Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

2 μεταχειρισμένα με LPG που δεν καίνε τίποτα

Διαβάστηκε από 5144 αναγνώστες - 29/5/2017

Chevrolet Spark και Fiat Panda με κιτ υγραεριού. 1.000κ.εκ. ή 1200; Όποιο και να επιλέξετε ένα είναι σίγουρο, δεν καίνε!

Επιλέγουμε και παρουσιάζουμε δύο μίνι μοντέλα, τα οποία μπορείτε να τα επιλέξετε είτε με εργοστασιακό κιτ υγραερίου είτε να τα μετατρέψετε σε LPG σε εξειδικευμένο συνεργείο με εγγυημένο αποτέλεσμα. Λόγος γίνεται για τα Chevrolet Spark και Fiat Panda, τα οποία είναι οικονομικά ακόμα και στις εκδόσεις βενζίνης. Ας δούμε τελικά πόσο συμφέρει η κίνηση με υγραέριο, ακόμα και με μοντέλα που έχουν ήδη χαμηλή κατανάλωση.

Χαρακτηριστικά LPG
· Το υγραέριο ως καύσιμο είναι γενικά άχρωμο και άοσμο. 
· Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε οκτάνια (περίπου 110).
· Η χημική του σύσταση αποτελείται από δύο υγρογονάνθρακες, το προπάνιο και το    βουτάνιο. 
· Έχει υψηλή θερμοκρασία ανάφλεξης, 450-510 Cο (έναντι 257 Cο της βενζίνης). 
· Δεν περιέχει μόλυβδο και συνεπώς δεν βλάπτει τα εσωτερικά μέρη του κινητήρα. 
· Ένας κινητήρας που χρησιμοποιεί υγραέριο εκπέμπει περίπου 12% μικρότερες ποσότητες CO2, μέχρι και 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου, 20% με 40% λιγότερους υδρογονάνθρακες και αντίστοιχα μειωμένη ποσότητα μονοξειδίου του άνθρακα σε σύγκριση με το αν η καύση διενεργείτο με βενζίνη.
 
Chevrolet Spark 995 κ.εκ 68 ίππους και 93 Nm

Το Chevrolet Spark κάνει αισθητή την παρουσία του, καθώς είναι διαθέσιμο και με κιτ υγραεριοκίνησης από το εργοστάσιο. Η ελληνική αντιπροσωπεία ανταποκρίθηκε άμεσα στα νέα δεδομένα της αγοράς και προσφέρει όλα της τα μοντέλα τόσο κατά την αγορά όσο και εκ των υστέρων, με ένα πιστοποιημένο σύστημα υγραεριοκίνησης της καταξιωμένης ιταλικής φίρμας Tartarini. Φυσικά ακόμη και στην έκδοση βενζίνης η μετατροπή είναι εύκολη και με σίγουρο αποτέλεσμα από τα αντίστοιχα συνεργεία μετατροπών.

Στο εσωτερικό τίποτα δεν τρίζει, και δεν υπάρχει καμία κατασκευαστική αστοχία, ενώ ο πίνακας οργάνων που θυμίζει αντίστοιχο μοτοσικλέτας πραγματικά σου φτιάχνει το κέφι. Η μόνη διαφορά εδώ έχει να κάνει με το κουμπί που ενεργοποιεί την υγραεριοκίνητη λειτουργία κάτω και αριστερά στο ταμπλό. 

Φιλικό, ευέλικτο και άνετο, το Spark στο δρόμο κερδίζει τις εντυπώσεις τόσο εντός των τειχών της πόλεως, όσο και εκτός αυτής. Πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ενώ στη συνολική αίσθηση, κατά την κίνηση συμβάλλει και η απουσία ενοχλητικών τριγμών. Εκτός πόλεως, το μακρύ μεταξόνιο των 2.375 μέτρων φροντίζει για τη σταθερότητα του συνόλου σε ένα δρόμο με στροφές, όπου η κύρια αντίδραση είναι η υποστροφή. Στην ευθεία, εμφανίζει σίγουρο πάτημα και μικρή ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους. 

Το 4κύλινδρο μηχανικό σύνολο των 995 κ.εκ. αποδίδει 68 ίππους και 93 Nm ροπής, ενώ τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 15,5 δλ. με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 154 χ.α.ω. Για τη λειτουργία βενζίνης η μέση τιμή κατανάλωσης είναι τα 5,1 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 ορίζονται στα 119 γρ./χιλιόμετρο. Στην πράξη και κάτω από  συνθήκες αστικής κίνησης, καταγράφεται διαφορά στην κατανάλωση βενζίνης και υγραερίου της τάξης των 0,4 λτ./100 χλμ. Και αν αυτή η διαφορά δε σας κάνει εντύπωση, σκεφθείτε πως το υγραέριο κίνησης κοστίζει περίπου το μισό από ότι η αμόλυβδη βενζίνη.


Fiat Panda 1.200 κ.εκ. 69 ίππους και 102 Nm

H Fiat, επενδύει εδώ και πολλά χρόνια στις εναλλακτικές μορφές καυσίμων, με έμφαση, τόσο στο φυσικό αέριο, όσο και στο υγραέριο (LPG). Η ελληνική αντιπροσωπεία της ιταλικής φίρμας αποφάσισε πριν καιρό να λανσάρει στη χώρα μας το υγραερικίνητο Panda με εξελιγμένο κινητήρα διπλού καυσίμου που, εκτός από βενζίνη, λειτουργεί και με υγραέριο. Μάλιστα, το ιταλικό μίνι μοντέλο διαθέτει κιτ υγραεριοκίνησης που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από την ίδια τη Fiat σε συνεργασία με την εταιρεία Landi Renzo και τοποθετείται απευθείας στο εργοστάσιο παραγωγής. Η αξιοπιστία κάθε κινητήρα με το σύστημα αυτό εξασφαλίζεται από ένα πρόγραμμα δοκιμών που περιλάμβανε πάνω από 400.000 χιλιόμετρα συνεχούς λειτουργίας.

Το εσωτερικό του Panda δε διαφέρει σε κάτι από αυτό στις απλές εκδόσεις του μοντέλου. Έχει ευχάριστο design και ποιοτικά υλικά. Οι χώροι του Panda είναι κορυφαίοι για τα μίνι αυτοκίνητα σε ό,τι έχει να κάνει κυρίως με τους επιβάτες. Το πορτμπαγκάζ έχει διαθέσιμο όγκο 187 λίτρων. 

Το Panda LPG στο δρόμο δεν έχει καμία αισθητή διαφορά σε σχέση με τις απλές βενζινοκίνητες εκδόσεις του που γνωρίζουμε ήδη. Κινείται σε αρκετά υψηλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας, χωρίς να δείχνει καμία διαφορά όταν λειτουργεί με υγραέριο ή με βενζίνη. Συνολικά, συνδυάζει πολλά πλεονεκτήματα, προσφέροντας σχετικά ψηλή θέση οδήγησης και καλή περιφερειακή ορατότητα, υψηλά επίπεδα άνεσης και πολύ προβλέψιμη οδική συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες. 

Τo μοτέρ των 69 ίππων του Panda LPG μας είναι γνώριμο και από τις απλές εκδόσεις του μίνι της Fiat. Είναι 1,2 λίτρων 8βάλβιδο και πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro5. Αποδίδει 102 Nm από τις 3.000 σ.α.λ. (με βενζίνη). Χρησιμοποιεί χρονισμένο, διαδοχικό ηλεκτρονικό ψεκασμό πολλαπλών σημείων. Η μέγιστη ταχύτητα είναι 162 χλμ/ώρα και η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 12,8 δλ. με βενζίνη ή σε 14,7 δλ. με υγραέριο. Στην πράξη, με υγραέριο, μπορεί ο εν λόγω κινητήρας να μη βάζει φωτιά στην άσφαλτο, κινεί όμως το Panda με αρκετή άνεση δίχως να προβληματίζει τον οδηγό και δίχως να έχει αισθητή διαφορά από όταν κινείται με βενζίνη.Και σε αυτή τη περίπτωση η μετατροπή σε LPG από βενζίνη είναι εύκολη και με σίγουρο αποτέλεσμα χωρίς εκπλήξεις.



Σε μια εποχή που γνώμονας παραμένει η οικονομία και το χαμηλό κόστος συντήρησης τα δύο παραπάνω μοντέλα δείχνουν ιδανικά και έτοιμα να εκπληρώσουν το σκοπό τους. Δοκιμάστε LPG και σίγουρα θα βγείτε κερδισμένοι κάνοντας ένα βήμα προς το μέλλον των καυσίμων. Είτε αυτό προέρχεται από το εργοστάσιο είτε από μετατροπή.


 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις