Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Γεμάτη με πλεονεκτήματα και με φιλοδοξίες, η νέα BMW 118i έρχεται για να ανταγωνιστεί το πάντα ελκυστικό και ενδιαφέρον Audi A3 Sportback 1,8 TFSI. Η μάχη των μικρομεσαίων γιγάντων είναι εδώ.

Το A3, που είναι λίγο πιο κοντό, αλλά με ίδιες τις υπόλοιπες διαστάσεις, δείχνει σαφώς πιο εύπεπτο σε σχεδιασμό.

Ικανός και αποδοτικός είναι ο κινητήρας 1.8 TFSI του Audi, που έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα, αλλά και περισσότερους (δυναμομετρημένους) ίππους.

Η απλούστερη σχεδίαση του A3 συνδυάζεται με πιο προσιτή εργονομία, ενώ η ποιότητα είναι πανταχού παρούσα.

Στην BMW 118i η χαμηλή σιλουέτα και οι σπορ λεπτομέρειες σε προφυλακτήρες και μάσκα, δημιουργούν το επιθυμητό μυώδες αποτέλεσμα.

Στην 118i, o ο TwinPower turbo κινητήρας των 1.6 λτ. είναι εξαιρετικός. Έχει δύναμη και ροπή σε όλο το εύρος των στροφών, ώστε ποτέ να μην αφήνει τον 1.5 τόνο της BMW εκτεθειμένο.

Ο εξοπλισμός είναι εξίσου πλήρης και στα δύο μοντέλα, ενώ στη BMW, πολλά από τα στοιχεία που φαίνονται στις φωτογραφίες, όπως η μεγάλη οθόνη του συστήματος infotainment με το iDrive και τα διακοσμητικά σιρίτια, ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Audi A3 vs BMW 118i. Δύο premium μικρομεσαία που πλέον μπορείς να αποκτήσεις.

Διαβάστηκε από 11672 αναγνώστες - 6/7/2017

Χωρίς να πληρώσεις πολλά μπορείς πλέον να αποκτήσεις ως μεταχειρισμένα εξαετίας δύο μοντέλα που τότε μόνο να ονειρευτείς μπορούσες. Δες τώρα τι διαφορές έχουν και αποφάσισε ποιο σου ταιριάζει.

Το A3 έχει συντηρητικό αλλά διαχρονικό σχεδιασμό ενώ η 118i είναι πιο σπορ και μυώδης.

Η BMW Σειρά 1, με το που κυκλοφόρησε, δίχασε κοινό και ειδικούς. Με μεγαλύτερες διαστάσεις από το μοντέλο που αντικατέστησε, ασπάζεται περισσότερο από ποτέ τη λογική με το μακρύ καπό και την καμπίνα τραβηγμένη πίσω, ενώ υιοθετεί όλες τις λεπτομέρειες που την καθιστούν ομοιογενή αισθητικά με τα μεγαλύτερα ομόσταυλα μοντέλα. Ωστόσο, δεν είναι λίγοι αυτοί, που εκφράζουν τις ενστάσεις τους για τις αναλογίες του μπροστινού μέρους. Σε κάθε περίπτωση, η χαμηλή σιλουέτα και οι σπορ λεπτομέρειες σε προφυλακτήρες και μάσκα, δημιουργούν το επιθυμητό μυώδες αποτέλεσμα. Από την άλλη, το A3, που είναι λίγο πιο κοντό, αλλά με ίδιες τις υπόλοιπες διαστάσεις, δείχνει σαφώς πιο εύπεπτο σε σχεδιασμό. Ωστόσο, παραμένει κομψό και διαχρονικό, αφού 8 χρόνια μετά την παρουσίαση της δεύτερης γενιάς του και με μόνες ουσιαστικές αλλαγές στα φώτα, κατάφερνε και εκπροσωπούσε επάξια την αισθητική της Audi στη μικρομεσαία κατηγορία.




Πιο ευρύχωρο το A3, πιο ποιοτική η 118i.

Αν κάτι πρέπει, a priori, να διαθέτει όποιο μοντέλο θέτει εαυτόν premium, αυτό είναι η ποιότητα που το διακρίνει από τις φθηνότερες επιλογές. Εδώ και τα δύο αυτοκίνητα έχουν να επιδείξουν πολύ υψηλά επίπεδα ποιότητας και συναρμογής στο εσωτερικό τους, με προεξέχουσα την εικόνα απτής ποιότητας στη BMW. Μέσα στην 118i της δοκιμής, ο συνδυασμός των soft touch επιφανειών είναι πιο πολύπλοκος και πιο γοητευτικός από εκείνον του Audi, σε ταμπλό και πόρτες, ενώ όλα είναι σφιχτά δεμένα μεταξύ τους με μηδενικές ανοχές στους αρμούς. Παράλληλα, η σχεδίαση μπορεί να μην ενθουσιάζει, αλλά δείχνει σαφώς πιο φρέσκια και ψαγμένη από του Audi. Από την άλλη, το A3 δεν έχει να επιδείξει κάτι ιδιαίτερο σχεδιαστικά, αφού ακολουθεί την αισθητική πεπατημένη της παλαιότερης γενιάς Audi, αλλά και δεν μπορείς να του προσάψεις και τίποτα. Η απλούστερη σχεδίαση του συνδυάζεται με πιο προσιτή εργονομία, ενώ και εδώ, η ποιότητα είναι πανταχού παρούσα. Παράλληλα, ο εξοπλισμός είναι εξίσου πλήρης και στα δύο μοντέλα, ενώ στη BMW, πολλά από τα στοιχεία που φαίνονται στις φωτογραφίες, όπως η μεγάλη οθόνη του συστήματος infotainment με το iDrive και τα διακοσμητικά σιρίτια, ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι, και στα δύο μοντέλα η ηχομόνωση είναι εξαιρετική.
Οι χώροι δεν υπήρξαν ποτέ το δυνατό σημείο της μικρομεσαίας BMW. Στο εν λόγω μοντέλο, η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων, αλλά και του μεταξονίου, ωφέλησαν σαφώς την εσωτερική άνεση, αλλά χωρίς να τη εκτοξεύουν σε σχέση με το γηραιότερο Audi. Για την ακρίβεια, ο χώρος για τα κεφάλια στις μπροστινές θέσεις παραμένει καλύτερος στο Audi, με τη BMW να «παίρνει κεφάλι» πίσω. Ακριβώς το ίδιο ισχύει για το εσωτερικό πλάτος, ενώ ίδια ουσιαστικά είναι και η άνεση που απολαμβάνουν τα γόνατα των καθήμενων πίσω. Και παρά τα επιπλέον εκατοστά μήκους της BMW (+3,5 εκ.), το Audi εξακολουθεί και έχει κατά 10 λίτρα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Η ουσιαστική διαφορά είναι ότι, στο Audi πίσω θα χωρέσουν 3 άτομα πιο άνετα από τη BMW, καθώς εκεί το τούνελ της μετάδοσης στο πίσω μέρος, «τρώει» πολύτιμο χώρο.




Το Audi είναι άνετο στο δρόμο ενώ η BMW αρκετά «σφιχτή».

Ακόμα ένας από τους ρόλους που πρέπει να παίξουν τα μικρομεσαία της premium λίγκας είναι ο συνδυασμός του σπορ χαρακτήρα με την άνεση. Σε αυτό τον τομέα, η BMW δεν ξεφεύγει από την πεπατημένη που θέλει τα μοντέλα με τον έλικα ως σημεία αναφοράς στην οδική συμπεριφορά. Σε συνεργασία με το νέο γρανιτένιο πλαίσιό της, η BMW σε «βάζει στην πρίζα» με το καλημέρα. Σπορτίφ θέση οδήγησης, ακριβές τιμόνι, σφιχτή ανάρτηση, που βαραίνει ακόμα περισσότερο στη θέση sport, προσφέρουν οδηγικές συγκινήσεις, ακρίβεια και δυναμισμό όταν το θέμα της οδήγησης είναι «θέλω να εκφραστώ με την πίσω κίνηση σε ένα ορεινό στροφιλίκι». Με αυτό πάνε πακέτο, το εξαιρετικά ακριβές τιμόνι (με το προαιρετικό active steering για την περίσταση, που κάνει τα ανάποδα παιχνιδάκι), τα κορυφαία φρένα και, φυσικά η ευθυβολία στον ανοιχτό δρόμο. Αν, από την άλλη, η BMW πρέπει να παίξει το ρόλο του «πάω βόλτα στην πόλη με την οικογένεια ή με παρέα» τότε ξεδιπλώνει τον «αντικοινωνικό» χαρακτήρα της προαιρετικής σπορ ανάρτησης, που δεν αφήνει χαλίκι αδιάβαστο… Στον αντίποδα, το Audi μπορεί να προσφέρει άνεση στην πλειονότητα των περιπτώσεων, με υποδειγματική ποιότητα κύλισης και αντιδράσεις που δε θα προβληματίσουν το μέσο οδηγό. Στο σύνολό του, ωστόσο, έχει σαφώς πιο αδιάφορη οδική συμπεριφορά, το τιμόνι του δεν είναι ακριβές και άμεσο, τα φρένα έχουν χειρότερες επιδόσεις από εκείνα της BMW, ενώ στο όριο το ESP θα σώσει τον υποστροφικό του χαρακτήρα.




Το A3 είναι πιο δυνατό, η BMW πιο οικονομική.

Στην 118i, o ο TwinPower turbo κινητήρας των 1.6 λτ. είναι εξαιρετικός. Έχει δύναμη και ροπή σε όλο το εύρος των στροφών, ώστε ποτέ να μην αφήνει τον 1.5 τόνο της BMW εκτεθειμένο, έχει μεταξένια και γραμμική λειτουργία, ενώ καταναλώνει πολύ λογικά ακόμα και αν πιέζεται, με τη βοήθεια του Start&Stop που είναι μέρος του πακέτου EfficientDynamics. Στη BMW της δοκιμής, βέβαια, υπάρχει και κάτι ακόμα. Το νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που κάνει εξαιρετικά ό,τι περιμένεις από τα κιβώτια αυτής της τεχνολογίας, με τις περισσότερες σχέσεις της αγοράς από τα μοντέλα που κυκλοφορούσαν την ίδια περίοδο. Με τη βοήθεια του συστήματος που ρυθμίζει κιβώτιο, τιμόνι, γκάζι και ανάρτηση σε 4 modes, οι αλλαγές στο Sport mode γίνονται αργά, ή στο χειροκίνητο πρόγραμμα δεν αλλάζουν ούτε στον κόφτη. Έτσι, το μόνο που μένει είναι η έλλειψη paddles από το τιμόνι για μεγαλύτερη ευκολία. Εξ` ίσου ικανός και αποδοτικός είναι και ο κινητήρας 1.8 TFSI του Audi, που έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα, αλλά και περισσότερους (δυναμομετρημένους) ίππους. Η λειτουργία του είναι και εδώ γραμμική και ποιοτική σε όλο το φάσμα των στροφών, ενώ οι επιδόσεις, από στάση είναι εξ` ίσου γρήγορες με τη BMW. Ωστόσο, στις ρεπρίζ δεν έχουμε ξεκάθαρη σύγκριση λόγω του ότι η 118i έχει μετρηθεί με kickdown, όμως, ας μην ξεχνάμε, βέβαια, ότι υπάρχει και το 6τάχυτο S-Tronic της Audi. Εκεί που το Α3 υστερεί είναι στην κατανάλωση, που τόσο στα χαρτιά (+1 λτ./100 χλμ.), όσο και στην πράξη είναι αρκετά πιο υψηλή. Από την άλλη, η ποιότητα λειτουργίας κινείται στα ίδια επίπεδα.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις