Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Μεταχειρισμένα τριετίας που θα σας πάρουν τα μυαλά

Διαβάστηκε από 5134 αναγνώστες - 31/8/2017

Giulietta και Civic, δυο σπορτίφ μικρομεσαία που αξίζουν τα λεφτά τους. Δείτε τώρα χώρους, οδηγική συμπεριφορά, καταναλώσεις και επιδόσεις για δύο άριστες επιλογές μεταχειρισμένων.

Δυο διαφορετικού prestige αυτοκίνητα, τα οποία όμως διαθέτουν μερικά κοινά γνωρίσματα. Φουτουριστική εμφάνιση, εργονομία και πρακτικότητα, τα οποία κινούνται από κινητήρες πετρελαίου, αποδοτικούς και οικονομικούς παράλληλα.

Τόσο η Giulietta, JTDM-2 όσο και το Civic 1,6 i-DTEC, είναι δυο σπορτίφ μικρομεσαία, με φουτουριστική και δυναμική εμφάνιση. Πέρα από τη δυναμική οδική συμπεριφορά διακρίνονται και για την οικονομία κίνησης που προσφέρουν ελεώ των πετρελαιοκινητήρων που βρίσκονται κάτω από το καπό τους. 

Εμφάνιση:  Μοναδικός σχεδιασμός που τα κάνει να ξεχωρίζουν από..χιλιόμετρο. Φουτουριστικό Civic και αγριεμένη Giulietta.
Και τα δυο μοντέλα διακρίνονται για το σχεδιασμό τους. Η Alfa Romeo Giulietta φέρει πάνω της το ιταλικό μπρίο. Ένα αμάξωμα γεμάτο αισθησιακές καμπύλες, φουσκώματα και νευρώσεις. Τα αισθητικά τρικ των Ιταλών σχεδιαστών δίνουν μια εικόνα από κουπέ μοντέλο, προσδίδοντας έτσι μερικούς επιπλέον πόντους στον τομέα της εμφάνισης του ιταλικού μοντέλου.

Το Honda Civic στην diesel έκδοσή του δεν διαφοροποιείται αισθητικά από τη βενζινοκίνητη έκδοση. Μικρές επεμβάσεις έχουν πραγματοποιηθεί στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα, ενώ υπάρχει η προσθήκη έξτρα σπόιλερ στο πλάι και στους πίσω θόλους των τροχών, με σκοπό τη βελτίωση της αεροδυναμικής. Για τον ίδιο ακριβώς λόγο υπάρχει ποδιά πλήρους κάλυψης (από προφυλακτήρα σε προφυλακτήρα) και αεροτομές για τη διαχείριση της ροής του αέρα κάτω από το αυτοκίνητο, καθώς και ενεργή γρίλια στην εμπρόσθια μάσκα κι έτσι επιτυγχάνεται εξαιρετικός συντελεστής αεροδυναμικής

Χώροι:Είναι sportif, διατηρούν μεγάλους χώρους και τη πρακτικότητα στα ύψη. Το Civic κερδίζει στο χώρο αποσκευών, το ιταλικό στην εργονομία.
Στα δυνατά σημεία της καμπίνας των πετρελαιοκίνητων μικρομεσαίων είναι η ευρυχωρία. Σαφώς το Civic προηγείται ελαφρώς μιας και τρεις ενήλικες θα χωρέσουν με άνεση. Τα Magic Seats πίσω καθίσματα, φυσικά δε λείπουν. Η διαιρούμενη πλάτη τους αναδιπλώνεται στο ίδιο επίπεδο με το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ, ενώ οι βάσεις τους ανασηκώνονται κατά 90 μοίρες και «κλειδώνουν» στις πλάτες. Σε συνδυασμό με τις πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα και τον μεγάλο χώρο αποσκευών των 477 λίτρων (407 λτ. + 70 λτ κάτω από το δάπεδο), η πρακτικότητα αυξάνεται κατακόρυφα.

Η Giulietta παρέχει επαρκείς χώρους για τη μεταφορά 4 ενηλίκων. Για να μεταφερθεί και τρίτος καθήμενος στο πίσω κάθισμα θα χρειαστούν κάποιες παραχωρήσεις. Για τις αποσκευές, η Giulietta προσφέρει έναν επίπεδο χώρο αποσκευών, ο οποίος από πλευράς χωρητικότητας βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας (ωφέλιμος όγκος 350 λίτρων).

Οδική συμπεριφορά: Πατάνε γερά και δείχνουν τον sportif χαρακτήρα τους με τη πρώτη ευκαιρία. Ξεχειλίζουν σιγουριά σε όλες τις συνθήκες οδοστρώματος.
Στην Alfa Romeo Giulietta τα οδικά και οδηγικά της χαρακτηριστικά την κατατάσσουν ως ένα από τα πιο σπορτίφ μοντέλα της κατηγορίας των μικρομεσαίων. Στην ευθεία και τις στροφές, η Giulietta με το στιβαρό πλαίσιο και το εξαιρετικό τιμόνι, παραμένει σταθερή, ακλόνητη και εμφατικά στιβαρή, στρίβοντας γρήγορα και με εξαιρετική σιγουριά κάτω από όλες τις συνθήκες οδοστρώματος και καιρού. Πολύτιμος σύμμαχος του οδηγού και το σύστημα Alfa D.N.A., με τα 3 διαφορετικά set-up οδήγησης (Natural, Dynamic, All Weather.

Όταν οδηγήσεις το Civic γρήγορα διαπιστώνεις πως, επιτέλους, το πλαίσιο βρήκε το μηχανικό σύνολο που είναι σε θέση να αναδείξει τις αρετές του σε ακαμψία και κράτημα. Οι επεμβάσεις των τεχνικών σε ανάρτηση  και τιμόνι έχουν κάνει το Civic, όχι απλά πιο ευχάριστο, αλλά και πιο ικανό σε κάθε είδους διαδρομή. Στον ανοιχτό δρόμο, ταξιδεύεις ήσυχα και άνετα με την κατανάλωση να είναι κάτω ακόμα και από 4,0 λτ./100 χλμ., ενώ στις στροφές κρατάει γερά,  οι κλίσεις είναι ουσιαστικά ανύπαρκτες και το στιβαρό σε αίσθηση τιμόνι σημαδεύει εκεί που ακριβώς θες. Η ροπή είναι άφθονη και πανταχού παρούσα και ο επιλογέας τόσο ευχάριστος και ιδανικά τοποθετημένος, που σε προκαλεί να αλλάζεις σχέσεις χωρίς ουσιαστικό λόγο.

Εσωτερικό: Από το μέλλον το Civic, εργονομικά άριστη η Giulietta
Αρχικά, στην περίπτωση του Honda Civic, δεν θα βρείτε καμία διαφοροποίηση από εκείνα των βενζινοκίνητων εκδόσεων, κάτι που μεταφράζεται σε φουτουριστική σχεδίαση, τονισμένη ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος. Ειδικά για το τελικό φινίρισμα, το Civic «παραδίδει και μαθήματα» στην υπόλοιπη κατηγορία. Όπως και στις βενζινοκίνητες εκδόσεις, ξεχωρίζει το μπουτόν ECON, μέσω του οποίου το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό για το σωστό τρόπο οδήγησης αλλάζοντας το χρωματισμό (πράσινο σε οικονομική οδήγηση και μπλε σε αντίθετη περίπτωση) και περιορίζει την απόδοση του κλιματισμού.
Τo εσωτερικό της Giulietta είναι αυτό που έχει υποστεί τις περισσότερες επεμβάσεις, στοχεύοντας στο να τονίσει την αίσθηση ποιότητας και την εργονομία, ενώ δείχνει και πιο high-tech. Η πιο σημαντική αλλαγή έχει να κάνει με την προσθήκη μιας οθόνης αφής η οποία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του νέου Συστήματος πολυμέσων Uconnect, το οποίο μεταξύ άλλων προσφέρει περισσότερες δυνατότητες σύνδεσης με εξωτερικές πηγές ήχου και video, μέσω θυρών USB και AUX ή προαιρετικά και για κάρτα μνήμης SD. 

Κινητήρες: Περισσότερη ισχύς για το Civic, υψηλότερη ροπή για τη Giulietta
Ο i-DTEC κινητήρας των 1.6 λίτρων, διαθέτει αλουμινένια κυλινδροκεφαλή και είναι σύμφωνα με τη Honda, το ελαφρύτερο μοτέρ στην κατηγορία του. Η ονομαστική απόδοση του κινητήρα αυτού είναι 120 ίπποι στις 4.000 στροφές και κυρίως, 300 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.000.
Διαθέτει μακριές σχέσεις, που εξασφαλίζουν οικονομία στην κατανάλωση. Στην πράξη ο κινητήρας αυτός προσφέρει εξαιρετικό τράβηγμα από χαμηλά και μέχρι και τις μεσαίες στροφές λειτουργίας του, ενώ παράλληλα, φροντίζει να περνά... απαρατήρητος από τους επιβάτες του αυτοκινήτου, χωρίς ενοχλητικά κροταλίσματα και θορύβους.  

O πετρελαιοκινητήρας των 1.598 κ.εκ. της ανανεωμένης Giulietta διαθέτει turbo μεταβλητής γεωμετρίας, άμεσο ψεκασμό καυσίμου δεύτερης γενιάς και συνδυάζεται με σύστημα Start&Stop
Παρέχει υψηλά αποθέματα ροπής 320 Nm από τις χαμηλές κιόλας στροφές λειτουργίας του ενώ η ισχύς του φθάνει τους 105 ίππους
Στην πράξη, με την εμπλοκή και της λειτουργίας Dynamic στο γνωστό σύστημα D.N.A. της Alfa., ο κινητήρας αυτός εντυπωσιάζει κυρίως με το τράβηγμά του στις μεσαίες στροφές, ενώ ικανοποιητική είναι η απόκρισή του στις χαμηλότερες. 
Από πλευράς επιδόσεων, με τη βοήθεια και του πολύ καλής κλιμάκωσης 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου, τα νούμερα των μετρήσεών μας είναι από τα γρηγορότερα της κατηγορίας, ιδίως στις ρεπρίζ. Παράλληλα, ο κινητήρας αυτός παραμένει φειδωλός στις απαιτήσεις του σε καύσιμο, με την Alfa Romeo να ανακοινώνει μέση κατανάλωση μόνο 4,0 λτ./100 χλμ.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις