Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Octavia, Insignia ή Avensis μεταχειρισμένο;

Διαβάστηκε από 7881 αναγνώστες - 27/10/2017

Κλασικά μεσαία αυτοκίνητα με άπλετους χώρους επιβατών, μεγάλα πορτ -παγκάζ και όλες τις ανέσεις. Το Opel Insignia, η Skoda Octavia και το Toyota Avensis κρατάνε τα σκήπτρα της κατηγορίας.

Με μεγάλα αμαξώματα για άνετους χώρους, υψηλή ενεργητική και παθητική ασφάλεια, αλλά και πλήρη εξοπλισμό, τα μεσαία μοντέλα αποτελούν την κλασική επιλογή των οικογενειαρχών εδώ και δεκαετίες.

 
Κινητήρες-επιδόσεις: Yπερέχει ο 1,4 TSI
Η Οctavia της σύγκρισης διαθέτει 1,4 λτ. κινητήρα, με άμεσο ψεκασμό και τούρμπο, που αποδίδει 140 ίππους με 250 Nm ροπής. Toύρμπο χρησιμοποιεί και το Insignia 1,4 των 140 ίππων και των 200 Nm ροπής. 
Το Avensis 1,6 χρησιμοποιεί 16βάλβιδη τεχνολογία Valvematic για να αποδώσει 132 ίππους με 160 Nm ροπής. Στην πράξη η Octavia επικρατεί με άνεση σε επιδόσεις και έχει σαφώς καλύτερο τράβηγμα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Έχει και χαμηλότερα επίπεδα θορύβου. Το μοτέρ του Insignia αν και τούρμπο δεν έχει το τράβηγμα που περιμένεις, είναι όμως αρκετά αθόρυβο. Χάρη στη γραμμικότητα του κινητήρα και το χαμηλό του βάρος, το Avensis δεν έχει μεγάλες διαφορές στις ρεπρίζ από το Insignia. 
Σε όλες τις περιπτώσεις συναντάμε κιβώτια 6 σχέσεων με  θετικούς επιλογείς. Με μικρή διαφορά ο κινητήρας του Insignia είναι ο πιο οικονομικός με 5,2 λτ./100 χλμ.
 

Εσωτερικά: Έκαστο στο είδος του
Η καμπίνα του Insignia, διαθέτει  πιο hi-tech εικόνα χάρη στο πίνακα οργάνων, αλλά κυρίως χάρη στο  σύστημα infotainment με οθόνη αφής και «ποντίκι». Η κεντρική κονσόλα έχει απαλλαγεί τα από πολλά κουμπιά και είναι πιο εργονομική. Σε συνδυασμό με τη γερή συναρμογή η καμπίνα του Insignia κερδίζει τις εντυπώσεις. 
Ο θάλαμος επιβατών της Octavia δεν παρουσιάζει σχεδιαστικές εξάρσεις, διαθέτοντας ένα ιδιαίτερα ευανάγνωστο πίνακα οργάνων και μια ψηφιακή έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα που περιλαμβάνει το χειρισμό για όλα τα Συστήματα πληροφόρησης, ψυχαγωγίας και πλοήγησης του αυτοκινήτου. Ποιοτικά, η Octavia προσφέρει αφρώδη υλικά στο ταμπλό και τις πόρτες με γερή συναρμογή, προσεγμένο φινίρισμα και απροβλημάτιστη εργονομία
Το Avensis έχει αναβαθμίσει την αίσθηση ποιότητας που εισπράττεις στο εσωτερικό. Ξεχωρίζει το ενιαίο ταμπλό, που είναι φτιαγμένο από μαλακό πλαστικό με εξαιρετικό φινίρισμα, αλλά και οι άψογη συναρμογή όλων των επιμέρους πλαστικών επιφανειών. 
Συνολικά, πρόκειται για ένα σκουρόχρωμο αλλά πολύ άνετο εσωτερικό, με προσεγμένη εργονομία και μεγάλη χρηστικότητα.

 
Στο δρόμο: Ανετο το Avensis, απόλυτα σταθερή η Octavia
Το βασικό πλεονέκτημα του Insignia είναι  ο συνδυασμός της πολύ καλής άνεσης, με τη σιγουριά στην οδήγηση. Έτσι, το τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση προσφέρει καλή πληροφόρηση και έχει το απαιτούμενο βάρος, ώστε να μεταφέρει μια σωστή αίσθηση στον οδηγό, ενώ, ανεξαρτήτως διαδρομής, το Insignia κινείται με σιγουριά και για τα δύσκολα φροντίζει το στάνταρ ESP.  Στο ταξίδι είναι ήσυχο, τα φρένα του είναι δυνατά και ανθεκτικά, αλλά αν το πιέσεις στις στροφές δεν κρύβει το βάρος του αμαξώματος, που ξεπερνά τα 1.500 κιλά. Στον ανοιχτό δρόμο είναι όμως ακλόνητο και καταπίνει τα χλμ. με χαρακτηριστικά ησυχία και ευκολία.

Το Avensis εστιάζει κυρίως στην άνεση. Το μεσαίο Toyota αποτελεί τον ιδανικό σύμμαχο για πολύωρα άνετα ταξίδια, ενώ, παρά τις μεγάλες του διαστάσεις, αποδεικνύεται ευέλικτο και άνετο και μέσα στην πόλη. Το τιμόνι του προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση, ενώ τα φρένα του έχουν μέτρια αίσθηση, αλλά καλή απόδοση. Οι κλίσεις στις στροφές είναι παρούσες, αλλά όχι ενοχλητικές, ενώ το αυτοκίνητο στη γρήγορη οδήγηση αποδεικνύεται ασφαλές, αλλά όχι συμβατό με τις όποιες σπορ διαθέσεις του οδηγού.

H Skoda Octavia διακρίνεται για τη σταθερότητα που εμφανίζει ανεξαρτήτως του είδους της διαδρομής, το σίγουρό της πάτημα, την υψηλή ποιότητα κύλισης αλλά και την στιβαρή αίσθηση. Ακόμη και σε γρήγορους ρυθμούς σε μια «στριφτερή» διαδρομή, το άμεσο ESP και το «σφιχτό», στήσιμο της ανάρτησης αυξάνουν τα περιθώρια πρόσφυσης και μειώνουν την υποστροφή. Στο κομμάτι της άνεσης, μόνο κατά το πέρασμα από εγκάρσια «εμπόδια» θα γίνει αισθητή στο εσωτερικό. Τα φρένα είναι εξαιρετικά, ενώ στα hi-lights φυσικά, ανήκει και το σύστημα ρύθμισης βασικών λειτουργιών ανάλογα με τις ορέξεις του οδηγού.
 

Χώροι: Ξεχωρίζουν η Octavia και το Avensis
Η Octavia, συγκριτικά με τα άλλα δύο μοντέλα έχει μικρότερο μήκος και μεταξόνιο. Ωστόσο, έχει σαφές προβάδισμα στον τομέα της ευρυχωρίας, όπως και να το δει κανείς.  To Αvensis προσφέρει τον αμέσως καλύτερο χώρο για τα γόνατα των πίσω, αλλά η καμπίνα του δεν είναι τόσο φαρδιά. Αρκετό χώρο προσφέρει και το Insignia, αλλά όχι στα επίπεδα των άλλων δύο. Υστερεί στον αέρα για τα κεφάλια των πίσω, λόγω της κλίσης της οροφής του.  
Επικράτηση της Octavia έχουμε και στο χώρο αποσκευών με όγκο στα 590 λτ. (με κιτ επισκευής, αλλιώς 568 λτ. με ρεζέρβα ανάγκης). που κλέβει την παράσταση μιας και είναι κορυφαία τιμή για την κατηγορία.  Το μεγάλο ατού όμως είναι η πρακτική 5η πόρτα, που διευκολύνει τη φόρτωση.  Στα 509 λτ. είναι ο χώρος αποσκευών του Αvensis και στα 500 του Opel Insignia.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις