμβριο έκανε ένα τελευταίο facelift στο 127. Στον πρόβολο κυριαρχούσε το μαύρο πλαστικό, αφού η γρίλια και ο προφυλακτήρας είχαν μεγαλώσει αρκετά, απέχοντας παρασάγγας από τον αρχικό λεπτό σχεδιασμό του Manzù. Αντίστοιχη πρακτική ακολουθήθηκε και στο πίσω μέρος. Το εσωτερικό του 127 3ης Σειράς ήταν επανασχεδιασμένο, και διέθετε στοιχεία εμπνευσμένα από το Ritmo. Η Sport έκδοση απέκτησε ένα νέο κινητήρα 1,3 λίτρου, ο οποίος απέδιδε 75 ίππους και 103Nm ροπής.

Kοινοποίησε το »


Η 3η Σειρά του Fiat 127 δεν διήρκησε πολύ, αφού το 1983 το μοντέλο αντικαταστάθηκε από το ολοκαίνουριο Uno. Στην Ιταλία παρήχθησαν συνολικά 3.779.086 αντίτυπα. Το Seat 127 συνέχισε να κατασκευάζεται έως το 1984, ενώ η παραγωγή στην Αργεντινή συνεχίστηκε μέχρι και το 1996.

Το μικρό ιταλικό μοντέλο αποτέλεσε τη βάση για το ελληνικό Amico της Αυτοκινητοβιομηχανίας Ελλάδος , που συναρμολογούταν στη Θήβα. Το αυτοκίνητο ξεκίνησε την καριέρα του ως Mini Jeep Stout, και σύντομα άλλαξε το όνομά του σε 127 Stout. Τα περισσότερα μέρη του αυτοκινήτου εισάγονταν από την Ιταλία, και συναρμολογούνταν στην Ελλάδα, με την άδεια της εταιρείας Fissore. To όχημα, μετά από μία ανανέωση, μετονομάστηκε σε 127 Amico και συνέχισε να παράγεται έως το 1984.



Το Fiat 127 γνώρισε μεγάλη επιτυχία και ήταν ουσιαστικά το πρώτο supermini με την έννοια που γνωρίζουμε σήμερα. Μαζί με το Renault 5, που κυκλοφόρησε ένα χρόνο μετά, δεν μοιράζεται μόνο την επιτυχία και την αγάπη του κοινού, αλλά και την ίδια, λυπηρή ιστορία, όσον αφορά την τύχη των σχεδιαστών τους. Όπως και ο Michel Boué, ο δημιουργός του «Πενταριού», έτσι και ο Pio Manzù δεν έζησε για να καμαρώσει την πορεία του μοντέλου που σχεδίασε. Έχοντας κατασκευάσει μόνος του το πήλινο μοντέλο σε πραγματική κλίμακα, ο Manzù πήγε να επισκεφθεί τους γονείς του για Σαββατοκύριακο, με την ερχόμενη Δευτέρα, 26 Μαϊου 1969, να έχει ραντεβού με τη διοίκηση της Fiat για τελική αξιολόγηση. Δεν πρόλαβε να πάει ποτέ. Την Κυριακή το βράδυ, στο γυρισμό, έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του και σκοτώθηκε στο ατύχημα.
Ο προϊστάμενός του, Gian Paolo Boano, συντετριμμένος, έκανε απρόθυμα την μοναδική αλλαγή που χρειαζόταν: μείωσε λίγο τον όγκο του καπό.

Φέτος τον Απρίλιο, το Fiat 127 έκλεισε μισό αιώνα ζωής. Ο 50χρονος μικρός Ιταλός, που συνδύαζε την πρακτικότητα με την όμορφη εμφάνιση και την εξαιρετική αντοχή, είναι πλέον ιδιαίτερα σπάνιος στους δρόμους και αποτελεί έναν θρύλο τόσο της ιταλικής εταιρείας, όσο και της κατηγορίας των supermini.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Kοινοποίησε το »