Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
4 φωτογραφίες »

Χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας; Μάθε για την κρύα εκκίνηση

29/3/2021

Από το τσοκ των καρμπυρατέρ, έχουμε περάσει στην χαρτογράφηση κρύας εκκίνησης. Τι σημαίνουν όλα αυτά; Γιατί οι στροφές του ρελαντί είναι πιο ψηλά όταν το μοτέρ είναι κρύο; Και το πιο βασικό: Χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας; Παρακάτω οι απαντήσεις!

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ για ποιο λόγο όταν ενεργοποιείτε τον κινητήρα, οι στροφές λειτουργίας παραμένουν για ένα μικρό χρονικό διάστημα πιο ψηλά από το ρελαντί; Αυτό συμβαίνει με μεγαλύτερη διάρκεια όταν ο κινητήρας αρχίζει να λειτουργεί έπειτα από αρκετές ώρες αδράνειας κατά τη χειμερινή περίοδο, όπου η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι ιδιαίτερα χαμηλή και ονομάζεται «διαδικασία κρύας εκκίνησης». Τι σχέση έχει αυτή η λειτουργία με το γνωστό στους παλαιότερους τσοκ; Οι δύο τεχνολογίες είναι παρόμοιες, ή να το θέσουμε καλύτερα, υπάρχουν για τον ίδιο ακριβώς λόγο. Ρυθμίζουν τη λειτουργία του κινητήρα, όταν η θερμοκρασία του δε βρίσκεται σε φυσιολογικό επίπεδο, αλλά είναι αρκετά χαμηλότερη. Αυτό συμβαίνει κυρίως όταν το μοτέρ τίθεται σε λειτουργία για πρώτη φορά μέσα στη μέρα. Ας θυμηθούμε τι ήταν το «τσοκ», ένα σύστημα που εξαφανίστηκε από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης όταν περάσαμε από το καρμπυρατέρ στα σύγχρονα συστήματα τροφοδοσίας καυσίμου. Στη συνέχεια θα αναφέρουμε και κάποιες συμβουλές σχετικά με την εκκίνηση του οχήματος όταν η θερμοκρασία είναι χαμηλή.



Τράβα το τσοκ, όπως έλεγαν οι παλιοί
Σήμερα μπορεί να το συναντήσετε σε κάποιες παλιότερες μοτοσυκλέτες, πριν από πολλά χρόνια, όμως, υπήρχε και στα αυτοκίνητα. Το τσοκ ήταν ένα σύστημα που ήταν ενσωματωμένο επάνω στο καρμπυρατέρ. Κατά την εκκίνηση του κινητήρα, ο οδηγός τραβούσε ένα μοχλό που βρισκόταν στο εσωτερικό του οχήματος. Με εντελώς μηχανικό τρόπο, μειωνόταν η επιφάνεια της εισόδου αέρα και κατά συνέπεια η ροή του. Αυτή η μείωση στη ροή του αέρα ήταν αρκετή ώστε το μείγμα να γίνει πολύ πλουσιότερο, δηλαδή η περιεκτικότητά του σε βενζίνη να αυξηθεί. Έτσι, ο κινητήρας ήταν σε θέση να κρατήσει ρελαντί και να δουλέψει πιο «στρωτά» στα πρώτα του λεπτά. Από εκεί και πέρα, το τσοκ έκλεινε και ο κινητήρας ήταν έτοιμος να λειτουργήσει φυσιολογικά. Με το πέρασμα από την μηχανική διαχείριση καυσίμου του καρμπυρατέρ στην ηλεκτρονική, μαζί με το καρμπυρατέρ εξαφανίστηκε σαν τεχνολογία και το τσοκ. Όπως ήδη αναφέραμε, υπάρχει μέχρι σήμερα παρόμοια λειτουργία και δεν είναι άλλη από την χαρτογράφηση της κρύας εκκίνησης.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις