Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Οικογενειακή επικράτηση από Octavia ή Avensis;

Διαβάστηκε από 8107 αναγνώστες - 30/5/2017

H Skoda Octavia απειλεί τις παραδοσιακές αξίες του Toyota Avensis. Εσείς ποιο θα παίρνατε και γιατί;

Σε κάθε περίπτωση τα δύο άκρως οικογενειακά κλασικά σεντάν μοντέλα στοχεύουν στο ίδιο κοινό για πάνω από μία 4ετία τώρα, και έτσι η κόντρα μεταξύ τους αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Πιο αιχμηρό σε σχεδίαση το Avensis
Το Avensis έχει μήκος 4,710 μ. και έχει σχεδιαστική ταυτότητα, που το κάνει να ξεχωρίζει. Εμπρός διακρίνονται τα κομψά  LED που χαρίζουν ένα διακριτικό «φρύδι». 
Η μάσκα και ο προφυλακτήρας είναι στο πνεύμα της φιλοσοφίας, που η Toyota ονομάζει «under priority». Δηλαδή έχει μια μεγάλη εισαγωγή αέρα που δίνει έμφαση στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου. Από το πλάι διακρίνονται οι πιο αεροδυναμικοί καθρέπτες, ενώ στο πίσω μέρος μοντέρνα σχεδίαση έχουν τα φώτα και ο προφυλακτήρας. 
Πιο ήπιους σχεδιαστικούς τόνους ακολουθεί η  Octavia των 4,659 μ, που βασίζεται στην πλατφόρμα  MQB. Το μεσαίο μοντέλο της Skoda κερδίζει τις εντυπώσεις με το μεγάλο και επιβλητικό αμάξωμα, το οποίο δείχνει σεντάν, αλλά είναι πεντάπορτο. Ένα ακόμη  χαρακτηριστικό στοιχείο της Octavia είναι ο μικρός εμπρόσθιος πρόβολος που συνδυάζεται με έναν μακρύτερο τρίτο όγκο. Η έκδοση των 140 ίππων ξεχωρίζει από το κόκκινο i στο λογότυπο ΤSI στο πίσω μέρος.

Παθητική ασφάλεια: Αμφότερα με 5 αστέρια
Τόσο η  Octavia, όσο και το Avensis έχουν λάβει 5 αστέρια στις δοκιμασίες πρόσκρουσης του EuroNCAP. 
Πολύ καλά αποτελέσματα σημείωσαν στις επιμέρους δοκιμασίες με την Octavia να εμφανίζει ελαφρά καλύτερη βαθμολογία στην προστασία ενηλίκων και το Avensis στα στάνταρ επικουρικά συστήματα ασφάλειας.

Ντουέτο ευρυχωρίας
Τα δύο οχήματα είναι ιδιαίτερα ευρύχωρα και η «μάχη» είναι αρκετά σκληρή. Η Octavia παρά το μικρότερο μήκος και μεταξόνιο έχει κάνει καλύτερη διαχείριση χώρων και έχει προβάδισμα στα γόνατα και τα κεφάλια. 
Επίσης, το εσωτερικό πλάτος της καμπίνας είναι μεγαλύτερο του Avensis το οποίο όμως σε γενικές γραμμές είναι άνετο και σίγουρα δικαιώνει τον τίτλο του οικογενειακού αυτοκινήτου. 
Επικράτηση της Octavia έχουμε και στο χώρο αποσκευών με όγκο στα 590 λτ. (με κιτ επισκευής, αλλιώς 568 λτ. με ρεζέρβα ανάγκης),  που κλέβει την παράσταση μιας και είναι κορυφαία τιμή για την κατηγορία. Στα 509 λτ. είναι ο χώρος αποσκευών του Αvensis.
 
Κινητήρες-επιδόσεις: Το τούρμπο επικρατεί
Η Οctavia διαθέτει 1,4 λτ. κινητήρα με 16 πλέον βαλβίδες, άμεσο ψεκασμό και τούρμπο, που αποδίδει 140 ίππους με 250 Nm ροπής. Το Avensis χρησιμοποιεί 16βάλβιδη τεχνολογία Valvematic για να αποδώσει 132 ίππους με 160 Nm ροπής. Στην πράξη η Octavia επικρατεί με άνεση σε επιδόσεις και έχει σαφώς καλύτερο τράβηγμα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Από την άλλη το Avensis διακρίνεται για την γραμμική του λειτουργία. 

Πόσο καίνε στην πραγματικότητα;
Η θεωρητική μέση κατανάλωση της Octavia είναι 5,3 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 121 γρ./χλμ. Για το Avensis υπολογίστε 6,5 λτ./100 χλ,. και CO2 150 γρ./χλμ. Στην πράξη όμως η Octavia είναι πιο λαίμαργη με μέση κατανάλωση δοκιμής 8,6 λτ./100 χλμ. τη στιγμή που το Avensis ήταν κοντά στα 7,6 λτ./100 χλμ.


Εσωτερικό: Δίνουν έμφαση στην ποιότητα και την τεχνολογία
Ο θάλαμος επιβατών της Octavia, διαθέτει ένα ιδιαίτερα ευανάγνωστο πίνακα οργάνων και μια ψηφιακή έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα που περιλαμβάνει το χειρισμό για όλα τα συστήματα πληροφόρησης, ψυχαγωγίας και πλοήγησης του αυτοκινήτου. 
Ποιοτικά, η Octavia προσφέρει αφρώδη υλικά στο ταμπλό και τις πόρτες με γερή συναρμογή, προσεγμένο φινίρισμα και απροβλημάτιστη εργονομία.
Το Avensis έχει αναβαθμίσει την αίσθηση ποιότητας που εισπράττεις στο εσωτερικό. 
Ξεχωρίζει το ενιαίο ταμπλό, που είναι φτιαγμένο από μαλακό πλαστικό με εξαιρετικό φινίρισμα, αλλά και η άψογη συναρμογή όλων των επιμέρους πλαστικών επιφανειών. 
Συνολικά, πρόκειται για ένα σκουρόχρωμο αλλά πολύ άνετο εσωτερικό, με προσεγμένη εργονομία και μεγάλη χρηστικότητα. Ένα  ενδιαφέρον στοιχείο εξοπλισμού είναι το σύστημα infotainment, Toyota Touch, που περιλαμβάνει μια μεγάλη οθόνη αφής και σύνδεση με όλες τις εξωτερικές πηγές ήχου και επικοινωνίας.
 
Στο δρόμο: Ανετο το Avensis, απόλυτα σταθερή η Octavia
H Skoda Octavia διακρίνεται για τη σταθερότητα που εμφανίζει ανεξαρτήτως του είδους της διαδρομής, το σίγουρό της πάτημα, την υψηλή ποιότητα κύλισης αλλά και την στιβαρή αίσθηση. Ακόμη και σε γρήγορους ρυθμούς, το άμεσο ESP και το «σφιχτό», στήσιμο της ανάρτησης αυξάνουν τα περιθώρια πρόσφυσης και μειώνουν την υποστροφή. Η ανάρτηση συνολικά διαχειρίζεται με αποτελεσματικότητα τις ανωμαλίες του εδάφους και μόνο κατά το πέρασμα από εγκάρσια «εμπόδια» θα γίνει αισθητή στο εσωτερικό.
 Από την άλλη έχουμε το Toyota Avensis, το οποίο μετά τις αναβαθμίσεις στην ηχομόνωση και στη στιβαρότητα του πλαισίου, έχει θέσει σε νέες βάσεις το θέμα της άνεσης, που ήταν ανέκαθεν το δυνατό του σημείο. Το μεσαίο Toyota αποτελεί τον ιδανικό σύμμαχο για πολύωρα άνετα ταξίδια. Το τιμόνι του έχει ρυθμιστεί εκ νέου για να προσφέρει αμεσότερη πληροφόρηση στον οδηγό, κάτι που το εισπράττεις, ενώ τα φρένα του έχουν μέτρια αίσθηση, αλλά καλή απόδοση. Οι κλίσεις στις στροφές είναι παρούσες, αλλά όχι ενοχλητικές, ενώ το αυτοκίνητο στη γρήγορη οδήγηση αποδεικνύεται ασφαλές, αλλά όχι συμβατό με τις όποιες σπορ διαθέσεις του οδηγού.

Συμπέρασμα 
H Skoda Octavia είναι ένα ολοκληρωμένο πακέτο, ειδικά με τον 1,4 TSI κινητήρα των 140 ίππων. Καλοφτιαγμένη, με πληθωρικές διαστάσεις και ανάλογη ευρυχωρία, πλήρη εξοπλισμό και μοντέρνα τεχνολογία, γιΆαυτό και διατηρεί σταθερά υψηλή τη τιμή του ακόμη και ως μεταχειρισμένο. 
Από την άλλη το Toyota Avensis αποτελεί μια πρόταση, που δίνει έμφαση σε παραδοσιακές αξίες της φίρμας, όπως η ποιότητα, η άνεση και η αξιοπιστία. Παραμένει μια ώριμη και ικανή πρόταση στα μεσαία μοντέλα.

 
 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις