Τα μοντέλα που έκαναν την αρχή για επιτυχημένες σειρές
2) McLaren M6 GT
Τα εξωφρενικά μοντέλα της McLaren είναι γνωστά. Από το 2013 η εταιρεία ξεκίνησε να παράγει και υβριδικά supercars, αρχής γενομένης με την P1, που έχει συνδυαστική ιπποδύναμη 913 PS. Για πολλούς, το πρώτο όχημα που έρχεται στο μυαλό όταν ακούνε «McLaren» είναι η θρυλική F1 του 1992, το ακραίο αυτοκίνητο με τη θέση του οδηγού στο κέντρο και τον V12 κινητήρα της BMW που είχε θερμομόνωση από φύλλα χρυσού. Όπως γνωρίζουμε όλοι, η F1 ήταν και το πρώτο μοντέλο δρόμου που κατασκεύασε η εταιρεία. Ή μήπως δεν ήταν;
Πηγαίνουμε πίσω στο 1968 και στον Bruce McLaren, ο οποίος ήθελε να δημιουργήσει ένα όχημα δρόμου βασισμένο στο αγωνιστικό M6A, προκειμένου να πάρει έγκριση και να μπορέσει να τρέξει στην κατηγορία Group 4. Οι κανονισμοί άλλαξαν την επόμενη χρονιά, και πλέον έπρεπε να κατασκευάσει 50 πλήρη αυτοκίνητα, για να του δοθεί η έγκριση και να ανταγωνιστεί εταιρείες όπως οι Ferrari, Porsche και Alfa Romeo. Αυτό δεν ήταν εφικτό, και έτσι ο Bruce εγκατέλειψε την ιδέα του Group 4, αλλά προχώρησε στην κατασκευή 2 M6 GT για το δρόμο, ένα εκ των οποίων έγινε το προσωπικό του αυτοκίνητο, με αριθμό κυκλοφορίας OBH 500H.
Ο Bruce McLaren σκοτώθηκε το 1970 σε ένα ατύχημα δοκιμών στο Goodwood, και έτσι δεν κατασκευάστηκαν περισσότερα αντίτυπα, ενώ η άγνωστη M6 GT ξεχάστηκε. Εάν η ιστορία είχε πάρει διαφορετική τροπή, ίσως βλέπαμε έναν πολύ σκληρό ανταγωνιστή των Ferrari και Lamborghini. Τουλάχιστον, αυτό το κατάφερε και με το παραπάνω η F1, 22 χρόνια μετά.
3) Porsche 989
Η Porsche Panamera είναι το επιτυχημένο τετράθυρο μοντέλο της εταιρείας, που πλέον βρίσκεται στην 2η γενιά της, και διατίθεται και σε υβριδική έκδοση. Το αυτοκίνητο έκανε το ντεμπούτο του στην αγορά το 2009, 21 ολόκληρα χρόνια μετά την παρουσίαση της 989, η εξέλιξη της οποίας ξεκίνησε το 1988 και διακόπηκε απότομα το 1992, αφού η εταιρεία πίστευε πως δεν θα είχε ιδιαίτερη απήχηση.
Μάλιστα, εκπρόσωποι της Porsche δήλωναν πως το μοναδικό πρωτότυπο του αυτοκινήτου καταστράφηκε. Κάτι τέτοιο βεβαίως δεν ίσχυε, αφού η 989 αποτέλεσε αργότερα έκθεμα στο μουσείο της Porsche στη Στουτγάρδη, ενώ από το 2019 και μετά βρίσκεται στο Petersen Auto Museum στο Los Angeles. Αν και οι τάσεις της αυτοκίνησης έχουν αλλάξει άρδην τα τελευταία χρόνια, αναρωτιόμαστε πώς θα ήταν η εμπορική πορεία της 989 τη δεκαετία του 1990, ειδικά αν αναλογιστούμε την επιτυχία της Panamera σήμερα.
4) Skoda Superb
Η Skoda είναι μία εταιρεία που έχει 125 χρόνια ιστορίας, αφού ιδρύθηκε το Δεκέμβριο του 1895. Ο πρόγονος του μεγάλου, οικογενειακού μοντέλου που ξέρουμε σήμερα ήταν ένα πολυτελές όχημα που εμφανίστηκε το 1934, και μάλιστα ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της Skoda που είχε V8 κινητήρα και τετρακίνηση.
Παρόμοια, ιστορική ονομασία έχουν και τα μοντέλα Rapid και Favorit, που έκαναν το ντεμπούτο τους ένα χρόνο μετά, το 1935.
5) Honda Accord
Το Honda Accord έκανε την εμφάνισή του το 1976, ως ένα hatchback μεγαλύτερο από το Civic, και ήταν από τα πρώτα ιαπωνικά αυτοκίνητα που είχαν στον standard εξοπλισμό στροφόμετρο, διακοπτόμενους υαλοκαθαριστήρες και ραδιόφωνο, ενώ δύο χρόνια μετά υπήρξε έκδοση με air condition, ψηφιακό ρολόι και υδραυλικό τιμόνι. Το τετράπορτο, sedan αμάξωμα ήρθε το 1977, και συνεχίζεται ως και τις μέρες μας, ενώ η hatchback έκδοση καταργήθηκε το 1989, και ας ήταν η αρχή της ιστορίας του αυτοκινήτου. Το μεγάλο Honda βρίσκεται πλέον στην 10η γενιά του, και στην πάροδο όλων αυτών των χρόνων έχει κατακτήσει πολλά βραβεία, και είναι εξαιρετικά δημοφιλές, ειδικά στην αγορά της Αμερικής.
Σελ. 1 | Ποια διάσημα αυτοκίνητα ξεκίνησαν από ταπεινές και άγνωστες ρίζες; |
Σελ. 2 | Τα μοντέλα που έκαναν την αρχή για επιτυχημένες σειρές |
Σελ. 3 | Τα ξεχασμένα μοντέλα με επιτυχημένους απογόνους |