Η Μάχη του Υδρογόνου: GLC F-Cell vs Nexo

Διαβάστηκε από 26941 αναγνώστες - 30/1/2020

Είναι το υδρογόνο το μέλλον? Οι μπαταρίες μήπως ανήκουν στο χτες; Σήμερα, η Mercedes και η Hyundai εφοδιάζουν τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα με κυψέλη καυσίμου. Εμείς δύο SUV με το νέο αυτο καύσιμο και αναφέρουμε.

 
 
Mercedes GLC F-Cell και Hyundai Nexo: ένα ζευγάρι που μοιάζει αταίριαστο αλλά δεν είναι. Αμφότερα χρησιμοποιούν γραμμή κίνησης με "καύσιμο" το υδρογόνο, κάτι που δεν είναι ό,τι πιο συνηθισμένο ακόμη. Ας δούμε περισσότερα.

Εάν δεν σας ενδιέφερε και τόσο πολύ η χημεία στα σχολικά σας χρόνια, μπορείτε να διαβάσετε ένα μικρό σκονάκι.. Μια κυψέλη καυσίμου στο αυτοκίνητο παράγει ηλεκτρισμό από υδρογόνο, μέσω μιας ηλεκτροχημικής αντίδρασης. Στη συνέχεια τροφοδοτεί μια ηλεκτρική μηχανή, η οποία με τη σειρά της υποστηρίζεται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Μπερδευτήκατε? Έχει και συνέχεια..
Αυτή η μπαταρία φορτίζεται από μια γεννήτρια ή μέσω πρίζας. Ίσως είναι η πιο περίπλοκη μορφή αυτοκινήτου, αλλά ταυτόχρονα και η πιο εύκολη στην οδήγηση. Πατάς το γκάζι….και εξαφανίζεσαι. Ας δούμε το θέμα πιο αναλυτικά.  

Κυψέλη καυσίμου ή ηλεκτρικό?
Με αυτή την έννοια, η Mercedes GLC F-Cell (κυψέλη καυσίμου) δεν γίνεται άμεσα αντιληπτή εξωτερικά. Πρόκειται ωστόσο για ένα πολύ αξιοσημείωτο μοντέλο, όπως δείχνει η πρώτη σύγκριση με το Hyundai Nexo. Οι Κορεάτες βασίζονται επίσης στη σύνθετη κίνηση που περιγράψαμε, μέσω υδρογόνου δηλαδή. Σε αντίθεση με το GLC, το Nexo δε διαθέτει μια πρόσθετη μπαταρία. Η ενέργεια προέρχεται αποκλειστικά από τις δεξαμενές αερίου κάτω από το πίσω κάθισμα. Μήπως όμως η λιγότερη τεχνολογία συνεπάγεται λιγότερη αυτονομία?

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει