Κορυφαία μεταχειρισμένα: Fiesta, Ibiza και Punto

Διαβάστηκε από 4185 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/11/2017

Σας παρουσιάζουμε 3 προτάσεις μεταχειρισμένων που τα κάνουν όλα και συμφέρουν. Fiesta, Ibiza και Punto, είναι all around players και αξίζουν την προσοχή σας.

 
   
Σας  παρουσιάζουμε τρία μοντέλα, τα οποία μπορούν να χαρακτηριστούν ως «all around players» δηλαδή μπορούν να καλύψουν πολλαπλές ανάγκες και ταυτόχρονα έχουν όλον τον απαραίτητο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.  Μιλάμε για τα Fiat Punto 1,2, Ford Fiesta 1,0 80 PS και SEAT Ibiza 1,2 φυσικά, τα οποία δεν κυκλοφορούν τυχαία τόσο πολύ.

 
Κινητήρες-επιδόσεις: Μέτριες επιδόσεις, οικονομικοί σε κατανάλωση
Η ιπποδύναμη των τριών μοντέλων της δοκιμής μας κυμαίνεται από τους 69 έως τους 80 ίππους, δηλαδή κανένα από τα τρία δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Ωστόσο λίγο πιο σύγχρονος είναι ο 1.000άρης Ecoboost κινητήρας του Ford Fiesta, ο οποίος μπορεί να μην είναι τούρμπο όπως στις εκδόσεις των 100 και 125 ίππων, όμως επιτυγχάνει ικανοποιητικές επιδόσεις και το σημαντικότερο είναι ο πιο οικονομικός στην κατανάλωση σε σχέση με τα άλλα δύο. 
Ο 3κύλινδρος 1.200άρης του SEAT Ibiza από την άλλη αποδεικνύεται οικονομικός στην πράξη και πολιτισμένος στην λειτουργία του, ενώ ο 1.2 Fire του Fiat Punto είναι μάλλον οριακός σε απόδοση και επίδοση δείχνοντας όταν πιεστεί τα χρόνια που έχει στην πλάτη. Σε κάθε περίπτωση πάντως και με τα τρία μοντέλα θα κινηθείς άνετα και οικονομικά μέσα στην πόλη.

 
Χώροι: Μεγάλα πορτ-μπαγκάζ, άνετο το Fiesta για τους επιβάτες
Όσον αφορά τους εσωτερικούς χώρους και τα τρία μοντέλα μπορούν να χαρακτηρισθούν άνετα και ευρύχωρα για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Ωστόσο, υπάρχουν και κάποια σημεία που κάποιο από όλα υπερτερεί έναντι του άλλου. Για παράδειγμα το SEAT Ibiza έχει το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (292 λίτρα), είναι όμως και το πιο στενό για τους πίσω επιβάτες εξαιτίας των κεκλιμένων προς τα μέσα κολονών προκειμένου να δοθεί η αίσθηση μικρού κουπέ. Στους χώρους για τους πίσω επιβάτες υπερτερεί το Ford Fiesta το οποίο μάλλον κερδίζει το τίτλο του πιο ευρύχωρου εκ των τριών, αφού ο χώρος των αποσκευών είναι μεγάλος για τα δεδομένα της κατηγορίας (290 λίτρα). 
Τέλος, κάπου στη μέση βρίσκεται το Fiat Punto, του οποίου το προτ-μπαγκάζ είναι μικρότερο μόλις κατά 15 λίτρα, όμως το σχήμα του είναι τετράγωνο με αποτέλεσμα να μπορείς να εκμεταλλευτές κάθε εκατοστό του. Το μόνο που ίσως θα θέλαμε είναι το κατώφλι φόρτωσης να είναι χαμηλότερη για την ευκολότερη φόρτωση των βαριών αντικειμένων. 

 
Οδική συμπεριφορά: Mε αυξημένες δυνατότητες
Αρχικά  το Fiesta ξεχωρίζει με την ευχάριστη οδική του συμπεριφορά όταν πιέζεται. Αλλωστε, πάντοτε το μοντέλο της Ford είχε έναν πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα στην κατηγορία. Το τιμόνι είναι γρήγορο και σαφές στην παροχή πληροφοριών από το δρόμο, η ανάρτηση παρά τις κλίσεις που επιτρέπει στο αμάξωμα εξασφαλίζει αυξημένα όρια πλευρικής πρόσφυσης, ενώ η ρύθμισή της είναι τέτοια ώστε να μην κουράζονται οι επιβάτες στις ανωμαλίες του δρόμου. Καλή επίσης είναι και η θέση οδήγησης.

Στο ίδιο περίπου μήκος κύματος βρίσκεται και το SEAT Ibiza βασικά χαρακτηριστικά του οποίου είναι αφενός η ικανότητα να κινηθεί σβέλτα, αφετέρου με άνεση. Παράλληλα, προσφέρει την απαιτούμενη σιγουριά και σταθερότητα στην ευθεία, αλλά και προβλέψιμες και απόλυτα ελεγχόμενες αντιδράσεις στις στροφές, βοηθούμενο και από το καλό σε αίσθηση και βάρος ηλεκτροϋδραυλικό τιμόνι. Βέβαια, από το αμάξωμα δεν λείπουν κάποιες κλίσεις, ενώ η πίσω ανάρτηση -όπως και στα υπόλοιπα δύο βέβαια- αφήνει κάποιες ανωμαλίες να περάσουν.

Τέλος, ασφαλές, ουδέτερο και γενικά ευχάριστο εμφανίζεται και το Punto προσφέροντας παράλληλα ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης στους επιβάτες. Είναι σταθερό στην ευθεία και ευέλικτο στην πόλη. Για εντατική χρήση στην πόλη υπάρχει μάλιστα και η επιλογή CITY, η οποία ελαφραίνει ιδιαίτερα το σύστημα διεύθυνσης σε βαθμό που να μπορεί κανείς να γυρίσει το τιμόνι με το ένα δάχτυλο και μηδενική δύναμη. Στις στροφές το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο, με μικρή κλίση στο αμάξωμα και προοδευτικές αντιδράσεις, όταν το όριο πρόσφυσης εξαντλείται. Με τη σύμπραξη του ESP εξουδετερώνονται οι υποστροφικές τάσεις πριν καν εκδηλωθούν. Τα φρένα τέλος ανταποκρίνονται επάξια σε όλες τις περιστάσεις, τόσο από πλευράς αίσθησης, όσο και αποτελεσματικότητας.

 
Εσωτερικό: Προσεγμένα και ποιοτικά
Όσον αφορά την ποιότητα και την σχεδίαση του εσωτερικού των τριών μοντέλων της δοκιμής μας, τα δεδομένα είναι άκρως ικανοποιητικά. Πιο συγκεκριμένα τώρα, η εικόνα στο εσωτερικό του Fiat Punto είναι σύγχρονη με καλής ποιότητας υλικά. Ο συνδυασμός μαλακών υλικών στο επάνω μέρος του ταμπλό και σκληρών στα χαμηλότερα σημεία, ακολουθεί την πεπατημένη της κατηγορίας. Ο διάκοσμος και το φινίρισμα ικανοποιούν, ενώ η συναρμογή έχει κάποιες ανομοιομορφίες. Η θέση οδήγησης φέρνει τον οδηγό σε σωστή θέση από το τιμόνι και τα χειριστήρια. Οι διακόπτες είναι ομαδοποιημένοι σε τρία σημεία και εργονομικά δεν υπάρχει κάτι που θα προβληματίσει. Αυτό που θα διαπιστώσει ίσως μετά από ένα μακρινό ταξίδι ο οδηγός είναι πως τα καθίσματα δεν έχουν επαρκή πλευρική στήριξη.
Μοντέρνο και νεανικό στη σχεδίαση είναι από την άλλη και το εσωτερικό του Ford Fiesta, το οποίο επίσης αποτελείται από καλής ποιότητα υλικά τα οποία έχουν κάποιες μικροατέλειες στην συναρμογή. Όσον αφορά την εργονομία, οι θήκες για να ακουμπήσεις το κινητό, κλειδιά κτλ. είναι αρκετές, ωστόσο ο έλεγχος των χειριστηρίων στην κεντρική κονσόλα και δη του ηχοσυστήματος απαιτεί κάποιες ώρες εξοικείωσης.
Τέλος, το εσωτερικό του SEAT Ibiza είναι το λιγότερο ευφάνταστο από άποψης σχεδίασης λόγω και της μουντής χρωματικής του απόχρωσης, ωστόσο ικανοποιεί τόσο όσον αφορά την ποιότητα των υλικών (σκληρά πλαστικά κατά βάση), όσο και της συναρμογής. Θα θέλαμε λίγο ευκολότερο τον χειρισμό του ηχοσυστήματος, μας άρεσε από την άλλη η σχετικά παχιά στεφάνη του τιμονιού. Απροβλημάτιστη κατά τα άλλα η διαβίωση στην καμπίνα του.
 
 


Διαβαστε Ακομη

Ροη Ειδησεων