
Μεταχειρισμένο Tesla Model X 8ετίας: Πόσο καλό είναι;
Το Tesla Model X είναι το πιο παλιό ηλεκτρικό SUV νέας τεχνολογίας και κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2015. Πόσο αξιόπιστο είναι το μοντέλο ως μεταχειρισμένο; Πώς αντέχει το σύστημα ηλεκτροκίνησης μετά από 8 χρόνια, και ποιες είναι οι τυπικές φθορές και ζημιές του αυτοκινήτου;
Πόσο καλό είναι ένα Tesla Model X μετά από 8 χρόνια;
Η Tesla είναι μια εταιρεία που έχει κερδίσει το δικό της πιστό κοινό, ενώ παράλληλα έχει και αρκετούς επικριτές. Το σίγουρο είναι πως η εταιρεία του Elon Musk θεωρείται πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση, κάνει τα πράγματα διαφορετικά, και τα μοντέλα της έχουν λειτουργίες που τα κάνουν να διαχωρίζονται από τον ανταγωνισμό.
Το Tesla Model X είναι το παλαιότερο ηλεκτρικό SUV νέας γενιάς και έκανε το ντεμπούτο του στην αγορά το 2015. Έχουν περάσει 8 χρόνια από τότε, επομένως έχουμε μια καλή ευκαιρία να δούμε πώς αντέχει στο πέρασμα των ετών το Tesla Model X, πόσο αξιόπιστο είναι ως μεταχειρισμένο ηλεκτρικό όχημα, και ποια είναι τα τυπικά σημεία που θα βρούμε φθορές και βλάβες.
Βγάζει ζημιές το ηλεκτρικό σύστημα του Tesla Model X;
Τα Tesla Model X λαμβάνουν συνεχώς αναβαθμίσεις στο λογισμικό τους, κάτι που τα κάνει να απαλλάσσονται από σφάλματα και «κολλήματα». Η ενημέρωση λογισμικού μπορεί να γίνει ασύρματα ή με καλώδιο WLAN, στην περίπτωση που δεν υπάρχει δυνατό σήμα internet. Όπως συμβαίνει και με τα smartphone μας, οι ενημερώσεις είναι σημαντικές προκειμένου να λειτουργεί το όχημα στην εντέλεια.
Οι κυριότερες βλάβες του Tesla Model X δεν αφορούν το ηλεκτρολογικό σύστημα, αλλά τα «παραδοσιακά» μηχανικά μέρη, και οφείλονται στο μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου, το οποίο αναλόγως της έκδοσης κυμαίνεται από 2.300 έως 2.500 κιλά.
Πιο συγκεκριμένα, ο εμπρόσθιος άξονας είναι υπερφορτωμένος, και ως εκ τούτου τα ρουλεμάν και οι αρθρώσεις χρειάζονται αντικατάσταση πολύ πριν τα 100.000 χλμ.
Το δεύτερο αδύναμο σημείο του Tesla Model X είναι τα εμπρός φανάρια και ο εγκέφαλός τους. Στις δυσλειτουργίες τους περιλαμβάνονται καθυστερημένη αλλαγή στη μεγάλη σκάλα ή στο «σινιάλο», διαφορετικά επίπεδα φωτισμού δεξιά-αριστερά, διακοπή στη λειτουργία των φλας καθώς και φώτα ημέρας που αναβοσβήνουν.
Το αυτοκίνητο διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν εμπρός και έναν πίσω. Δεν υπάρχουν αναφορές σε βλάβες των μοτέρ. Μόνο ο εμπρός άξονας, ο οποίος έχει επωμιστεί και το έργο της διεύθυνσης του οχήματος, καταπονείται παραπάνω, λόγω της τεράστιας και άμεσης διαθέσιμης ροπής. Ως εκ τούτου, τα ημιαξόνια και οι μπιλιοφόροι ενδέχεται να χρειάζονται αντικατάσταση νωρίς, ειδικά στην περίπτωση όπου οι ιδιοκτήτες αρέσκονταν στο να οδηγούν αρκετά γρήγορα και απότομα το Tesla τους. Η καλή λίπανση των μπιλιοφόρων είναι ιδιαίτερα σημαντική, για αυτό το λόγο οι φούσκες των ημιαξονίων θα πρέπει να είναι άθικτες, χωρίς σκισίματα.