Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Golf GTI απέναντι στο Focus ST

29/8/2017

Το VW Golf GTI των 220 ίππων προκαλεί το Ford Focus ST με τους 250 ίππους στη πιο γρήγορη ίσως μάχη μεταχειρισμένων

Οι καιροί μπορεί να είναι δύσκολοι, αλλά τα GTI πάντα θα ασκούν τη δικιά τους, ιδιαίτερη γοητεία. Μπορεί για τους περισσότερους να είναι όνειρο ακόμα και ως μεταχειρισμένα αλλά πάντα θα υπάρχουν εκείνοι που θα κόψουν από αλλού για να αποκτήσουν ένα μοντέλο πύραυλο 4ετίας.
 
Εμφάνιση: Διακριτικό το GTI, πιο έντονο το ST
Tο Focus ST  ξεχωρίζει από μακριά και αυτό δεν οφείλεται μόνο στην αποκλειστική απόχρωση, αλλά και στα μυώδη χαρακτηριστικά. Η τεράστια κυψελωτή γρίλια μπροστά, οι ποδιές, η αεροτομή πίσω, οι τροχοί των 18 ιντσών με ειδικά εξελιγμένα για το Focus ελαστικά Goodyear Eagle F1 και η εντυπωσιακή εξαγωνική απόληξη της εξάτμισης στο κέντρο του πίσω προφυλακτήρα με το διαχύτη, κτίζουν μια εικόνα που δηλώνει ξεκάθαρα τις καυτές της προθέσεις. 
 
Στον αντίποδα, το Golf GTI (διατίθεται και 3θυρο) ακολουθεί μια πολιτική πιο ήπιων τόνων και δε διαφέρει και πολύ από τις απλές εκδόσεις, πέρα από τις χαρακτηριστικές λεπτομέρειες, που κάνουν και τη διαφορά. Υπάρχει διπλή απόληξη της εξάτμισης στο πίσω μέρος, πλευρικές ποδιές, αλλά και σκουρόχρωμα καλύμματα στα πίσω φωτιστικά που είναι εξοπλισμένα με LED όπως και τα φώτα της πινακίδας. 
 
Κινητήρες- Επιδόσεις: Απλά  καταιγιστικά
Τα 2.000 κ.εκ, ο άμεσος ψεκασμός, το τούρμπο, οι 16 βαλβίδες και η σύγχρονη τεχνολογία, που κρύβει ο μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, είναι κοινός τόπος για τα δύο μοντέλα. Από εκεί και πέρα, το VW Golf GTI αποδίδει 220 ίππους με 350 Nm ροπής. Στην πράξη, το μοτέρ έχει εξαιρετική απόκριση και πλούσια ροπή, μηδενική υστέρηση απόκρισης και ακούγεται υπέροχα. 
Αρκετά πιο ισχυρό εμφανίζεται το Focus ST με 250 ίππους και ροπή 360 Nm στις 1.750 σ.α.λ.. Στην πράξη, ο κινητήρας δείχνει πιο εύρωστος χαμηλά με ακόμα πιο γερό τράβηγμα, ενώ όταν πατήσεις αποφασιστικά το γκάζι γίνεται εκρηκτικός κολακευμένος και από το «πυκνό» 6άρι μηχανικό κιβώτιο με το θετικό επιλογέα, από τον οποίο όμως θα θέλαμε πιο κοντές διαδρομές.
 
 
Εσωτερικά: Πιο «πολεμικό» το ST, πιο ποιοτικό το GTI
Ανάλογα διακριτικό με την εξωτερική σχεδίαση είναι το εσωτερικό του Golf GTI. Το πιο ενδεικτικό διακριτικό στο εσωτερικό είναι το καρό μοτίβο στην ταπετσαρία, ενώ ο ουρανός είναι μαύρος και υπάρχει κόκκινος κρυφός φωτισμός. Κόκκινος είναι και ο φωτισμός του πίνακα οργάνων, ενώ υπάρχει σπορ τιμόνι και λεβιές με τα διακριτικά GTI, διακοσμητικά σιρίτια περιμετρικά και αλουμινένια επένδυση σε πεντάλ και footrest. 
 
Το εσωτερικό του ST μυρίζει μπαρούτι: αλουμινένια πεντάλ, δέρμα σε τιμόνι και επιλογέα, στραμμένα προς τον οδηγό τρία όργανα στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας (θερμοκρασία και πίεση λαδιού και πίεση τούρμπο) και κυρίως εξαιρετικά μπάκετ της Recaro για οδηγό και συνοδηγό με πινελιές στο χρώμα του αμαξώματος. Τo μόνο ουσιαστικό παράπονο έχει να κάνει με την εργονομία της φλύαρης κεντρικής κονσόλας με τα πολλά και μικροσκοπικά κουμπιά που απαιτούν ιδιαίτερη εξοικείωση.
 
Στο δρόμο: Βάζει τη δύναμη κάτω το GTI
Το Golf GTI βασίζεται στην πλατφόρμα MQB του ομίλου VW, δεν κοπανάει πουθενά και δεν κουράζει ποτέ τους επιβάτες. Στον ανοιχτό δρόμο η τελική γίνεται παιχνιδάκι, χωρίς φασαρίες, ενώ στην πόλη είναι ευέλικτο και άνετο. Οι αλλαγές πορείας είναι ακριβείς, εύκολες, σίγουρες, χωρίς περιττές κινήσεις. Στις στροφές πιάνει δουλειά το XDS (ηλεκτρονικό μπλοκέ) και μαζεύει γρήγορα την υποστροφή. 
Σε κάθε περίπτωση, το GTI βάζει τη δύναμη κάτω και επιτρέπει στον οδηγό να παραμείνει στο γκάζι, διαγράφοντας την τροχιά της κάθε στροφής χωρίς, κόπο, ιδρώτα ή δράματα. Το σύνολο συμπληρώνουν ιδανικά τα εξαιρετικά από κάθε άποψη φρένα
 
Στο Focus ST τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Με την αρωγή του ηλεκτρονικού οπλοστασίου μπορείς να κινηθείς εξαιρετικά γρήγορα και με ασφάλεια. ESP τριών σταδίων (on, off και sport λειτουργία), Torque Vectoring Control (φρενάρει τον εσωτερικό τροχό για μείωση της υποστροφής) και Cornering Under Steer Control (εφαρμόζει πέδηση που δημιουργεί ροπή περιστροφής αμαξώματος ανάλογα με την τάση υποστροφής πριν την επέμβαση του ESP) κάνουν άψογη δουλειά και σε προστατεύουν από τις υπερβολές.
 
Σε γεμίζει σιγουριά που τονίζεται από το εξαιρετικό τιμόνι μεταβλητού βήματος  που είναι γρήγορο και ακριβές. Δεν κόβει και θα κουράσει στην πόλη με το μεγάλο κύκλο στροφής του αλλά είναι εντυπωσιακό το πώς από αδρανές στην ευθεία μεταπλάθεται σε ξυράφι στις στροφές που.
 
Συμπέρασμα
Το μόνο σίγουρο είναι ότι και τα δύο αυτοκίνητα τιμούν τα ονόματα και την παράδοσή τους. Διαθέτουν τεχνολογία και έχουν επιδόσεις, που μερικά χρόνια πριν θα μπορούσαν να ανήκουν σε υπεραυτοκίνητα. Από εκεί και πέρα, το Focus , που δείχνει περισσότερο τις… κακές του προθέσεις, είναι γρήγορο, στρίβει δυναμικά, αλλά θέλει τρόπο και κόπο ενίοτε για να περάσει τη δύναμή του στο δρόμο. Από την άλλη, το Golf GTI μπορεί να κάνει μάγκα τον καθένα στο δρόμο, είναι πιο ευέλικτο, πιο άνετο και δείχνει περισσότερο την ποιότητά του. 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις