Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Τα οφέλη από τις μπαταρίες στερεού τύπου

15/12/2020

Τα ηλεκτρικά οχήματα που θα αναπτύσσονται από την Toyota με μπαταρίες στερεού τύπου θα έχουν δύο φορές μεγαλύτερη εμβέλεια σε σχέση με την απόσταση που μπορεί να καλύψει ένα όχημα που λειτουργεί με συμβατική μπαταρία ιόντων λιθίου υπό τις ίδιες συνθήκες. Μάλιστα, δεν θυσιάζεται καθόλου το εσωτερικό, ακόμη και στο πιο compact μοντέλο, με τους επιβάτες να έχουν ίδιο χώρο ανάπαυσης των ποδιών τους. Παράλληλα, και η ταχύτητα επαναφόρτισης μειώνεται αισθητά, κατά 2/3 συγκριτικά με ό,τι ισχύει σήμερα. Το συγκεκριμένο είδος μπαταριών έχει μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, ενώ χάρη στην χημική τους υπόσταση με την χρήση ηλεκτροδίων και και ηλεκτρολύτη στερεού τύπου (solid state) είναι πιο ασφαλείς όσον αφορά πιθανή ανάφλεξη, σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου με τους υγρούς ή τζελ ηλεκτρολύτες. Ουσιαστικά, ο τελικός χρήστης των μπαταριών στερεού τύπου θα επωφελείται από δραστικά μειωμένους χρόνους φόρτισης, βιώνοντας παρόμοιους χρόνους ανεφοδιασμού ενέργειας στο αυτοκίνητό του όπως θα συνέβαινε αν διέθετε όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ενδεικτικά, η Toyota δηλώνει ότι το νέο SUV της θα μπορεί να φορτίζεται στο σπίτι μέσα σε 10 λεπτά, έχοντας αυτονομία 500 χιλιομέτρων!


 
Πρέπει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι οι μπαταρίες στέρεου τύπου είναι γνωστό πως δεν αποδίδουν πολύ καλά σε χαμηλές θερμοκρασίες, ενώ και η ανθεκτικότητά τους στο χρόνο αμφισβητήθηκε έντονα στο παρελθόν. Η Toyota δεν αναφέρθηκε συγκεκριμένα σε κάποια από αυτές τις δύο πτυχές, οι οποίες δεδομένα αποτελούν σημαντική πρόκληση για την επιτυχία των συγκεκριμένων μπαταριών. Συν τοις άλλοις, είναι αρκετά υψηλό και το κόστος τους.
 
Σε κάθε περίπτωση, η Toyota είναι πρωτοπόρος παγκοσμίως στην τεχνολογία μπαταριών στερεού τύπου, με πάνω από 1.000 διπλώματα ευρεσιτεχνίας για το συγκεκριμένο εγχείρημα.  Σύμφωνα με τη Nikkei, υπάρχει επίσης μια άλλη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία με παρόμοια δραστηριότητα, η Nissan, της οποίας το πρώτο EV που θα τροφοδοτείται από μπαταρία στερεού τύπου θα μπορούσε να κυκλοφορήσει το 2028. Και οι δύο κατασκευαστές έχουν υποστήριξη από την ιαπωνική κυβέρνηση που έχει συγκεντρώσει σε ένα ταμείο το ποσό 19,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να ενισχύσει εταιρείες που κάνουν έρευνα σε αυτόν τον τομέα. Η μπαταρία στερεού τύπου εξακολουθεί να χρειάζεται λίθιο για να λειτουργήσει, οπότε ακόμη και με μια ολοκληρωμένη μετάβαση από την τρέχουσα τεχνολογία μπαταρίας σε στερεού τύπου, δεν θα ξεφύγουμε από την ανάγκη να συνεχίσουμε την εξόρυξη αυτού του στοιχείου. Η ιαπωνική κυβέρνηση θα βοηθήσει επίσης εταιρείες με την προμήθεια λιθίου, δεδομένου ότι οι πόροι του στοιχείου είναι περιορισμένοι σε παγκόσμιο επίπεδο.


 
Υπενθυμίζουμε ότι και η Volkswagen έχει ξεκινήσει συνεργασία με την αμερικανική εταιρεία QuantumScape. Στόχος της, να χρησιμοποιήσει τις μπαταρίες στερεού τύπου σε ηλεκτρικά οχήματα έως το 2025, εφόσον μπορέσουν να παραχθούν μαζικά και σε μικρό κόστος.
 
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, το όχημα που θα παρουσιάσει η Toyota και θα λειτουργεί με αυτόν τον τύπο μπαταρίας δεν θα είναι παρά ένα πρωτότυπο. Η πραγματική έναρξη της παραγωγής θα έχει το ντεμπούτο της στην αγορά πριν από τα μέσα της δεκαετίας (πιθανώς το 2023-2024). Το όχημα θα είναι παρόμοιο σε μέγεθος με το RAV4, θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο ZEV της Toyota που ιδρύθηκε το 2018 για να ειδικεύεται στην παραγωγή οχημάτων μηδενικών εκπομπών. Αναμένεται να είναι το πρώτο από τα έξι οχήματα που κατασκευάζονται γύρω από την e-TNGA και πιστεύεται ότι το Subaru Evoltis θα μπορούσε επίσης να κατασκευαστεί στην ίδια πλατφόρμα.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει