Τόσο το Megane, όσο και το Leon, προσφέρουν άνεση και ασφάλεια στο δρόμο, ενώ εξοπλίζονται αμφότερα με κινητήρες που έχουν υψηλή απόδοση και κορυφαία οικονομία.

Το SEAT Leon ωφελείται από την ελάφρυνση του βάρους του και τη βελτιωμένη ακαμψία ,αλλά και τη σωστά ρυθμισμένη  ανάρτηση, για να ισορροπήσει μεταξύ της άνεσης και του δυναμισμού στο δρόμο.

Το Γαλλικό μικρομεσαίο επιδεικνύοντας σε έναν ολοκληρωμένο και «ώριμο» οδικό χαρακτήρα, ξεχωρίζει στην κατηγορία για την αξιοζήλευτη ποιότητα κύλισης.

Στο ταμπλό του Leon, συναντούμε μαλακό και αφρώδες πλαστικό με υλικά ανώτερης ποιότητας.

Στο Megane τα μαλακά πλαστικά είναι εξίσου αφρώδη και καταλαμβάνουν περισσότερη επιφάνεια από ό,τι στο Leon.

Diesel μικρομεσαίο τετραετίας. Renault Megane vs SEAT Leon

Διαβάστηκε από 2244 αναγνώστες - 31/8/2017

Δύο best-seller, diesel, μικρομεσαία που δίνουν έμφαση σε διαφορετικούς τομείς. Το Megane είναι πιο ποιοτικό με πιο άνετη κύλιση και πολλή ροπή ενώ το Leon είναι λίγο πιο δυναμικό, με μεγαλύτερους χώρους, χαμηλότερη κατανάλωση και καλύτερες επιδόσεις.

 
 
Τα diesel εξασφαλίζουν εξαιρετικά χαμηλή μέση κατανάλωση και χαμηλές εκπομπές ρύπων. Επιπλέον, τα σύγχρονα μικρομεσαία έχουν καταστεί τόσο ολοκληρωμένα και ελκυστικά που προσφέρουν, επί της ουσίας, όλα όσα μπορεί να χρειαστεί ο μέσος αγοραστής της κατηγορίας και όχι μόνο, από ένα αυτοκίνητο. Τα Renault Megane και SEAT Leon diesel, προσφέρουν όλα τα πλεονεκτήματα της πετρελαιοκίνησης και μεταχειρισμένα μπορούν να βρεθούν σε πολύ καλές τιμές.
 


Το Megane έχει αστείρευτη ροπή και ήσυχη λειτουργία και καλύτερες επιδόσεις ενώ το Leon χαμηλότερη κατανάλωση.

Ο 4κύλινδρος, 8βάλβιδος 1.500άρης turbodiesel του Megane αποδίδει  110 ίππους και 260 Nm ροπής. Το μοτέρ διατίθεται με στάνταρ σύστημα Stop&Start και στην πράξη τα καταφέρνει θαυμάσια. Χωρίς αισθητό κροτάλισμα, ο 1,5 dCi εμφανίζει πολιτισμένη, ήσυχη και ελαστική λειτουργία, με δυναμικό τράβηγμα και ροπή που «σκοτώνει». Θα πρέπει το στροφόμετρο να δείχνει χαμηλά και η σχέση στο κιβώτιο με το θετικό επιλογέα να είναι μεγάλη, για να δυσανασχετήσει το μοτέρ. Οι επιδόσεις από στάση είναι ελαφρώς καλύτερες του Leon, ενώ στις ρεπρίζ έχει και πάλι ένα σχετικό προβάδισμα, μιας και το Leon εφοδιάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Στον  1,6 TDI του Leon οι κραδασμοί και ο θόρυβος που φτάνουν στην καμπίνα είναι περιορισμένοι. Από πλευράς κατανάλωσης, ο κινητήρας αποδεικνύεται και στην πράξη ιδιαίτερα φειδωλός στις απαιτήσεις του, με τη βοήθεια βέβαια και του στάνταρ συστήματος Stop/ Start, το οποίο διαθέτει άμεση λειτουργία. Στις επιδόσεις το μοτέρ, εμφάνισε πολύ καλά νούμερα στις μετρήσειςκαι σε αυτό συμβάλλει και το κοντό κιβώτιο των 5 σχέσεων, με το οποίο συνεργάζεται. Ωστόσο, αυτό είναι και το μόνο πραγματικό του μειονέκτημα, από το σύνολο κινητήρα-κιβωτίου του Renault. 
 


Το Leon ισορροπεί ανάμεσα σε άνεση και δυναμισμό ενώ το Megane έχει αξιοζήλευτη ποιότητα κύλισης και τιμόνι που ικανοποιεί περισσότερο.

Βασισμένο πάνω σε ένα νέο πάτωμα, το SEAT Leon ωφελείται από την ελάφρυνση του βάρους του και τη βελτιωμένη ακαμψία ,αλλά και τη σωστά ρυθμισμένη  ανάρτηση, για να ισορροπήσει μεταξύ της άνεσης και του δυναμισμού στο δρόμο. Στις στροφές, το SEAT χαρακτηρίζεται από την ουδετερότητα σε όλες του τις αντιδράσεις, βοηθείται ιδιαίτερα από τα κορυφαία φρένα, ωστόσο έχει χάσει στον τομέα της σπορτιφ οδήγησης.
 
Το Γαλλικό μικρομεσαίο επιδεικνύοντας σε έναν ολοκληρωμένο και «ώριμο» οδικό χαρακτήρα, ξεχωρίζει στην κατηγορία για την αξιοζήλευτη ποιότητα κύλισης, το χαμηλό επίπεδο θορύβων και τα γενικότερα ραφιναρισμένα του οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά. Παράλληλα, παρουσιάζεται ιδιαίτερα σταθερό στις στροφές και με τιμόνι το οποίο, με την πολύ καλή του αμεσότητα και βάρος, ικανοποιεί ελαφρώς περισσότερο από αυτό του Leon. Στην τελική ετυμηγορία της σύγκρισης, η ισοπαλία είναι το πιο δίκαιο αποτέλεσμα.
 


Το Megane έχει πιο ποιοτικό εσωτερικό ενώ το Leon καλύτερη εργονομία.

Στο ταμπλό του Leon, συναντούμε μαλακό και αφρώδες πλαστικό με υλικά ανώτερης ποιότητας. Από εκεί και πέρα, τα πλαστικά είναι σκληρά στην αφή, με προσεγμένη συναρμογή και καλό φινίρισμα
 
Στο Megane από την άλλη, τα μαλακά πλαστικά είναι εξίσου αφρώδη και καταλαμβάνουν περισσότερη επιφάνεια από ό,τι στο Leon (π.χ. ντύνουν και τμήμα του εσωτερικού των θυρών). Το φινίρισμα και η συναρμογή είναι επίσης αρκετά προσεγμένα και η κατασκευή, δείχνει εξίσου στιβαρή. Αναφορικά με την εργονομία, στο Leon δεν έχουμε εκπλήξεις, ενώ στο Megane εργονομικά παράπονα υπάρχουν για το χαμηλά τοποθετημένο ηχοσύστημα.
 


Και τα δύο έχουν πολύ ικανοποιητικούς χώρους με το Leon να έχει ένα μικρό προβάδισμα.

Παρότι το μήκος του Leon είναι ελαφρώς μικρότερο του Megane, στο εσωτερικό του έχει γίνει  πολύ σωστή εκμετάλλευση των χώρων. Ειδικότερα, στο πίσω κάθισμα οι μετρήσεις αποκάλυψαν έναν από τους μεγαλύτερους χώρους για τα κεφάλια των επιβατών στην κατηγορία, κάτι που σε συνδυασμό με το μεγάλο χώρο για τα γόνατα, θα βολέψει ιδιαίτερα αυτούς με ύψος άνω του μέσου όρου. 
 
Στο Megane από την άλλη, οι συνολικοί χώροι στο πίσω κάθισμα είναι μικρότεροι. Στο κομμάτι του πορτ-μπαγκάζ, τα δύο μικρομεσαία διαθέτουν όγκο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Σε ό,τι αφορά στη θέση οδήγησης, τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν τιμόνι που ρυθμίζεται σε βάθος και ύψος, αλλά και αντίστοιχα πολυρυθμιζόμενο κάθισμα, με καλύτερη θέση οδήγησης όμως, εκείνη του Leon, λόγω κυρίως του πιο χαμηλά τοποθετημένου καθίσματος.
 
 
 
Συμπέρασμα

Πρόκειται για δύο πολύ αξιόλογες προτάσεις που έχουν να προσφέρουν πολλά στον αγοραστή τους. Τόσο το Megane, όσο και το Leon, προσφέρουν άνεση και ασφάλεια στο δρόμο, ενώ εξοπλίζονται αμφότερα με κινητήρες που έχουν υψηλή απόδοση και κορυφαία οικονομία. Από εκεί και πέρα, το Leon υπερέχει σε χώρους ενώ το Megane υπερέχει σε οδηγική αίσθηση. Τέλος και τα δύο συγκλίνουν σε έναν τομέα. Προσφέρουν τα πάντα σε εξοπλισμό, ενώ και τα δύο είναι πολύ προσιτά σε τιμή μεταχειρισμένου, χωρίς να υστερούν σε κανένα μετρήσιμο παράγοντα από τον ακριβότερο ανταγωνισμό τους.