Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
34 φωτογραφίες »

Αμιγώς υβριδικά ή plug-in-hybrid;

Διαβάστηκε από 14670 αναγνώστες - 3/6/2021

Τι να επιλέξω τελικά; Είναι πιο αποδοτικά τα αμιγώς hybrid σε συγκριση με τα plug-in; Δοκιμάζουμε τα Hyundai Kona, KΙΑ Sorento, Renault Clio, Toyota Camry και Subaru Forester, και σου δίνουμε τις απαντήσεις.

Ο… αγώνας τελείωσε! Εξετάζοντας τα στοιχεία των πωλήσεων του 2020, τα αμιγώς υβριδικά μοντέλα δεν υπερτερούν των αντίστοιχων plug-in-υβριδικών. Aν ρίξετε μια ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά με την εργοστασιακή κατανάλωση κατά WLTP, τα plug-in-υβριδικά είναι σε γενικές γραμμές καλύτερα σε σχέση με τα αμιγώς υβριδικά αυτοκίνητα, παρά την περισσότερη ισχύ, αλλά και το αυξημένο βάρος. Έτσι, μπορεί κανείς να πιστεύει ότι έχει επικρατήσει η πιο φιλική προς το περιβάλλον τεχνολογία.


 
Πρέπει να σημειωθεί ότι στην πράξη οι χρήστες plug-in-υβριδικών μοντέλων φορτίζουν την μπαταρία του αυτοκινήτου τους πολύ σπάνια, αφού αυτού του είδους τα οχήματα λειτουργούν μια χαρά και με άδειες μπαταρίες. Ωστόσο, δεν αποδεικνύονται καθόλου οικονομικά. Φυσικά, υπάρχουν οδηγοί, που συνδέουν τακτικά το σχετικό καλώδιο στο φορτιστή και καλύπτουν τις περισσότερες διαδρομές ηλεκτρικά. Είναι εύκολο να εξηγήσουμε τι κάνουν καλύτερα τα αμιγώς υβριδικά αυτοκίνητα. Αυτή η τεχνολογία ουσιαστικά εξαλείφει από την εξίσωση τον παράγοντα, που είναι επιρρεπής σε σφάλματα: τον άνθρωπο.



Έτσι, η τεχνολογία εξοικονόμησης καυσίμων δε λειτουργεί μόνο αν συμμετέχει ο οδηγός. Η έξυπνη αλληλεπίδραση του κινητήρα καύσης, της μπαταρίας και του ηλεκτρικού κινητήρα δεν απαιτεί αφενός καλώδιο φόρτισης και λειτουργεί σωστά σε μόνιμη βάση. Η ηλεκτρική αυτονομία είναι συγκριτικά μικρής απόστασης και διαρκείας λίγων χιλιομέτρων. Πρέπει, όμως, και η κατανάλωση των καυσίμων να διατηρηθεί σε συγκρατημένο επίπεδο. Είναι σωστό αυτό; Με τα Subaru Forester 2.0 e-Boxer, Hyundai Kona Hybrid, KIA Sorento 1.6 T-GDI Hybrid, Renault Clio E-Tech 140 Hybrid και Toyota Camry 2.5 Hybrid, επιλέξαμε πέντε αμιγώς υβριδικά αυτοκίνητα και ελέγξαμε τους κινητήρες τους, ειδικά όσον αφορά την αποδοτικότητά τους. Εκτός από την τυποποιημένη από εμάς διαδρομή για τη μέτρηση της μέσης κατανάλωσης, από την οποία προκύπτει η κατανάλωση όλων των αυτοκινήτων, που δοκιμάζουμε, τα αμιγώς υβριδικά μοντέλα του θέματός μας, κλήθηκαν να καλύψουν ακόμα μία δοκιμαστική διαδρομή.



Με μήκος περίπου 50 χιλιομέτρων, καθώς και τμήματα μέσα στην πόλη, σε επαρχιακές οδούς και σε αυτοκινητοδρόμους (στους τελευταίους, σε αντίθεση με την κατανάλωση των δοκιμών μας , δεν πιέσαμε το δεξί πεντάλ στο πάτωμα), η περιήγηση αντιστοιχεί σε μια τυπική διαδρομή ενός οδηγού, ο οποίος πηγαινοέρχεται οδικώς καθημερινά στη δουλειά του και από εκεί στο σπίτι του. Στο τέλος, τίθεται το ερώτημα: Ενισχύουμε αποτελεσματικά τη σωστή υβριδική τεχνολογία;

Συμπέρασμα
Τα πέντε αμιγώς υβριδικά αυτοκίνητα έδωσαν μια εντυπωσιακή παράσταση και, με τα καθόλου αδιάφορα επίπεδα κατανάλωσής τους, μάς έδειξαν πόσο αποτελεσματικά λειτουργούν, μάλιστα, ανά πάσα στιγμή και χωρίς καμία παρέμβαση του χρήστη. Αυτή η τεχνολογία δεν είναι δυνατό να… εξαπατηθεί. 
Ας δούμε τώρα μαζί, ένα-ένα τα μοντέλα της δοκιμής μας, και τα αποτελέσματα τους. 

 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις