Ενα αυτοκίνητο - Τέσσερις εκδόσεις

    Διαβάστηκε από 53543 αναγνώστες - 12/1/2020

    Ας πάρουμε θέση στο εσωτερικό του. Με ύψος καθίσματος 62 cm εμπρός το Kona βρίσκεται πολύ κοντά στα ιδανικά μέτρα μας, είναι τουλάχιστον αρκετά ψηλό για εμάς, που υποφέρουμε από την πλάτη μας, αλλά και αρκετά χαμηλό, ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι μικρόσωμοι επιβάτες. Αν το πλήρωμα περιλαμβάνει τέσσερις άντρες, ύψους 1,80 m, τότε οι πίσω χώροι κρίνονται επαρκείς, ενώ αν μόνο ένας από τους τέσσερις είναι υψηλότερος, τότε το Kona αποδεικνύεται στενόχωρο. Ωστόσο, το Kona μόνο... στρούγκα δεν το αισθάνονται οι επιβάτες του. ¶λλωστε, οι φίλοι της Hyundai το λατρεύουν.



    Τόσο αυτοί όσο και διάφοροι ιθύνοντες της φίρμας στη Γερμανία δηλώνουν ότι το Kona δεν ακούγεται («κουδουνίζει») καθόλου. Ούτε όταν περνά από λιθόστρωτο δρόμο κι αυτό, αν και στο εσωτερικό δεν είναι όλα τα πλαστικά μέρη μαλακά. Με λίγα λόγια, το cockpit είναι πολύ συμμαζεμένο, δεν προκαλεί απορίες και δυσκολίες στο χρήστη του, ενώ διαθέτει μία τεράστια οθόνη, 10,25 ιντσών για το σύστημα πλοήγησης με πλήκτρα σύντομης επιλογής (με 1.300 ευρώ στη Γερμανία αποκτά κανείς και τα στοιχεία της κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο), αλλά και μία μονάδα διακοπτών για το σύστημα κλιματισμού, που είναι τοποθετημένη χαμηλά. Δε χρειάζεται ο χρήστης να έχει σπουδάσει ηλεκτρονική τεχνολογία, για να καταλάβει τα παραπάνω. Το ίδιο ισχύει για το συνδυαστικό όργανο, αριστερά του ταχυμέτρου.



    Οδηγώντας
    Έχουμε φτάσει ήδη στον επαρχιακό δρόμο έξω από την πόλη της Στουτγάρδης. Το υβριδικό μοντέλο περνά τα πρώτα μέτρα τελείως αθόρυβα, αφού κινείται αμιγώς ηλεκτρικά και στη συνέχεια τίθεται σε λειτουργία ο 1.600άρης βενζινοκινητήρας. Ούτε, που τον καταλαβαίνεις ότι λειτουργεί. Εμείς κινούμαστε φυσικά πολύύύύύ μαλακά. Μάλιστα, σε σημείο που θα μπορούσαμε να πούμε και «αργά». Υπεύθυνος είναι ένας δείκτης στην αριστερή πλευρά του cockpit.



    Όταν αυτός δείχνει την μπλε περιοχή, τότε η μπαταρία φορτίζεται, υπό την προϋπόθεση ότι το δεξί πόδι του οδηγού δεν πατά το σχετικό πεντάλ. Τις πιο πολλές φορές η βελόνα δείχνει την πράσινη περιοχή, όπου ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί με μειωμένες στροφές. Όταν ο δείκτης σημαδεύει προς τα δεξιά την περιοχή “power”, τότε το υβριδικό μοντέλο αρχίζει να αυξάνει την κατανάλωσή του. Το ίδιο συμβαίνει από τα 130 km/h και πάνω στον αυτοκινητόδρομο (ας πούμε σε μία προσπέραση), όπου, σύμφωνα με τη Hyundai, το Kona Hybrid φτάνει τα μόλις 160 km/h, αλλά στην περίπτωσή μας στο ταχύμετρο είδαμε ακόμα και 182 km/h.



    Πάντως, το στοιχείο που δεν ταιριάζει καθόλου με το concept του Kona hybrid είναι αυτό της ανάρτησης, που είναι αρκετά σφικτή! Αυτό, βέβαια, δεν ταιριάζει με το χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου, που οφείλει, βάσει της φιλοσοφίας του, να είναι συγκρατημένο. Γιατί, εν τέλει, το Kona δεν είναι ένα αυτοκίνητο απόλαυσης, αλλά εξοικονόμησης χρημάτων. Μέσα στο όριο της πόλης, αλλά και στην εξοχή, καταναλώνει 4,7 λίτρα ανά 100 km, ενώ στον αυτοκινητόδρομο η κατανάλωση φτάνει στα 9 λίτρα.



    Συμπέρασμα
    Μπράβο, Hyundai! Οι Κορεάτες παρέχουν το Kona τους με τέσσερις διαφορετικές μορφές κίνησης: βενζινοκίνητο, diesel, ηλεκτροκίνητο και Hybrid. Το τελευταίο, όμως, το προτείνουμε σε όσους το... προτιμούν χαλαρό. Με οικονομική κατανάλωση στην πόλη και το αντίθετο στον αυτοκινητόδρομο.
     

    Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει