Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Οικογενειακά ταξίδια; Εφικτά με Avensis ή Insignia

21/6/2017

Συγκρίνουμε τα κορυφαία οικογενειακά Insignia και Avensis σε χώρους, επιδόσεις και οδική συμπεριφορά. Μη πάτε παραλία μόνο με τα απαραίτητα.

Τα αυτοκίνητα της μεσαίας κατηγορίας αποτελούν τις πλέον προφανείς οικογενειακές επιλογές στη χώρα μας. Με μεγάλο αμάξωμα που τους εξασφαλίζει άνετους χώρους, υψηλή ενεργητική και παθητική ασφάλεια, αλλά και πλήρη εξοπλισμό, τα αυτοκίνητα του είδους προτιμώνται εδώ και δεκαετίες από τους οικογενειάρχες. 
Χαρακτηριστικά παραδείγματα του είδους, είναι αυτά του Opel Insignia 1,4 turbo και του Toyota Avensis 1,6, τα οποία κοστίζουν δημιουργούν ένα άκρως ανταγωνιστικό ζευγάρι.


Μπερλίνες που εντυπωσιάζουν
Αμφότερα τα δύο μεσαία μοντέλα διακρίνονται για την εξωτερική τους σχεδίαση, που τους προσδίδει μια εντυπωσιακή και γεμάτη κύρος εικόνα. Έτσι, στο  Avensis, ξεχωρίζουμε τη εμπρόσθια μάσκα με τα φωτιστικά που φέρουν και LED φώτα ημέρας, ενώ η γρίλια της μάσκας και ο προφυλακτήρας τονίζουν το δυναμισμό του αυτοκινήτου. Από το πλάι διακρίνονται οι πιο αεροδυναμικοί καθρέπτες, ενώ στο πίσω μέρος φρέσκια σχεδίαση έχουν τα φώτα και ο προφυλακτήρας. 
Στην περίπτωση του Insignia, το μεσαίο μοντέλο της Opel διατηρεί ένα αμάξωμα που παραπέμπει σε κουπέ σχήματα και είναι ένα από τα πιο ελκυστικά αυτοκίνητα του είδους. Είναι επίσης και το μοντέλο εκείνο το οποίο τόλμησε και έκανε τη διαφορά στην κατηγορία, ενσωματώνοντας πολλά καινούργια μοτίβα όπως το σχέδιο τύπου boomerang στις πλαϊνές πόρτες. 


Κινητήρες-Επιδόσεις: Ικανοποιούν σε απόδοση, έχουν μειωμένη κατανάλωση
Στο Avensis για παράδειγμα, στην καρδιά του βρίσκεται το 1.600άρι μοτέρ τεχνολογίας Valvematic, το οποίο προσφέρει αποδοτικότερη λειτουργία με χαμηλότερη κατανάλωση. Έτσι, οι εκπομπές CO2 μειώνονται στα 150 γρ./χλμ. και η μέση κατανάλωση στα 6,5 λτ./100 χλμ. Παράλληλα, το μοτέρ λειτουργεί πολιτισμένα, ενώ χαρίζει ένα καλό 0-100 χλμ./ώρα στο αυτοκίνητo.
Στην περίπτωση του Insignia, ο turbo κινητήρα των 1,4 λτ. έχει λιγότερα CO2  και χαμηλότερη ονομαστική κατανάλωση (5,7 λτ./100 χλμ.). Όσον αφορά στις επιδόσεις, το μοτέρ είναι ανταγωνιστικό. Σε κάθε περίπτωση, η απόκριση στο γκάζι είναι παραπάνω από ικανοποιητική, ενώ μόνο στις ρεπρίζ ο οδηγός χρειάζεται να κινηθεί κατεβάζοντας ταχύτητα. 


Εσωτερικό-Χώροι: Πιο ντιζαϊνάτο στο Insignia, κερδίζει σε ποιότητα και χώρους το Avensis
Στο εσωτερικό του Avensis, η Toyota έχει βάλει περισσότερα μονωτικά υλικά στο πάτωμα της καμπίνας, αλλά και πίσω από το ταμπλό, αναβαθμίζοντας την αίσθηση ποιότητας. Ξεχωρίζει το ενιαίο ταμπλό, που είναι φτιαγμένο από soft touch πλαστικό με εξαιρετικό φινίρισμα, αλλά και η άψογη συναρμογή όλων των επιμέρους πλαστικών επιφανειών.  Κορυφαίοι για την κατηγορία είναι οι χώροι των επιβατών, με 5 ενήλικες να βρίσκουν άνετα θέση μαζί με τις αποσκευές τους. Στο εσωτερικό του Insignia από την άλλη, η σχεδίαση δείχνει πιο εντυπωσιακή, με τη «γεμάτη» κεντρική κονσόλα και το σπορ πίνακα οργάνων. Παρότι τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλά σε υφή, η συναρμογή και το φινίρισμά τους επιδέχονται βελτίωσης. Επίσης, η εργονομία είναι περισσότερο βεβαρημένη από το Insignia. Στους χώρους τέλος, το Insignia χάνει από το Avensis στο κομμάτι των χώρων των επιβατών, ενώ το πορτ-μπαγκάζ της 4θυρης έκδοσης έχει αντίστοιχα πολύ καλή χωρητικότητα (500 λτ.).


Στο δρόμο: Προσανατολισμένα στην άνεση
Το Avensis, με τις αναβαθμίσεις στην ηχομόνωση και στη στιβαρότητα του πλαισίου, έχει προσπαθήσει να θέσει σε νέες βάσεις το θέμα της άνεσης, που ήταν ανέκαθεν το δυνατό του σημείο. 
Το μεσαίο Toyota αποτελεί τον ιδανικό σύμμαχο για πολύωρα άνετα ταξίδια, ενώ, παρά τις μεγάλες του διαστάσεις, αποδεικνύεται ευέλικτο και άνετο και μέσα στην πόλη. Το τιμόνι του έχει ρυθμιστεί εκ νέου για να προσφέρει αμεσότερη πληροφόρηση στον οδηγό, κάτι που το εισπράττεις, ενώ τα φρένα του έχουν μέτρια αίσθηση, αλλά πολύ καλή απόδοση. 
Από εκεί και πέρα, το Avensis ξεδιπλώνει έναν ώριμο χαρακτήρα, όποτε ο οδηγός θελήσει να κινηθεί σβέλτα. Στο Insignia, το βασικό πλεονέκτημα του είναι ο συνδυασμός της πολύ καλής άνεσης, με τη σιγουριά στην οδήγηση. Έτσι, το τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση προσφέρει καλή πληροφόρηση και έχει το απαιτούμενο βάρος, ώστε να μεταφέρει μια σωστή αίσθηση στον οδηγό, ενώ, το Insignia κινείται με σιγουριά και για τα δύσκολα φροντίζει το στάνταρ ESP.
 
Συμπέρασμα

Τα Opel Insignia 1,4T και Toyota Avensis 1,6 κεντρίζουν άμεσα το ενδιαφέρον του σύγχρονου οικογενειάρχη. Από εκεί και πέρα στο δίλημμα της επιλογής, το Insignia προβάλλει την ξεχωριστή του σχεδίαση σε αμάξωμα και εσωτερικό, την καλή άνεση από την ανάρτηση και τη χαμηλότερη ονομαστική του κατανάλωση και ρύπους. 
Το Avensis από την άλλη, προσφέρει αντίστοιχες επιδόσεις, έχει καλύτερους και πιο άνετους χώρους, ενώ η άνεσή του από την ανάρτηση βρίσκεται σε υψηλότερα επίπεδα από αυτή του μοντέλου της Opel.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις