Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

    Τεχνική Ανάλυση

    Διαβάστηκε από 5860 αναγνώστες - 14/5/2019

    Η νέα BMW Σειρά 1 είναι κατά 1 εκ. μακρύτερη από το προκάτοχο μοντέλο (4.34 μέτρα), αλλά πιο ελαφριά και με καλύτερους χώρους στο εσωτερικό, τόσο μπροστά, όσο και στο πίσω μέρος, όπου ο χώρος για τα γόνατα έχει αυξηθεί κατά 3 εκατοστά ενώ και αυτός των αποσκευών έχει «κερδίσει» 20 λίτρα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Σχεδιαστικά, το νέο μοντέλο ξεχωρίζει για τις πλατιές νευρώσεις, τις περισσότερες γωνίες και τις ακμές έναντι των καμπύλων του απερχόμενου μοντέλου και το «τραβηγμένο» καπό του κινητήρα. 



    Κινητήρας-Επιδόσεις
    Η νέα BMW Σειρά 1 θα διατίθεται με ένα τρικύλινδρο μοτέρ βενζίνης 140 ίππων (118i) με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, ένα τετρακύλινδρο μοτέρ 306 ίππων με τετρακίνηση (M135i xDrive) με κιβώτιο Steptronic 8 σχέσεων και αυτόν της έκδοσης 120d xDrive με 190 ίππους, επίσης με κιβώτιο Steptronic 8 σχέσεων, το οποίο αλλάζει γρήγορα και με ακρίβεια τις σχέσεις. Στο πακέτο υπάρχει και ένας οικονομικός diesel κινητήρας. 



    Οδήγηση-τεχνολογία
    Στο χώρο δοκιμών της εταιρείας στο Miramas της Νότιας Γαλλίας, δοκιμάσαμε τόσο το απερχόμενο μοντέλο, όσο και τη νέα καμουφλαρισμένη BMW Σειρά 1, ούτως ώστε να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης. Το απερχόμενο μοντέλο 118i των 136 ίππων στο γύρο σε υγρό οδόστρωμα και με 70 χλμ/ώρα στη στροφή είχε υποστροφική οδική συμπεριφορά. Εντελώς διαφορετική ήταν η εικόνα την οποία παρουσίασε το νέο προσθιοκίνητο μοντέλο των 1,5 λίτρων και 140 ίππων στην ίδια στροφή, καθώς παρέμεινε ακλόνητο στην πορεία του και μάλιστα με 80 χλμ/ώρα. Τα ηλεκτρονικά δούλεψαν άψογα διατηρώντας το αυτοκίνητο στην πορεία του, τα φρένα το ίδιο και χωρίς την παραμικρή τάση υποστροφής μάλιστα. Προς αυτή την κατεύθυνση, αναμένεται να συμβάλλει και η τεχνολογία ARB, την οποία δεν έχανε ευκαιρία να επαινεί ο υπεύθυνος δοκιμών της Γερμανικής εταιρείας Πέτερ Λάνγκεν.



    Η τεχνολογία αυτή αφορά τον περιορισμό ολίσθησης των τροχών, η οποία επιτυγχάνεται μέσω της μετάδοσης γρήγορων σημάτων για καλύτερη πρόσφυση και μείωση της υποστροφής. Η Γερμανική εταιρεία έχει τοποθετήσει τον σχετικό διακόπτη, όχι στη μονάδα ελέγχου, αλλά κατευθείαν στον κινητήρα. Με αυτό τον τρόπο, μειώνονται οι χρόνοι εκπομπής των σημάτων από 33 ms σε 10 ms. Ιδιαίτερης μνείας χρήζει τέλος η εξαιρετική αρμονία συστήματος διεύθυνσης και αμαξώματος, παρότι το τελευταίο είναι κατά τι πιο σκληρό έναντι αυτού του προηγούμενου μοντέλου.

    Συμπέρασμα

    Ο αρχικός σκεπτικισμός για τη στροφή της BMW στην μπροστινή κίνηση, εξαφανίστηκε μετά τη δοκιμή με το πρωτότυπο. Τώρα είμαι πια σίγουρος, ότι η BMW εξακολουθεί να κατασκευάζει το πιο σπορ μικρομεσαίο. Αυτή τη φορά μάλιστα με πιο άνετους χώρους. Η μπροστινή κίνηση είναι απλά θέμα εξοικείωσης! 

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ