Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

    Το Sportback τιμά 100% το όνομα του

    Διαβάστηκε από 18333 αναγνώστες - 26/9/2019

    Μένει λοιπόν το ερώτημα για το σύγχρονο όνομα του Audi Q3 Sportback. Στον όμιλο VW οι ιθύνοντες είναι γνωστό πως διακρίνονται για τη λογική τους. Έτσι, ο παλιότερος επικεφαλής της Skoda, Winfried Vahland, είχε για το Rapid την ιδέα να ονομάσει τη liftback (ας πούμε) εκδοχή του “Spaceback”, αφού ο χώρος αποσκευών του εν λόγω μικρομεσαίου μοντέλου είχε όγκο 1.381 λίτρων.
    Σήμερα, ο Vahland αποτελεί για τη Skoda... ιστορία, όπως επίσης και άλλα ηγετικά -τότε- στελέχη. Παρελθόν είναι επίσης το Rapid. Επομένως, μένει το ερώτημα: «Πήρε η νέα διοίκηση της Audi, γύρω από τον πρόεδρο Bram Schot, εξίσου σοβαρά την υπόθεση της ονοματοδοσίας του Audi Q3 Sportback



    Η απάντηση είναι τόσο ξεκάθαρη, όσο και απλή: Ναι! Η γερμανική εταιρεία βρήκε πραγματικά την πλέον κατάλληλη ρύθμιση για τους κινητήρες και τα κιβώτια ταχυτήτων, στοιχεία που επίσης «διάβασε» σωστά. Αρκεί να σας θυμήσουμε ότι κατά τους τελευταίους μήνες η κριτική μας για την οδική συμπεριφορά, τη ρύθμιση κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων δεν ήταν η καλύτερη για την Audi. Πάντως, το νέο Audi Q3 Sportback διακόπτει αυτό το αρνητικό σερί, καθώς επανέρχεται στα παλιά, καλά δεδομένα. Εντάξει, η συνηθισμένη αδυναμία του κινητήρα κατά την εκκίνηση από στάση είναι ένα στοιχείο, που παραμένει. Ειδικά, με τον diesel κινητήρα, το σύστημα “stop and start” και το κιβώτιο DSG, θα έπρεπε παλιότερα κανείς να μετρήσει από μέσα του έως το 21, 22, 23 μέχρι...
    α) να πάρει εμπρός ο κινητήρας και β) να τεθεί σε κίνηση το όχημα. Σήμερα, όμως, δε χρειάζεται να μετρήσει ο οδηγός πέρα από το 21. Μάλιστα, κάτι ανάλογο ισχύει και στην περίπτωση της «μικρής» βενζινοκίνητης έκδοσης με τα 150 PS. Πολύ καλύτερα θα είναι σίγουρα τα πράγματα, έπειτα από λίγες εβδομάδες, με το λανσάρισμα της έκδοσης 35 TFSI, η οποία τυγχάνει ηλεκτροκίνητης υποβοήθησης και δη του συστήματος των 48 Volt, το οποίο θα συναντήσουμε και στο νέο Golf! Τα ηλεκτρονικά λοιπόν, υποβοηθούν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι την ταχύτητα των 20 km/h με έως και 9 kW, δηλαδή στο πεδίο όπου παρατηρείται η προαναφερθείσα αδυναμία κατά την εκκίνηση από στάση. Σε αυτόν τον τομέα, η Audi σκέφτηκε επιπλέον κάτι έξυπνο. Με το αυτοκίνητο εν στάσει και το μεσαίο πεντάλ πατημένο, ο κινητήρας τίθεται σε λειτουργία ακριβώς μόλις το προπορευόμενο αυτοκίνητο τεθεί εν κινήσει. Η συγκεκριμένη δυνατότητα θα εξοικονομήσει πολύτιμα χιλιοστά του δευτερολέπτου κατά την εκκίνηση.
    Πάντως, και στις υψηλότερες ταχύτητες θα υποστηρίξει τον κινητήρα του Audi Q3 η γεννήτρια, η οποία θα καλύψει επιπλέον τα κενά ροπής. Επίσης, θα οδηγήσει το τετρακύλινδρο μοτέρ όσο πιο συχνά γίνεται σε διάλειμμα, εξασφαλίζοντας πέρα από το δυναμικό τρόπο οδήγησης, και μειωμένη κατανάλωση κατά 0,4 λίτρα/100 km.



    Εκτός από το mild hybrid σύστημα, που περιγράψαμε, υπάρχουν επίσης δύο diesel, 150 και 190 PS, αλλά και ο κορυφαίος βενζινοκινητήρας των 230 PS, ο οποίος δίνει στο Audi Q3 Sportback τη δυνατότητα να επιταχύνει από στάση έως τα 100 km/h σε 6,5 δευτ, να «πιάσει» τα 233 km/h και παρόλ αυτά, να μείνει κάτω από τα 8 λίτρα/100 km σε κατανάλωση.
    Η ρύθμιση της ανάρτησης τηρεί, ό,τι υπόσχονται οι κινητήρες. Μάλιστα, ήδη η βασική έκδοση που είναι προσθιοκίνητη, έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, καθώς οι standard τροχοί των 17 ιντσών «πιάνουν» καλά στις στροφές. Φυσικά, τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα, εφόσον επιλεχθούν οι τροχοί των 20 ιντσών με το ελαστικό να έχει προφίλ 255 mm. Τι άλλο διαθέτει standard το Audi Q3 Sportback; Το λεγόμενο και «προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης», το οποίο περιορίζει την υδραυλική υποβοήθηση όσο η ταχύτητα αυξάνεται. Χάρη σε αυτό, η αίσθηση, που παρέχει το τιμόνι είναι σπορτίφ, ενώ η σφικτή αλλά όχι σκληρή, ανάρτηση είναι απόλυτα ταιριαστή.
    Όλα καλά, λοιπόν. Απομένουν οι τιμές. Στη Γερμανία, η αρχή γίνεται με 36.000 ευρώ, που σημαίνει πως η «coupe-επιβάρυνση» είναι της τάξης των 1.600 ευρώ. Και το νέο Audi Q3 Sportback, πότε θα το δούμε; Στα τέλη του φθινοπώρου, με το Q4.
     

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ