4 φωτογραφίες »

Όταν η Citroen «δίδαξε» τι σημαίνει άνεση

Διαβάστηκε από 34039 αναγνώστες - 8/6/2021

Γαλλικό αυτοκίνητο σημαίνει κορυφαία άνεση και ποιότητα κύλισης! Ώρα να ταξιδέψουμε πίσω στο παρελθόν και να θυμηθούμε την υδροπνευματική ανάρτηση του Citroen DS και όχι μόνο. Έχετε οδηγήσει ποτέ αυτοκίνητο με υδροπνευματική;

 
 
Η ιστορία της κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας στις περισσότερες περιπτώσεις ταυτίστηκε με συγκεκριμένες τεχνολογίες και χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, η Audi ήταν αυτή που επένδυσε στα συστήματα τετρακίνησης και σήμερα η λέξη «Quattro» είναι σήμα κατατεθέν της. Κάτι παρόμοιο ισχύει και για την Citroen, η καλύτερα για όλη τη λεγόμενη «γαλλική σχολή». Σε αυτή την περίπτωση, η άνεση και η ποιότητα κύλισης ήταν τα στοιχεία που συνόδευαν όλα τα γαλλικά μοντέλα και βασικό ρόλο σε αυτό έπαιξε το επαναστατικό σύστημα απόσβεσης της Citroen. Ασφαλώς αναφερόμαστε στην υδροπνευματική ανάρτηση που σίγουρα πολλοί αναπολούν ακόμα και σήμερα.

Η επανάσταση στον τομέα της ανάρτησης ξεκίνησε πίσω στο 1955, όταν τοποθετήθηκε στο φουτουριστικό και άκρως καινοτόμο Citroen DS, ενώ η εξέλιξή της είχε ξεκινήσει μερικά χρόνια πριν, στο μοντέλο Traction Avant. Οι παλαιότεροι σίγουρα θα έχουν «καρφωμένη» στο μυαλό τους την εικόνα των τότε μοντέλων που αυξομειωνόταν το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος. Ας γνωρίσουμε καλύτερα το πρώτο αυτοκίνητο που ενσωμάτωσε αυτή την τεχνολογία, πως λειτουργούσε και για ποιον λόγο έμεινε στην ιστορία.



Citroen DS: Γνωστό και ως το «μαγικό χαλί»
Όπως ήδη αναφέραμε, το Citroen DS ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που ενσωμάτωνε τη συγκεκριμένη τεχνολογία και στην χώρα μας το γνωρίσαμε με το ψευδώνυμο «βάτραχος». Πέρα από την εκπληκτική του σχεδίαση σε αισθητικό επίπεδο, το Citroen DS ήταν ένα ιδιαίτερα αεροδυναμικό αυτοκίνητο. Οι πρωτιές που έφερε ήταν αρκετές και, μεταξύ άλλων, αποτελεί το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που έφερε δισκόφρενα. Βέβαια, τις εντυπώσεις έκλεψε η υδροπνευματική ανάρτηση, η οποία στην περίπτωση του Citroen DS είχε τρία επίπεδα ανύψωσης. Κάπου εδώ αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι εκείνα τα χρόνια, στα περισσότερα αυτοκίνητα συναντούσε κανείς υλοποιήσεις με άκαμπτο άξονα, συνεπώς η συγκεκριμένη ανάρτηση «απογείωσε» την φήμη της γαλλικής φίρμας. Ήταν θέμα χρόνου το γνωστό μας «βατράχι» να καταφέρει να ηγηθεί στον τομέα της άνεσης και να προσφέρει ποιότητα κύλισης, άγνωστη για τα δεδομένα της τότε εποχής. Το Citroen DS έμεινε στην παραγωγή 20 ολόκληρα χρόνια, δηλαδή μέχρι το 1974, αποδεικνύοντας ότι ήταν πολύ πιο μπροστά από την εποχή του. Συνολικά πωλήθηκε σε σχεδόν 1,5 εκατ. αντίτυπα και σε αρκετές περιόδους της παραγωγής του η ζήτηση ήταν τόσο μεγάλη στην Ευρώπη που οι μονάδες την κάλυπταν οριακά.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Advertisement